Boralis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Har nå kjørt recovery på maskinen og da kom den opp med riktig prosessor Kjørte et par 3D tester med det samme_ HP HDX 9070 DRAGON T7500 2.2 GHz, 2GB DDR II 667MHz ATI HD 2600 XT Windows Vista 32-bit 3Dmark06(1280 x 1024): 4159 3Dmark05 - 8927 poeng Endret 1. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Raste Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvordan formaterer jeg PC-en? Sånn at jeg får den helt som ny når jeg startet den opp for første gang? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Faen til helvette, kjørte recovery dvd så fikk jeg feilmelding i formateringa med kode 1002 ell noe sånt. Nå får jeg opp svart skjerm med ledetekst der står det BOOTMGR eller noe manger. Nå funker ikke HDX Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Faen til helvette, kjørte recovery dvd så fikk jeg feilmelding i formateringa med kode 1002 ell noe sånt. Nå får jeg opp svart skjerm med ledetekst der står det BOOTMGR eller noe manger.Nå funker ikke HDX 9615159[/snapback] Men det fikser seg,har jo pakket nye recoveryplater til deg som går i posten i morgen tidlig Lenke til kommentar
Raste Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, jeg vet. For et snilt menneske du er, og jeg slipper tilogmed å betale portoen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette blir jo et glimrende eksempel på det jeg nevnte tidligere ang å levere maskinen med CD-er, her har en bruker laget CD-er og så feiler de,en har jo ingen mulighet for å vite dette før en har prøvd og da er det for sent. Hadde det vært med et sett fra levrandøren hadde saken vært grei Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Går for min 2. HDX 9050 idag, da jeg skulle formatere PC-en og den gikk til helvette. Nå fikk jeg beskjed om at HP har et recovery problem som dem ikke har greid å fikse, så jeg skulle komme innom og få en ny eller pengene tilbake. God kundeservice på ComputerCity Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 God kundeservice på ComputerCity Jepp,meget bra,synd denne maskinen er befengt med så mange småfeil,her har tydeligvis HP en jobb og gjøre Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Ser det er problemer med å lagre strøminnstillinger på maskinen. Om jeg feks velger at skjermen skal slå seg av etter 2 timer så virker dette helt til jeg slår av maskinen,men når jeg så slår den på igjen så er den tilbake på 20 min som er std innstillingen,ja jeg har lagret innstillingene touch-knappene er også et problem på denne,det går 2-4 timer mellom hver gang de slutter å virke,da må en slå av maskinen, gjøre den strømløs og så starte på nytt så fungerer de,men dessverre kunn 2-4 timer Er det virkelig umulig å få en HDX som virker, dette er tross alt nr 3 jeg sitter med Og som vi ser begynner lista med forskjellige feil å bli lang på denne serien,heldigvis er det dog ikke bare jeg som opplever dem,så en kan ikke skylde på det heller lengre For å ta en rask oppsummering etter å ha skummet raskt gjennom tråden så er fasit ca sånn bare på dette forum: TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner) DVD-spiller - 1 stk død Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort) Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom. Lyd - 2 stk med lydproblem- Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer touchknappene - på de fleste maskinene i denne serien. HP recovery problem , bekreftet av flere levrandører. Problemer med å lagre innstillinger i strømspareprogrammene. Endret 2. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det som jeg synes er veldig dumt, fra HP, vedrørende recovery cdplater, er at det mangler litt info om de mulighetene som er allerede å finne hos MS for å ta bilde av din Vista etter at du har konfigurert og installert programmene du vil helst alltid ha. Dvs gi F. for recovery cdplate usikkerhet, og helst lage din ordentlig DVD plate. Jeg vet at man kan ikke forventer at vannlig folk skal gå inn i all det materie, men for dem som kan litt, dette burde være riktig. Om ikke man skal ta bilde av Vista, men ønsker kun den Vista som er å finne i recovery partition, så er det igjen helt enkelt og greit å gjøre det. Vi må ikke glemme at Vista er ikke xp. Vista dvdplate er en stor image fil, som under installasjon kopieres over til hardisken. Men det trengs spesial verktøy som MS har åpent for nedlastning, men selve commando som skrives i cmd er ikke mange bokstaver. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har i alle fall søkt retur nr 3,så får vi se Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hentet min 2. HDX nå, og fikk 1000 kr tilbake. Så nå er jeg dritfornøyd Håper bare at den funker når den er oppe etter å ha installert Vista. Kjøpte meg også Light Scribe brenneplater, så blir spennende å se resultatet. Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hentet min 2. HDX nå, og fikk 1000 kr tilbake. Så nå er jeg dritfornøyd Håper bare at den funker når den er oppe etter å ha installert Vista. Kjøpte meg også Light Scribe brenneplater, så blir spennende å se resultatet. 9620335[/snapback] Si i fra om resultatet med LightScribe. Har også en HDX9050 og får striper på alle jeg har 'scribet' på hittil: Har blitt tilbudt å levere maskinen inn til InfoCare, så skulle de skifte drevet, men gidder ikke bli uten maskin i en uke++ bare for dette. Endret 2. oktober 2007 av x800 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hentet min 2. HDX nå, og fikk 1000 kr tilbake. Så nå er jeg dritfornøyd Håper bare at den funker når den er oppe etter å ha installert Vista. Kjøpte meg også Light Scribe brenneplater, så blir spennende å se resultatet. 9620335[/snapback] Jaha så nå er du også kjøpt og betalt Vet du ikke at det er slik på forumet her Uansett er det hyggelig å se at butikker gir litt ekstra service her,sjønt det var vel strengt tatt HP som skulle gitt denne rabatten,det er jo de som har skrudd sammen disse "skranglekassene" Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Skal teste Light Scribe når jeg skal lage recovery disk, så kommer jeg med tilbakemelding om resultatet. Deilig å bli betalt også da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Skal teste Light Scribe når jeg skal lage recovery disk, så kommer jeg med tilbakemelding om resultatet. Deilig å bli betalt også da 9621028[/snapback] Hvordan ble resultatet ? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ble imponert jeg, selv om jeg hadde ønsket farger noe som hadde sett finere ut. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Jeg har i dag snakket med en hyggelig fyr på HP teknisk, her fikk jeg topp service/tilbakemeldinger. Tilbakemeldinger som godt kunne vært gitt før,men det er ikke hans feil. Når det gjelder touchknappene er dette et kjent problem for HP samt et par andre alvorlige problemer( bla kan maskinen låse seg totalt om en kobler til ekstern skjerm) og HP jobber med dette. Det ble også opplyst at ingenting av dette hadde noe med hardwarefeil å gjøre,men var softwarerelatert. Dette er jo nettop hva jeg har hevdet fra dag 1 og som andre på HP har benektet, og dette beklaget HP i dag,slikt skulle ikke skje. Det samme var opplysningene ang reprasjonstid,da HP benyttet samme verksted som bla Acer,siemens osv osv og følgelig hadde samme tidsaspekt som dem som skal være ca 14 dager på en normal reprasjon. Alle oppdateringer ville fortløpende bli lagt ut på HP sin side,men en måtte nok forvente minst 1 mnd før disse kom, noe som er helt greit. Poenget er at en nå vet at slike ting vil komme og at HP sier at det er softwarerelatert . Dermed kan vi som sliter litt med disse maskinene puste lettet ut. Endret 3. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Joda han kurt på hp teknisk er ikke en så dum kar han Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Joda han kurt på hp teknisk er ikke en så dum kar han 9627113[/snapback] Nei du er ikke det Bare så synd andre ikke kunne opplyse dette med det samme,det hadde spart meg og andre for mye frustrasjon, i tillegg hadde det spart HP support for negativ omtale. Det er nemmelig svært viktig at de som jobber der gir korrekt info og at denne samsvarer med det andre sier på samme support, og det gjelder ikke bare HP. Det blir bare så feil om en kontakter en support gang på gang gjennom 5-6 uker og får missvisende/feil info. Men uansett så takker jeg for den oppklarende runden i dag Endret 3. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå