Raste Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Noen som har erfaringer med sånne nettsteder som XD, Netshop på hvor lang tid man får varen når dem er sendt? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hos Netshop sender de i alle fall varen samme dag om du bestiller før kl 15 00, så er det avhengig av posten resten,men det er vel 3-5 dager alt etter hvor en bor i landet. Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jupp,et av mange kjente problem på denne maskinen dessverre Mon tro om ikke HP her skulle være så seriøse at de istedenfor å spy ut nye modeller av denne,heller førsøkte å rette de utallige feilene kundene allerede sliter med . Nei forresten de sa jo " Vi kan ikke se at vi har gjordt noen feil" Mener du kjent i den forstand at flere maskiner har det, eller gjelder det hele serien (også din 5. "feilfrie" maskin)? Som jeg sa tidligere, et forsøk på å være kjapt ute med det nyeste nivået av desktopkillere for å erobre markedet. De vil vel være seriøse, men det er et hull mellom øret til han vi før på telefonen, og de som har ansvaret for å utvikle og videreutvikle. Kanskje det bare sitter mellom øra dems. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jupp,et av mange kjente problem på denne maskinen dessverre Mon tro om ikke HP her skulle være så seriøse at de istedenfor å spy ut nye modeller av denne,heller førsøkte å rette de utallige feilene kundene allerede sliter med . Nei forresten de sa jo " Vi kan ikke se at vi har gjordt noen feil" Mener du kjent i den forstand at flere maskiner har det, eller gjelder det hele serien (også din 5. "feilfrie" maskin)? Som jeg sa tidligere, et forsøk på å være kjapt ute med det nyeste nivået av desktopkillere for å erobre markedet. De vil vel være seriøse, men det er et hull mellom øret til han vi før på telefonen, og de som har ansvaret for å utvikle og videreutvikle. Kanskje det bare sitter mellom øra dems. Når jeg sier kjente feil,så tenker jeg bla på dette med knappene som låser seg,dette skjer også på min 5te maskin. I tillegg har HP selv innrømmet overfor meg at de vet at disse maskinene har problemer med lyden,dette skjer om en kobler til headset,da er det vistnok en bryter som henger seg og dermed mister en lyden i høytalerne. Det fantastiske er jo at HP fortsetter å produsere maskinene med samme problematiske bryter i. En annen kjent feil ifølge HP er at maskinen kan låse seg totalt om en kobler til ekstern skjerm, da må maskinen sendes inn på verksted for reprasjon,heller ikke dette er det laget noen løsning for. Dermed ser det ut som at HP i liten grad tar problemene seriøst, men heller fortsetter å spy ut disse maskinene med samme feil, til tross for at de selv vet at disse finnes . Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Når jeg skal se film på min maskin får jeg at det mangler kodek. Jeg bruker den innebygde avspilleren og kunne tenke meg å fortsette med det, derfor lurer jeg på hvor jeg kan evt. laste ned eller fikse dette? Noen som vet? Takk Lenke til kommentar
stefannorr Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Nu har jag ägt min maskin i 3 mån drygt. Inga fel ännu. Inget som låser sig, vare sig scroll eller ljudknappar. Använder hörlurarna dagligen utan problem och inga låsningar, har kopplat datorn till LCD tv via hdmi, inga problem. Intsallerat alla uppdateringar från windows och HP ( som dock är få ) utan problem. Stefan Lenke til kommentar
brg Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Når jeg skal se film på min maskin får jeg at det mangler kodek.Jeg bruker den innebygde avspilleren og kunne tenke meg å fortsette med det, derfor lurer jeg på hvor jeg kan evt. laste ned eller fikse dette? Noen som vet? Takk Så en anbefaling på denne, den skal vist være meget bra: http://www.free-codecs.com/download/Gordia..._Codec_Pack.htm Lenke til kommentar
Raste Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Betaler min HDX 9130 nå, så får jeg den vel i midtuka neste uke Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Nu har jag ägt min maskin i 3 mån drygt. Inga fel ännu. Inget som låser sig, vare sig scroll eller ljudknappar.Använder hörlurarna dagligen utan problem och inga låsningar, har kopplat datorn till LCD tv via hdmi, inga problem. Intsallerat alla uppdateringar från windows och HP ( som dock är få ) utan problem. Stefan Heldig er du,men HP sier selv at det er en risiko med å koble til eksterne skjermer da enkelte av disse fører til at maskinen låser seg og når HP som ellers prøver å benekte det meste innrømmer dette,ja da bør det vel stemme . Ellers morro og se at du har klart å få en av de meget få maskinene som ikke har hatt et eneste problem,spes da tenker jeg på knappene,siden HP selv sier dette er et softwareproblem og således rammer alle maskinene i denne serien , men mulig HP tar feil da Når det gjelder lydprblemene er det også noe HP har innræmmet er et kjent problem. Endret 9. november 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
stefannorr Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vad Hp säger vill jag gärna veta? var ligger svaret på att det är farligt att koppla LCD TV via notebooken? Finns det en egen support för det felet? och var är länken till att HP säger eller medger att det är ett känt problem? Hur många maskiner har haft fel med ljudet? att man efter att ha använt hörlurar icke får ljud i dom externa högtalarna igen? och var säger HP att det är ett känt problem? Hur låser sig knapparna? jag har kört i 3 mån nu utan en enda låsning! när händer det? Det enda jag kan tänka mig att jag skulle vara förhindrad av ovanstående fel är att jag inte spelar något spel alls och alltså inte inst andra drivrutiner till grafikkort m.m Eller så har jag bara tur, hitills? vem vet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Vad Hp säger vill jag gärna veta? var ligger svaret på att det är farligt att koppla LCD TV via notebooken? Finns det en egen support för det felet? och var är länken till att HP säger eller medger att det är ett känt problem? Hur många maskiner har haft fel med ljudet? att man efter att ha använt hörlurar icke får ljud i dom externa högtalarna igen? och var säger HP att det är ett känt problem? Hur låser sig knapparna? jag har kört i 3 mån nu utan en enda låsning! när händer det? Det enda jag kan tänka mig att jag skulle vara förhindrad av ovanstående fel är att jag inte spelar något spel alls och alltså inte inst andra drivrutiner till grafikkort m.m Eller så har jag bara tur, hitills? vem vet? Du får jo nettop her vite hva HP sier,og om du tror jeg lyver så ring support og snakk med dem. Der vil du få bekreftet at det er problemer om du feks kobler til ekstern skjerm og at de arbeider med en løsning,men inntil den kommer så må maskinen inn til dem for å repareres. Nei det finnes ingen link til dette,for å sitere minst 2 personer på HP support så sier de: "Ja dette er kjente problemer for oss,men offisielt har ikke HP problemer,det er dessverre HPs politikk utad,men jeg kan bekrefte at dette er kjent" Dermed blir det faktisk mere betenkelig når HP prøver å skjule at slike problemer finnes,mens de som jobber der faktisk forteller at det er kjente feil. Og jeg tror faktisk ikke at de som jobber i firmaet lyver, bla var det de som fortalte om problemet med ekstern skjerm,jeg hadde ikke hørt om det før de sa det. Hvor mange maskiner har hatt feil med lyden er vel egentlig uintresangt,men i forhold til de vi kjenner til her og antall maskiner vi kjenner til her så er det jo noen, poenget er uansett at dette skjer. Her er det også HP service som bekrefter at de kjenner til problemet,og det bekreftes jo ytterligere av at folk her forteller om slike problem. Hvordan knappene låser seg?? Ærlig talt den delen av diskusjonen har gått lenge og du har vøært med i den hele tiden,alikevel presterer du å spørre om dette. Jeg begynner faktisk å lure på om du ikke er intresser av at sannheten om problemene blir kjent. Dette sier jeg utifra at her er en rekke brukere som sliter med disse maskinene,noen har hatt dem til rep, andre har byttet noen en gang ,jeg 5 ganger og en venter på sin 3dje maskin, alikevel prøver du fortsatt å så tvil om det som skjer. Og nei dette har ikke noe med spill å gjøre,jeg har som sagt den 5te maskinen nå og INGEN av dem har det vært spilt på . PS: den maskinen jeg nå har fungerer forøvrig utmerket, det eneste er at disse knappene slutter og fungere av og til og at en må deaktivere tinfg som padden hver gang en starter maskinen,dette ser jeg på som softwarefeil og håper på en fiks fra HP med tiden (den som kom hjalp jo ikke) Endret 10. november 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har betalt min HDX 9130, og da kommer den vel i midtuka. Noen som er kjent med XD.no? Håper denne jeg får er feilfri og slepper å levere den inn. Det hadde vært digg. Lenke til kommentar
E-Man Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 vil leggee inn at nå når jeg hatt enda lengre stund er jeg forsatt fornøyd. ingen store problemer egentlig bare kanpper og lyd utgangen noe som jeg ikke vil kalle noe stor feil. alt kan fixes på selv. kanppene har faktisk ikke låst seg siden den første uken jeg fikk den, da jeg måtte ta ut batteriet. Det snekkeren mener om dette er en ulykkes maskin er litt overdrevet. Ja han har hatt det jeg vil kalle max uflax. det er nokk veldig mange som har kjøpt denne maskinen siden den ligger i en rimelig prisklasse og veldig bra spesifikasjoner. ikke alle logger på hardware.no forum Når det gjelder å koble på ekstern skjerm er det noe jeg bruker ofte. skifter mellom plasma og projektor. begge hdmi uten det har vært problem. tv tuneren er vel litt grumsete ( koblet til kabel tv) og ja dette gjelder 2 maskiner. både jeg og broderen kjøpte samtidig og igjen veldig fornøyd Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Noen som har erfaring med at dem kommer hjem med PC-en på døra? Må man vise kvittering eller noe, eller bare skrive under.? Siden jeg greide å slette min kvittering på mail Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 vil leggee inn at nå når jeg hatt enda lengre stund er jeg forsatt fornøyd. ingen store problemer egentlig bare kanpper og lyd utgangen noe som jeg ikke vil kalle noe stor feil. alt kan fixes på selv. kanppene har faktisk ikke låst seg siden den første uken jeg fikk den, da jeg måtte ta ut batteriet. Det snekkeren mener om dette er en ulykkes maskin er litt overdrevet. Ja han har hatt det jeg vil kalle max uflax. det er nokk veldig mange som har kjøpt denne maskinen siden den ligger i en rimelig prisklasse og veldig bra spesifikasjoner. ikke alle logger på hardware.no forum Når det gjelder å koble på ekstern skjerm er det noe jeg bruker ofte. skifter mellom plasma og projektor. begge hdmi uten det har vært problem. tv tuneren er vel litt grumsete ( koblet til kabel tv) og ja dette gjelder 2 maskiner. både jeg og broderen kjøpte samtidig og igjen veldig fornøyd Selvsagt snakker vi her om de maskiner som vi kjenner til,det er jo fakta jeg ønsker å presangtere og ikke gjetninger i så måte. Nei alle logger seg ikke inn på HW og skriver,men tror du ikke det også gjelder for dem som opplever feil Det tror i alle fall jeg. Dermed får vi ta utgangspunktet i det som er kjent,nemmelig dem som har maskinen og har uttalt seg + det HP innrømmer av kjente feil, fordi dette er fakta vi kjenner til og dermed gir et grunnlag. Utifra dette ser vi en serdeles stor feilprosent på disse, og inntil det motsatte er bevist ser jeg ingenting som tilsier at feilprosenten vil være noe annen hos de som ikke poster her Lenke til kommentar
