Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg skal se film på min maskin får jeg at det mangler kodek.

Jeg bruker den innebygde avspilleren og kunne tenke meg å fortsette med det, derfor lurer jeg på hvor jeg kan evt. laste ned eller fikse dette?

Noen som vet?

Takk

Så en anbefaling på denne, den skal vist være meget bra: http://www.free-codecs.com/download/Gordia..._Codec_Pack.htm

Ah takker!!

Jeg sjekket ut den siden litt nærmere og lastet ned K-Lite Codec Pack 3.5.3 BASIC utgaven på http://www.free-codecs.com

Igjen takker og bukker, det funket som smeltet smør :p

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med at dem kommer hjem med PC-en på døra? Må man vise kvittering eller noe, eller bare skrive under.? Siden jeg greide å slette min kvittering på mail :p

Nei, du må nok bare kvittere på at pakken er mottatt, hvis du da har betalt allerede.

Har betalt, så jeg må bare skrive under på at jeg har mottatt den?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt HDX9050 som demovare fra netshop, har jeg egentlig drete på leggen? :S

Nei,det er slettes ikke sikkert,det du får er sikkert en av de som er erstatningsvare fra HP for en av de mange med feil på.

Så du kan rett og slett få en ny maskin som kunn er åpnet og prøvd at den virker.

Kan muligens være et sikrere kjøp enn å få en helt ny/uåpnet maskin av disse,da feilprosenten er høy :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt HDX9050 som demovare fra netshop, har jeg egentlig drete på leggen? :S

Nei,det er slettes ikke sikkert,det du får er sikkert en av de som er erstatningsvare fra HP for en av de mange med feil på.

Så du kan rett og slett få en ny maskin som kunn er åpnet og prøvd at den virker.

Kan muligens være et sikrere kjøp enn å få en helt ny/uåpnet maskin av disse,da feilprosenten er høy :)

Høres bra ut :) Har du noen tips til hva jeg burde skjekke når jeg får denne PC-en(som forresten har vært innleveringsregistrert i Stokke i 3 dager nå :S). Som feks. skjekking av kjente feil og sånt, og ytelsesforbedrende smågrep :)

Lenke til kommentar

Tja du kan jo sammenfatte denne tråden og begynne med å søke etter de feil/mangler som her er nevnt,da har du jo bra å ta av :) .

Tror de fleste kjente feil med denne maskinen er beskrevet i denne tråden, så jeg krysser fingrene og håper du får en feilfri maskin,sannsyneligheten for det skulle vel være større enn om du kjøpte en helt ny i og med at deb du får trolig er sjekket ut for feil allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å sette inn 4 gig minne, jeg har 2 gig som standard i maskinen og vista 32bit.

Jeg vet også at med 32bits versjonen så vil jeg ikke få utnyttet rammen 100% siden 32bit kun støtter 4gig totalt, men det skal vi ikke bry oss noe om. Jeg vil ha 4 gig ram uansett!

Så da er spørsmålet mitt:

hvilken ram anbefaler dere som kan noe om dette ;)

Takker for svar

TT

Lenke til kommentar

PC-en min ble ikke sendt før i dag, den hadde vært under plukking. Så nå gleder jeg meg, har fått sporingsnummer så kan skjekke hvor langt den er kommet :)

Håper jeg blir mer fornøyd med 9130 enn 9050 :)

Btw, så heter den nye modellen med 4 GB ram 2,4 GHz, 9170.

Lenke til kommentar

Etter en time med 9130 modellen har jeg vært ganske overassket. Ingen svart skjerm, og cdromet virker mye mer stabil at den ikke er så løs. Touchknappene reagerer kjapt. Så denne tror jeg er feilfri :)

Kommer med mer oppsumering av 9130 når jeg har fått prøvd den mer ut;)

Lenke til kommentar

Svart skärm....?

Svart skärm vid inlogg mellan 1-3 min har i alla fall inget med fel att göra utan är en Vista ( defekt ) som framförallt beror på säkerhet. Har man Norton och UPS inst så tar det säkert 4-5 min att logga in me d svart skärm X 2. Nu är det ju knappast det problemet du led av. Touchknapparna har jag gjort alla tillgängliga försök att få att sluta fungera men icke, det verkar ju förekomma på alla maskiner? det enda jag läst på utl forum som kan ha samband med mjukvara är logitech och inst av testprogram för spel. varför<+ en bugg antagligen.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Svart skjerm var en feil, det fikk jeg vite når jeg byttet den. Når jeg opplevde at jeg hadde svart skjerm 10 minutter før jeg kom til skrivebordet, så er det ingen Norton eller UPS. Norton hadde jeg slettet og UPS hadde jeg skrudd av.

Selvsagt er det en feil,bare synd at noen prøver å benekte dette.

Virker som enkelte prøver alt for å dekke over fakta,skulle nesten tro de tapte på at sannheten kommer frem :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...