Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Er det mulig og oppgradere skjermkort, prosessoren og minne ved sene annledning? eller er dette bare dumt med tanke på at større/kraftigere komponenter har større varme-utvikling? Mister man da også garantien og reklamasjonsretten?

Edit: på XD.no kan man bestille med noe som heter HP Care Pack Pick-Up and Return Service er dette bra? mister jeg også denne tjenesten ved oppgradering?

9230461[/snapback]

Skjermkort kan du bare glemme å bytte, det er omtrent umulig så vidt jeg vet.

Minne skal være en lett sak.. jeg leste litt i noen av produkthåndbøkene som ligger på HP.no, og det var det forklart hvordan man lett kunne bytte minne i et lite rom på undersiden av pcen..

Prosessoren er jeg ikke helt sikker på hva går an å gjøre med..

Angående garantien og reklamasjonsretten kan jeg ikke tenke meg at den forsvinner om man oppgraderer minnet, men om det går ann å oppgradere prosessoren så vet jeg ikke hva det vil ha å si på garantien. Det du fant på xd.no er en utvidet garanti fra HP. pcen har opprinnelig kun 1 års garanti fra hp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakken er ankommet bergen!! :D regner med å få den levert til meg i dag :dribble:

Noe annet jeg så når jeg skulle inn på amentio og sjekke sporingen, var at de nå har satt opp prisen på HDX'en, med omtrent 1000kr... :ermm: men det går ikke ut over meg, siden jeg allerede har betalt! :tease:

Lenke til kommentar
Alt har sålangt bare vært en fryd.. eneste minuset jeg vil trekke frem er at håndleddsstøtten til tastaturet blir varmt, særlig venstre side. Antar det er under der c-disken ligger.

9227254[/snapback]

Er det veldig varmt? på grensen til å bli plagsomt?

Da bestiller ikke jeg der....hehe

Når du får maskinen, så kjør noen tester da  :D

Er så spent på hvordan den kommer ut med norske spesifikasjoner.....

9239514[/snapback]

Tror femdeles XD. selger den til 14684, så det er vell den billigste butikken som har den på lager atm.

Tester skal det bli vet du;) er selv også veldig spent på hvordan denne norske modellen er i forholdt til den som selges i usa og andre steder..

Lenke til kommentar
Kommer du opp med noen bra resultater ikveld, så bestiller jeg en i morgen :D

....før de setter opp prisene på alle nettstedene

9240110[/snapback]

Hehehe:P er jo fremdeles litt billig da..

MPX og Komplett selger den jo for 16999kr, det er jo faktisk en del dyrere :p

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg får ikke 3DMark til å starte. Får bare oppstartsbildet, så ser det ut til å fryse.

Kan det være noe kompatiblitetsproblem mot Vista?

Jeg har testet maskinen litt mot belastning. Støy virker ikke som noe problem, verken vifte- eller harddiskstøy er særlig fremtredende.

Eneste minuset jeg kan sette fingeren på er fremdeles at håndleddsstøtten på venstre side blir noe varm når man belaster maskinen.

Fjernkontrollen er den beste jeg noensinne har sett til en bærbar.. kompakt og delikat.

Tastaturet er godt å skrive på, responsivt, stort og godt!

...nydelig...

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg får ikke 3DMark til å starte. Får bare oppstartsbildet, så ser det ut til å fryse.

Kan det være noe kompatiblitetsproblem mot Vista?

Jeg har testet maskinen litt mot belastning. Støy virker ikke som noe problem, verken vifte- eller harddiskstøy er særlig fremtredende.

Eneste minuset jeg kan sette fingeren på er fremdeles at håndleddsstøtten på venstre side blir noe varm når man belaster maskinen.

Fjernkontrollen er den beste jeg noensinne har sett til en bærbar.. kompakt og delikat.

Tastaturet er godt å skrive på, responsivt, stort og godt!

...nydelig...

9240393[/snapback]

Gleder meg til jeg kommer hjem fra jobb.. :D

Vil ikke tro at det skal være noe problemer med Vista og 3dmark, hva problemet kan være vet jeg ikke, men skal prøve selv når jeg kommer hjem til pcen min :love:

Lenke til kommentar

sorry for at jeg ikke har skrevet tidligere, men jeg har nesten ikke vært hjemme i dag.

PCen er i hus og holder nå på å starte opp for første gang.. dette tar litt tid, masse programmer som hp skal legge inn :hmm: klar gjort 3dmark03, 3dmark05 og 06 + PCmark05 så det er klart til å instaleres og kjøres når pcen er oppe å går, men som sakt tar dette en del tid. Så jeg får nok ikke kjørt de før jeg kommer hjem fra jobb i morgen..

Ellers kan jeg bare si at den ser J***** lekker ut! :D:dribble: og den var ikke så tung som jeg hadde trodd, men svær var den!! :p

:love:

Lenke til kommentar
Nå har Amentio satt ned prisen igjen hehe

9248613[/snapback]

hehe.. de har faktisk satt den enda litt lavere enn den var før også! :ermm:

Svindel!! I want my 40kr! :whistle:

Edit:

Kan ikke vente til jeg kommer hjem fra jobb, bare 3 timer til jeg er ferdig :w00t:

benchmarks skal komme i kveld...

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar

Jeg fikk min HDX i går, fra XD.no. Jeg er litt forelsket, selv om jeg ikke har rukket å fikle så mye med den ennå.

Lekkert utseende. Diger, så klart, men det er jo litt av poenget. Veldig god skjerm, fin design i det hele tatt. Lysende HP-logo på baksiden av skjermen når den er i bruk, kult på en litt jalla måte. Svart og blank og lekker over det hele. Masse tilkoblingsmuligheter.

Støysvak. Ingen problemer. Gleder meg til å teste litt spill i kveld. Kobla til telefonen via Bluetooth og overføre noen bilder og slikt, det var helt hassle-free og kjapt.

Det var litt usikkerhet på om TV-tuner var inkludert eller ikke: jeg kan bekrefte at TV-tuner ER inkludert, med antenne og det hele. Venter med å teste det til de digitale sendingene starter den 1. september. Fjernkontrollen likte forresten veldig godt, og HDMI ut er jo sweet. Lyden er også veldig bra, har litt dybdre og trøkk pga. den innebygde sub'en. Har så langt ingen ting å utsette på denne; alt er bare positivt, hurra! Faktisk den beste "ut av boksen" opplevelsen jeg har hatt, egentlig.

Så langt er jo inntrykket mitt rent emosjonelt, basert på design og slikt. Har ingen benchmarks eller noe, så ytelsen får noen andre si noe om. Det kommer sikkert tester på DinSide og Toms Hardware Guide og her, etter hvert. Ganske spesielt produkt, dette, så det fortjener å testes litt.

har en mistanke om at det vil komme litt forskjellige editions av HDX etter hvert: med ulike motiver på utsiden (jeg har en slags abstragt... tja, vet ikke hva det er, et bølgende mønster i grått på det sorte, ganske subtilt), jeg har hørt at det finnes litt andre motiver, som kan tenkes å matche forskjellige spesifikasjoner. Vet ikke helt hva min edition egentlig heter; har hørt at det finnes en "The Dragon" - vet ikke om det er den jeg har. Kanskje kommer det flere varianter etter hvert.

Bunnlinje: veldig fornøyd så langt, etter opppakking og et par timers bruk.

Lenke til kommentar

:dribble::dribble:

Begynner å drømme her jeg også, synd det er litt dårlig med $ akkurat nå.

Hadde sikkert fått par tusen for min stasjonære, og da har jeg vel ikke bruk for min 20" Widescreen dell lcd-skjerm heller hvis man kjøper HDX.. tro hvor mye jeg hadde fått for den..

:D

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

The Dragon tror jeg egentlig bare er kode navnet på hele konseptet...

Det er mye snakk om flere editions av denne ja. Skal også komme en med full HD skjerm seinere(i følge rykter og litt små prat fra HP), også er det jo klart alltid noen fan boys som må ha nvidia og slikt, så mye kan skje..

Vil nok tro at hp kommer til å fortsette med å utvikle denne serien, etter min mening har det et svært stort potensial... :thumbup:

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar

Jeg selger min stasjonære til en kompis, og kjøper meg denne.

Grunnen til at jeg kjøper "laptop" er at jeg hater støyen, støvet og alle kablene den stasjonære drar med seg :D

Jeg trenger ikke en maskin som veier 1,9kg for jeg skal kun bruke den hjemme. Eller stikke på lan, men da er ikke 7kg noe problem og dra med seg.....

Værre var det med min gamle Eizo 21" som veier 15-20kg alene....:D

Gleder meg til i kveld for å sjekke benchmarks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...