E-Man Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 til snekkeren, l la oss si at hardware.no er veldig kjent hos folk som har litt data interesse. og i dag vet de fleste hva forum er og hva det går ut på hvis du da møter på et problem, det første man tenker på da er å ta kontakt med andre som har samme maskin. slik som denne tråden her. jeg vil faktisk ikke si at det er så mange som har feil. nå har jeg ikke telt alle personene som har skrevet i denne tråden som har en feil værre en tastene. men tror ikke det er så stort antall. ivertfall håper du en gang får deg en maskin like feilfri som min de finst der ute. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) til snekkeren, l la oss si at hardware.no er veldig kjent hos folk som har litt data interesse. og i dag vet de fleste hva forum er og hva det går ut på hvis du da møter på et problem, det første man tenker på da er å ta kontakt med andre som har samme maskin. slik som denne tråden her. jeg vil faktisk ikke si at det er så mange som har feil. nå har jeg ikke telt alle personene som har skrevet i denne tråden som har en feil værre en tastene. men tror ikke det er så stort antall. ivertfall håper du en gang får deg en maskin like feilfri som min de finst der ute. Joda det er folk som trekkes hit,men de som trekkes hit er vel av generell dataintresse og ikke av antall feil de har opplevd på maskinen. Når det så gjelder feil så er en feil en feil uansett om det er sort skjerm eller taster som ikke virker. For skal vi begynne å dele det opp i slike grupper at noen feil betyr noe og andre ikke,ja da er det mange maskiner av forskjellige merker som er feilfrie,fordi de har jo "ubetydelige" feil. Slikt fører galt avsted,fordi det som er viktig er at feil belyses og ikke prøves dekkes over, for det er kunn ved å belyse dem at det er håp om bedring fra produsentenes side. Min maskin fungerer utmerket,så jeg trenger ikke lete lengre,men jeg kan ikke si at maskinen er 100% feilfri enda,dette fordi bla knappene låser seg av og til. Nei det er ikke et stort problem,men det betyr ingenting,fordi poenget er at det er en feil. Eller er det greit å kjøpe en bil der feks parkeringsbremsen løser ut av seg selv hver 1000end gang den brukes,det er jo ikke et stort problem fordi en vet jo om det så en trenger ikke belyse dette for å fåprodusenten til å rette det. PS: Jeg kjenner 3 stk privat som har denne maskinen,ingen av dem har hørt om HW.no Endret 10. november 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
E-Man Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) parkeringsbremsen var vel litt slem, man kan jo dø av slikt på vinter tider. sjangsen er større der en du får hjerteattak forde knappene slutter å lyse siden vi er nå inne på bil hehe så kan du vel sammenligne det med at instumentpanele speedo / km osv slutter å lyse. og ja det er irriterende. jeg har ikke sagt at jeg liker når det skjer noe gale med maskinen. ble oppriktig forbanna når lyden forsvant men var jo lett å løse etter et par røyk. hvis du har 3 venner som ikke har hørt om hw.no har du en jobb å gjøre Endret 10. november 2007 av E-Man Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) hvis du har 3 venner som ikke har hørt om hw.no har du en jobb å gjøre Nei,det er voksne folk som har kjøpt maskinen til vanelig bruk og ikke er datainntrisert, atde har valgt denne er fordi de ville ha en desktoperstatter som så bra ut og det gjør jo denne maskinen. PS: alle 3 har opplevd problem med de berømte knappene. PS2: Eller vi kan sammenligne det med at spedemetret laser seg på en gitt hastighet og du ikke merker det før det blinker i fotoboksen Endret 10. november 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
brg Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kan vel tilføye et flere av oss som har hatt problemer med knappene, ikke nødvendigvis skriver om det her. Da den midlertidige løsningen er godt beskrevet her. Men på min maskin har jeg måttet bruke nød løsningen 2 ganger, og maskinen brukes overhode ikke til spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå