convak Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Vil bare nevne to problemer jeg har hatt, sammen med løsning fra HP support, i tilfelle andre får samme feil. Problem 1 Tastene for å justere lysstyrke (fn+f7/f8) virket ikke. Alle andre fn-funksjoner virket. Løsning fra HP support: "Gå først til Programmer og Funksjoner under Kontrollpanel og avinstaller Quick Launch Buttons. Slå så maskinen helt av og ta ut batteri og strømadapter. Hold så inne på-knappen i ett minutt. Deretter setter du i strømadapter og batteri og starter maskinen på nytt. Nå går du på Start -> Alle programmer -> Recovery Manager. Her inne velger du Avanserte alternativer og Gjeninstallere maskinvaredriver. Velg så Quick Launch Buttons og Neste. Nå skal det bare være å starte maskinen på vanlig måte igjen etter at installasjonen er ferdig." Dette fungerte for meg. Problem 2 Når jeg prøvde å brenne gjenopprettelsesdisk kom følgende feilmelding: "Gjenopprettningspartisjonen kunne ikke finnes. Gå ut av Lag gjenopprettelsesdisker til PC og kontakt HP support." Neste vindu: "CD/DVD brenningsprosessen kunne ikke fortsette." 3dje vindu: "Denne maskinen har ikke noe drev som kan lage CD-er eller DVD-er. Kontakt HP support. " HP-recovery partisjonen min eksisterte. Den var 6,54GB - 1,43GB brukt. I tillegg skjedde det ingen ting når jeg valgte recovery fra partisjon i oppstarten. (mulig at dette skjedde etter jeg la inn en beta av ubuntu 7.10 ) Svar fra HP: "Fungerer DVD-ROM drevet ellers, eller er det bare i sammenheng med dette at du har fått problemer? Hvis du har andre problemer med drevet så kan du gjøre følgende: Gå til Start og skriv regedit i søkefeltet. Trykk Enter eller dobbeltklikk på snarveien som dukker opp øverst på skjermen. Naviger deg til følgende mappe: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Til høyre vil du se en liste. Merk og slett Upper og/eller Lower Filters. Start så maskinen på nytt og test med en CD/DVD. Send meg uansett adressen din så skal jeg bestille opp et erstatningssett til deg, uten kostnad." Hos meg fungerer brenneren i andre programmer, så jeg venter på discen. (Kan være lang ventetid siden discen er tom på lager). Erstatningssettet fungerer visst sånn at det formaterer discen og legger inn alt inkl gjennoppretningspartisjonen. fremdeles stolt over dragen! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jepp,alle som vet om eller kommer over problemløsninger til denne maskinen, post dem her. Kan se ut som vi er noen stykker som kan nyte godt av dem Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det skulle bare mangle at du fikk sørvis, Snekkern. Synes det er forkastelig av HP å drive på som de gjør med deg. Lykke til med maskin nummer 5. Lenke til kommentar
Condar Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har ikke hatt problemer før eller etter oppdateringen, med touchknappene Mine touch-knapper sluttet å fungere igjen etter at jeg installerte den nye oppdateringa Ellers har de fungert helt siden jeg tok ut batteriet første gangen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det skulle bare mangle at du fikk sørvis, Snekkern. Synes det er forkastelig av HP å drive på som de gjør med deg. Lykke til med maskin nummer 5. Det er nettop det som har vært og tildels er problemet fortsatt,nemmelig HPs service. Hadde det ikke vært for netshop så hadde dette blitt et langt lærret å bleike Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Da sitter jeg her med maskin nr 5 DVD spillern fungerer, ikke låser den seg,knappene fungerer, ikke blir det sort skjerm,ingen problemer med lyden,ingen pixelfeil osv osv . Med andre ord, det ser ut som jeg har fått en maskin som fungerer,i alle fall så langt Lenke til kommentar
Raste Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Kjempe bra Snekker'n Håper din varer feilfri Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jepp,testa fjærnkontrollen og jaggu virka ikke den også Så etter 4 maskiner i retur og ca 2 mnd med frustrasjon ser det endelig ut til at jeg fikk en uten feil. Så nå kan kansje jeg også få begynne å nyte de positive sidene ved denne maskinen Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jepp,testa fjærnkontrollen og jaggu virka ikke den også Så etter 4 maskiner i retur og ca 2 mnd med frustrasjon ser det endelig ut til at jeg fikk en uten feil. Så nå kan kansje jeg også få begynne å nyte de positive sidene ved denne maskinen Kan du gjøre en kjapp test for meg. Hva er maksimal rekkevidde du får med fjernkontrollen? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ok, mitt første problem: Webkameraet henger seg opp, eller det vil si når jeg trykker på "vis mitt webkamera" på msn så får jeg til svar at "Webkameret er ikke tilkoblet eller i bruk" Noen som har samme problemet? Bountyhunter Lenke til kommentar
