Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke kjent med at HDX9130 har mye problemer med skjermen.

 

Hilsen

Amentio AS

 

9130 har vel nøyaktig de samme problemene som de andre i denne serien, da drivere og alt annet er nøyaktig det samme på alle maskinene.

 

Hvis det er en tendes at 9130 har mindre feil en 9050 så får det meg til å lure på om det kan være en nyerer rev. av bios på disse... ? Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

 

Ps. Bare spekulerer, så ingen flaming om det er feil :p

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar
Jeg er ikke kjent med at HDX9130 har mye problemer med skjermen.

 

Hilsen

Amentio AS

 

9130 har vel nøyaktig de samme problemene som de andre i denne serien, da drivere og alt annet er nøyaktig det samme på alle maskinene.

 

Hvis det er en tendes at 9130 har mindre feil en 9050 så får det meg til å lure på om det kan være en nyerer rev. av bios på disse... ? Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

 

Ps. Bare spekulerer, så ingen flaming om det er feil :p

 

Bountyhunter

 

Mulig,men da skulle vel den ligge ute til nedlasting for de andre da, for etter det jeg forstår så er det samme bios til hele serien :hmm:

Lenke til kommentar

Det her skal visst hjelpe sier HP

 

Du kan starte med laste ned og installere en bios oppdatering. Denne finner du på vår hjemmeside. Direkte link her;

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no

 

Når du har kjørt denne så vil jeg du skal laste ned en oppdatering til Quickplay også. Finner du også på våre hjemmesider. Direkte link her;

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no

 

Det ligger en oppdatering til Windows Vista på våre hjemmesider som du bør laste ned og installere. Den finner du her;

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no

Lenke til kommentar

Når det gjelder problemer som feks dårlig rekkevidde på fjernkontrollen er dette som de fleste andre problemer ikke relatert til 9050, 9070 eller 9130, men helt tilfeldige feil som kan dukke opp på alle modeller da det er nøyaktig samme komponentene som brukes på alle maskinene.

Det eneste som skiller maskinene er størrelsen på diskene,to forskjellige cpuer begge fra Intel og at 9070 har HD-DVD,samt litt mere ram på ene modellen.

Med andre ord er de komponenter som det har vært mest krøll med nøyaktig de samme på alle maskinene,det samme gjelder softwaren som også har laget krøll.

Lenke til kommentar

Nu måste jag bara skriva av mig lite. Jag har *alltid* haft det här problemet med att de här FÖRBANNADE snabbknapparna slutar fungera. Det jag gör för att återställa deras funktion är helt enkelt att plocka batteriet (funkar bra) och trycka på startknappen.

 

Men nu efter att Vista har uppdaterat någon förbannad del i sitt operativsystem så funkar knapparna inte mer än MAX 1 dag i sträck. JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD PÅ DEN HÄR SKITEN! Jag har en HDX9070 som inte var billig direkt, och nu är jag fan tvungen att rycka alla kablar, vända på hela skiten och rycka batterihelvetet. Det här tyckte jag var "okej" när jag bara behövde göra det 1 gång per vecka - men nu när jag är tvungen att göra det VARENDA DAG så har jag tröttnat rejält.

 

Jag GÖR inte ens något speciellt när de slutar fungera, förut satt jag i Office och fick för mig att det programmet påverkade knapparna, men nu för tiden så behöver jag inte ens starta Office för att de ska sluta fungera! Nyss satt jag och öppnade några flikar i Firefox, samt bytte låt i Winam ---> Döda touch-knappar.

 

Vista har ändå laddat ner någon uppdatering för dessa knappar, men det funkar ta me fan inte över huvud taget. Så, nu undrar jag om det är någon här som har hittat en *fungerande* lösning på hur man får dessa knappar att fungera ordentligt. Om detta jävla problem kvarstår så tänker jag höra av mig till HP och kräva en ny dator, eller pengarna tillbaka - eller nått i den stilen.

 

Det här känns FÖRBANNAT surt, och jag är SÅ JÄVLA LESS PÅ DEN HÄR SKITEN nu...! :@

Endret av reVoid
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt problemer med mine knapper på flere måneder... helt siden jeg fikk fikset problemet etter første gang, så har jeg ikke hatt noe feil med dem.

For øyeblikket er det eneste problemet mitt at jeg ikke får Sony Vegas Video til å fungere, får samme feilmeldingen hele tiden.. Men dette tror jeg er et Vista problem og ikke har noe med selve pcen å gjøre...

Lenke til kommentar

Satt i 45 minuter med HP support idag. Det enda vi kom fram till var att jag skulle avinstallera quickbuttons och *sen* rycka batteriet för att tillslut installera om programmet igen när datorn bootat. Sagt och gjort. Nu funkar väl knpparna tillsvidare, men jag tog hans namn i alla fall, och innan jag lade på så sa jag *vi hörs i morgon* hehehe.... Har inte mycket respekt för HP nu.

 

Dessutom måste jag fråga en fråga ang. fjärrkontrollen!

NI (OCH BARA NI!) som har HDX9070 - EXAKT hur ser er fjärrkontroll ut högst upp?

Det är främst fe fyra översta knapparna direkt till höger om Power knappen jag är intresserad av. Mina fyra översta knappar har färgen, röd, grön, gul och blå (i den ordningen).

 

Dock i manualen så var det en liten annorlunda layout för fjärkontrollen, dessa fyra färgglada knappar hade istället 4 mindre ikoner direkt ovanför respektive knapp. Killen på supporten sade att just denna serie (HDX9070) har en fjärrkontroll som ser ut så här (4 färgglada knappar) och inget annat.

 

Är det så på era fjärrkontroller med?

OBS: ENDAST HDX9070 ÄGARE!

Endret av reVoid
Lenke til kommentar

I dag råkade jag för första gången utför att touchknapparna sluta fungera, detta hände när jag använde mig av I Tunes, så bort med batteriet+ att hålla in on-off knappen 1 min så fungerade det i alla fall. Jag har haft datorn sen början av Augusti och hoppas jag slipper det igen. Jag tror dock fortfarande inte det har med hårdvara att göra men dåliga drivrutiner som råkar i konflikt med vissa program? får se om det blir bättre när Windows Vista sp 1 släpps.

 

Är det någon som kör med batteriet urtaget och ändå råkar utför att knapparna slutar fungera?

 

Stefan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...