Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell?

9509092[/snapback]

Skal vel godt gjøres,da den nettop er ankommet lager hos de første butikkene,softwaren i de to modellene er lik etter det jeg kan se og siden det ser ut som det er softwarefeil og ikke hw feil slik HP påstår så vil jeg tro problemene kan dukke opp på disse også. For etter min mening kan ikke en hw feil forsvinne ved at man innstallerer en ren innstalasjon av samme os :)

9509176[/snapback]

Takker for mange nyttige svar, Snekker'n :D ! Kan oppsummere med at jeg har blitt en hel del klokere av dine/deres svar, og tror at det beste valget/mest prisgunstig av disse to modellene blir 9050 - som jeg kommer til å kjøpe :) .

9509205[/snapback]

Jeg kan nevne at jeg har innvistert i en 160Gb disk med 7200 rpm til denne som jeg får over helgen,har testet det ut med en som tilhører en kompis og som du ser får vi bedre ytelse, jeg blir å dele opp disken og bruke den ene delen til OS.

Lykke til med maskinen,får håpe du er en av de som får en uten feil :thumbup:

9509289[/snapback]

Tusen takk, Snekker'n :) ! Skal komme med tilbakemelding når jeg får min utgave :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kanskje et dumt spørsmål men.. går den an å ha denne laptopen her på fanget over lengere tid?

9510470[/snapback]

NEI

HP sier følgende om hele 9000 serien:

dette er maskiner som er desktoperstattere og blir derfor varme,temp rundt 45-50 grader annser vi som normale,dette er ikke maskiner som er beregnet for å holde på fanget (gjelder hele 9000 serien) og temp som ikke får maskinen til å fryse eller slå seg av er derfor regnet som normalt

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

dette er maskiner som er desktoperstattere og blir derfor varme,temp rundt 45-50 grader annser vi som normale,dette er ikke maskiner som er beregnet for å holde på fanget (gjelder hele 9000 serien) og temp som ikke får maskinen til å fryse eller slå seg av er derfor regnet som normalt

9510473[/snapback]

dv9000 og hdx9000 er to helt ulike serier.

Lenke til kommentar

9510473[/snapback]

dv9000 og hdx9000 er to helt ulike serier.

9511181[/snapback]

Joda,men nå sier HP at dette gjelder alle maskiner i 9000 serien,dette inkluderer HDXen også ifølge de opplysninger jeg sitter med fra den på tlf.

Kan forøvrig opplyse at min hdx ikke blir like varm som den vi snakket om tidligere,men den er jo ikke direkte behagelig å ha på fanget,dog har jeg full forståelse for det når det gjelder denne maskinen :)

Men jeg vil som sagt annbefale noe annet enn denne om en skal basere seg på å ha den på fanget veldig ofte :cool:

Lenke til kommentar
Yes. nå har jeg kjøpt PC-en og tatt den i bruk. Kjempe bra pc, men knallyd.

Hvordan fungerer fingeravtrykk leseren.?

9512038[/snapback]

Bra,håper du blir fornøyd.

Fingeravtrykksleseren har jeg såvidt prøvd på den første jeg hadde og der ble det krøll med å kjenne igjen mitt fingeravtrykk,fikk til slutt adgang og deaktiverte den.

På denne maskinen dukker det jevnlig opp en software på skjermen som ønsker å aktivere denne,men jeg har ikke turt prøve enda siden denne maskinen er korrupt enda :)

Men her er sikkert andre som har erfaring med den

Lenke til kommentar
Yes. nå har jeg kjøpt PC-en og tatt den i bruk. Kjempe bra pc, men knallyd.

Hvordan fungerer fingeravtrykk leseren.?

9512038[/snapback]

fingertrykk leseren fungerer utmerket..

Det er et program som heter VeriSoft, som ligger nede i systemtray til en vær tid(har ikke prøvd å fjerene det) etter at du har konfigurert den for første gang, så vil den spørre om du vil lagre passord hver gang du åpner en side som har brukernavn og passord innlogging.. når et brukernavn og passord er lagret, vil den automatisk poppe opp et vindu som spør etter passord, eller fingeravtrykk med en gang du åpner den siden.. Fungerer også med windows loggon..

Lenke til kommentar
Så en kan bruke den på spesielle sider/dokumenter ?

Kan en bruke den på feks bestemte mapper på maskinen som en ikke vil at andre skal ha adgang til?

Spør siden jeg som sagt ikke tør utforske denne før jeg har en maskin som er stabil .

9512254[/snapback]

Jeg har ikke funnet noe måte å gjøre dette på.. men det skal være mulig å koble den til allt mulig som bruker passord.. ivertfall ting som kjører i vindu..

Jeg har søkt litt rundt på nette, og det ser ut som at det programmet som følger med, bare er en del av en større pakke... Etter hva jeg kunne finne ut, så var det en annen del av den pakken som kunne brukes for å sperre programmer og dokumenter..

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan få bedre tv med den antenna?

Får skurrete som faen når jeg ser på tv.

9513257[/snapback]

Tja har inntrykk av at den antenna som er med stort sett er for å fylle opp i eska,jeg har fri sikt til tvomformern men det blir stort sett bare støy,må bruke den antenna jeg har til tven

Lenke til kommentar
Men ingen som hadde kommentar til denne:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
skade.jpg

Hp sier en må akseptere små skjønnhetsfeil,jeg mener noe annet.

Ville du feks kjøpt en Bil med skade i lakken  :hmm:

9512395[/snapback]

spørs, jeg hadde blit forbannet, broderen hadde 1 pixel feil og han ble forbanna. men valgte å beholde den. går vekk midlertidig med å gnikke på pixel. Men kan

tenke meg siden denne maskinen er så billig i forhold til spesificasjoner at det mulig må gå fortere unna i produksjon. var vel ikke så lenge siden maskiner med

gode spec. kostet over 20 lapper ?

spørsmålet til slutt må da være, er dette noe vi må venne oss til som noe normalt

siden prisene bare synker og synker? produksjonen flyttes sikkert stadig til billigere og billigere land.

mvh Einar

Lenke til kommentar
Men ingen som hadde kommentar til denne:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
skade.jpg

Hp sier en må akseptere små skjønnhetsfeil,jeg mener noe annet.

Ville du feks kjøpt en Bil med skade i lakken  :hmm:

9512395[/snapback]

Spørsmålet blir vel litt hva du mener HP skal gjøre med saken. Om du mener maskinen er skadet når du mottar den så melder du det til butikken, siden som forklart tidligere, HP ikke tar DOA direkte med sluttkunden. Og ja, det vil i så fall regnes som en DOA. Du kan få fikset skaden på dekselet, men du forventer jo at man skal gi ut ny maskin med en gang, noe du altså må ta med butikken du kjøpte av som så får kreditert dette av sin distributør. Pass i så fall på å melde fra innen 30 dager fra du mottok maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...