Backload Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jepp, da rotet det til seg her litt. Oppdaterte fra Windows Update sammen med en rekke oppdateringer fra HP, Intel og Marvell ... bla.bla.bla ... Nå funker ikke Office 2003 Word, Exell, Outlook eller Photoshop 6.0. Dessuten kaster Vista Internett på gangen igjen en 5 - 6 ganger pr. dag. (Selve nettverket er oppe å går, filserver, barnas PC-er osv osv, men Res.Gateway er borte på HDX'en mans alle andre PC-er i huset har internettaksess) Hva har skjedd her? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jepp, da rotet det til seg her litt. Oppdaterte fra Windows Update sammen med en rekke oppdateringer fra HP, Intel og Marvell ... bla.bla.bla ... Nå funker ikke Office 2003 Word, Exell, Outlook eller Photoshop 6.0. Dessuten kaster Vista Internett på gangen igjen en 5 - 6 ganger pr. dag. (Selve nettverket er oppe å går, filserver, barnas PC-er osv osv, men Res.Gateway er borte på HDX'en mans alle andre PC-er i huset har internettaksess) Hva har skjedd her? Samme peoblem hadde jeg,jeg formaterte dritten og da virka det igjen,ser ut for å være en eller annen oppdatering denne maskinen ikke takler. Litt rart da dette ikke er problem på andre maskiner her i huset med Vista,dog er ikke disse HP. Lenke til kommentar
brg Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jepp, da rotet det til seg her litt. Oppdaterte fra Windows Update sammen med en rekke oppdateringer fra HP, Intel og Marvell ... bla.bla.bla ... Nå funker ikke Office 2003 Word, Exell, Outlook eller Photoshop 6.0. Dessuten kaster Vista Internett på gangen igjen en 5 - 6 ganger pr. dag. (Selve nettverket er oppe å går, filserver, barnas PC-er osv osv, men Res.Gateway er borte på HDX'en mans alle andre PC-er i huset har internettaksess) Hva har skjedd her? Har unnlatt å oppdatere med ikke Microsoft oppdateringer og alt funker her. Må være hp's eller noen av driver oppdateringene som kødder det til. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jepp,testa fjærnkontrollen og jaggu virka ikke den også Så etter 4 maskiner i retur og ca 2 mnd med frustrasjon ser det endelig ut til at jeg fikk en uten feil. Så nå kan kansje jeg også få begynne å nyte de positive sidene ved denne maskinen Kan du gjøre en kjapp test for meg. Hva er maksimal rekkevidde du får med fjernkontrollen? Tja,når i alle fall 5-6 meter uten problem , litt forskjell fra 10-20 cm på den forrige Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå har jeg fått min pc tilbake, den ligger på postkontoret og skal hentes i kveld. Så får vi se om den funker Lenke til kommentar
tengel66 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei igjen! En stund siden jeg var innom her.. Jeg er sååå glad for at maskinen min bare virker og virker.. alt funker akkurat som det skal - fremdels! Til tross for at jeg jobber med den 8-10 timer hver dag.. Og sannsynligvis var en av de første som fikk den.. Kanskje jeg rett og slett bør være lykkelig, etter å ha lest her inne litt..?? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hva heter TMM på norsk? Lenke til kommentar
stefannorr Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Samma här, Har haft min sen mitten av Augusti, inga problem alls, varken före uppdateringar eller efter, vare sig det varit HP eller Microsoft updates. Raste, har du kikat under schemalagda aktiviteter ännu? där finns TMM. Min slöar väl en del också vid uppstart, men det är väl anledningen att man har förbockat UAC, vilket kollar alla program vid uppstart och är en säkerhetssak som kan vara bra att ha på, för min del gör det ca 30 sek. Min uppstart tar ca 1 min 20 sek mot 55 oim jag tar bort UAC vid uppstart. Endret 2. november 2007 av stefannorr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Som sagt før,hyggelig at noen har feilfrie maskiner og så vil jeg legge til : enda hyggeligere er det at jeg nå er en av dem Det var en lang vei å gå,med 4 maskiner på rad med feil,før endelig den 5te kom feilfri, det sørste skåret i gleden er dog HPs dårlige service underveis - Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Faen, noen som vet hvordan man sletter Ubuntu fra den ene partisjonen. Faen ass, innstallerte Ubuntu og det var jo dritt os. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå