Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Men ingen som hadde kommentar til denne:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
skade.jpg

Hp sier en må akseptere små skjønnhetsfeil,jeg mener noe annet.

Ville du feks kjøpt en Bil med skade i lakken  :hmm:

9512395[/snapback]

Spørsmålet blir vel litt hva du mener HP skal gjøre med saken. Om du mener maskinen er skadet når du mottar den så melder du det til butikken, siden som forklart tidligere, HP ikke tar DOA direkte med sluttkunden. Og ja, det vil i så fall regnes som en DOA. Du kan få fikset skaden på dekselet, men du forventer jo at man skal gi ut ny maskin med en gang, noe du altså må ta med butikken du kjøpte av som så får kreditert dette av sin distributør. Pass i så fall på å melde fra innen 30 dager fra du mottok maskinen.

9513677[/snapback]

Jeg forventer ikke at noen skal gi ut ny maskin med en gang,men når en får to maskiner etter hverandre med feil burde servicen hos HP være litt bedre enn et standardsvar som sier minimum 4 uker + postgang og postgangen er min 5 døgn hver vei. Da snakker vi tross alt om minimum 38 dager som er mellom 5-6 uker, i tillegg gir ikke HP deg noen maskin menst du venter (lånemaskin)

Så er det dette med DOA,du sier HP ikke tar dette HP service sier de tar det,maskinen skal da sendes til dem og tiden dette tar er det samme som nevnt ovenfor.

At jeg i det hele tatt har maskin kan jeg takke Netshop for fordi de sente meg ny maskin på dagen uten engang å vente til den første var kommet til dem, derfor synest jeg også det blir feil å belaste dem med dette da det vitterligen ikke er deres feil.

Dekslet kan fikses ja,men da atter en gang så godtar HP kunn at maskinen sendes dem,med samme ventetid som ovenfor, å sende meg et deksel nekter de,de driver ikke og sender deler til folk er svaret.

Slik jeg se det kunne denne maskinen blitt helt ok uten de store ergrelsene om det fantes et snev av fleksibilitet og servicevilje hos HP.

For det som er problemet er dekslet og det idiotiske OSet med HP tilleggsprog som lager trøbbel. Med et OS fra en cd så fungerer maskinen.

Så her kunne HP ha sendt meg et deksel + eb CD med et rent OS så hadde alle vært fornøyde,men neida slik service driver ikke HP,det går tydeligvis for fort og smertefritt :cry:

Ja jeg er litt krass,men er det ærlig talt annet å forvente :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det ann å installere XP på denne maskinen? Vurderer det eller oppgradere til ultimate, home premium er ikke noe skikkelig bra...

9514971[/snapback]

Det går ann,men det er vel dårlig med drivere til det,HP støtter ikke annet os enn vista på denne maskinen og innstalerer du noe annet mister du retten til support på oset, garantien beholder du .

Se lengre frem i tråden ang dette .

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell?

9509092[/snapback]

Har kjøpt 9070.

fikk den forrige fredag, har ikke hatt noen problemer, den er stille, alle touch-knapper fungerer.

Trådløs nettverksantenna er sinnsyk!

Kjøpte den via en lokal datasjappe, med 3 års servicepack.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell?

9509092[/snapback]

Har kjøpt 9070.

fikk den forrige fredag, har ikke hatt noen problemer, den er stille, alle touch-knapper fungerer.

Trådløs nettverksantenna er sinnsyk!

Kjøpte den via en lokal datasjappe, med 3 års servicepack.

9515155[/snapback]

All software på denne maskinen ja faktisk alt utenom at den har større cpu,større kapasitet på diskene og har HD-DVD er det samme i følge HP, det skulle tilsi at om det dukker opp feil på disse maskinene så er det helt tilfeldig om de heter 9050 eller 9070.

Lenke til kommentar

Jeg gidder å kjøpe den 9070 når jeg har i dag kjøpt 9050, og jeg er storfornøyd. Men det eneste uvante er at jeg har med den rundt omkring så veier den så mye og skjermen er så stor :p Men ser oppa Hp lokket der HP logoen lyser, er det noen bitte små ikoner på venstre side. Lyser dem?

Lenke til kommentar
Ja jeg er litt krass,men er det ærlig talt annet å forvente  :hmm:

9514904[/snapback]

Personlig sjekker jeg hva som er tilgjengelig av service og slikt før jeg kjøper en vare istedet for å skrike og bære meg på et forum i ukesvis etter kjøp. Men det er nå bare meg.

Lenke til kommentar
Ja jeg er litt krass,men er det ærlig talt annet å forvente  :hmm:

9514904[/snapback]

Personlig sjekker jeg hva som er tilgjengelig av service og slikt før jeg kjøper en vare istedet for å skrike og bære meg på et forum i ukesvis etter kjøp. Men det er nå bare meg.

9517086[/snapback]

Vel at du går på meg og forsøker å sette kunden i et dårlig lys er forståelig,du jobber jo for HP.

Men det kan du spare deg her, det er vel rimelig vanskelig å teste servicen før en har bruk for den og jeg har rimelig god erfaring med servicenivået til mange aktører,dette siden jeg sel driver et firma.

Men pr i dag må jeg si at HP kommer veldig dårlig ut i mine øyne,fordi de pr i dag ikke har ytt service.

Om du liker det eller ei er meg rivende likegyldig.

Lenke til kommentar

Jeg har i dag - 17. september - bestillt HP Pavilion HDX 9050, og håper på rask og feilfri levering :) . Troenning, føler du at du har fått valuta for de 4000 kr det er i forskjell mellom 9050 og 9070? Jeg vil selv påstå at forbedringene fra 9050 til 9070 er så minimale at 4000 kr ekstra er totalt bortkasta penger :hmm: ...min mening bare. Ikke vær redd, si hva dere selv mener om dette :thumbup: .

Lenke til kommentar

Har nå hatt min 9050 i en måned, og alt bortsett fra en liten filleting er helt i orden. Skjermen er en drøm å bruke, kanskje litt vel lyssterk for mine fotofobiske øyne, men det er jo bare å justere ned.

Filletingen er at når jeg booter maskinen, så blir legger Vista på noe voldsomt med brightness. Alt ser fint ut helt til slutten av boot-sekvensen. Da blir skjermen "utbrendt". Eneste måten (jeg har funnet) å forhindre dette på er å gå inn (hver gang) i ATI-setup og krysse av for at Vista ikke skal overstyre innstillingene på skjermkortet.

Dette plager meg ikke nevneverdig, da maskinen booter maks 2-3 ganger pr. måned etter at jeg blir ferdig med å installere alt som krever omstart.

En ting til, forresten. Surt at den ikke støtter TV i MPEG4-format. Visste ingenting om dette da jeg kjøpte, så jeg håper at dette lar seg løse senere, i form av softwareoppgradering.

Jeg har nesten utelukkende brukt bærbare de siste fem årene, og jeg sliter faktisk litt med å venne meg til et så stort tastatur :) Særlig høyre SHIFT-knapp sitter litt rart til og er for liten, etter min mening. Dette er selvf. kun snakk om tilvenning...

Anbefales!

Lenke til kommentar
Jeg har i dag - 17. september - bestillt HP Pavilion HDX 9050, og håper på rask og feilfri levering :) . Troenning, føler du at du har fått valuta for de 4000 kr det er i forskjell mellom 9050 og 9070? Jeg vil selv påstå at forbedringene fra 9050 til 9070 er så minimale at 4000 kr ekstra er totalt bortkasta penger :hmm: ...min mening bare. Ikke vær redd, si hva dere selv mener om dette :thumbup: .

9517603[/snapback]

Er enig med deg i dette,jeg vurderte 9070 selv,men kom frem til at 9050 ville gi mere.

Jeg har bestilt en 160Gb disk med 7200 rpm som jeg skal montere inn da det gir bedre ytelse og så selger jeg den ene som står i maskinen.

Lykke til,får håpe du får en uten feil :thumbup:

Lenke til kommentar

9517603[/snapback]

Jeg må si at pengene var ikke det som sto mest i fokus, heller det at jeg skulle få en maskin jeg kom tilå være fornøyd med fra dag en, uten å vurdere oppgraderinger med det samme...

pris med 3 års servicepack og 1 stk mtx revolution var rett over 20 lapper...

Kjøpt i lokal butikk nordpå, valgte det bevist, da jeg var obs på maskiner med bugs, det være seg sw/hw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...