Huginn Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Så skriver du.Ville nå nesten isåfall påstå at du er oppsatt på å kristisere merket ditt så mye som mulig. Vel nok med en bak,men alikevel er dette et indirekte hint om at her er det en som erute etter firma Og ja du kan forsåvidt si at jeg er ute etter firma i den forstand at jeg er meget skuffet over HP og hadde faktisk ikke forventet så elendig servis av verdens største levrandør av bærbare, for nå har jeg i løpet av 14 dager vært i kontakt med dem ang 2 hdxer + en annen maskin i 9000 serien som blir så varm at jeg klarte maks 10 min med den på fanget før smerten ble for stor,at jeg forklarte hp at brukeren av denne var handicappet og avhengig av å ha den på fanget var uintresangt,jeg ble avvist med at dette var normalt . 9508144[/snapback] Du sa at Stefan var oppsatt på å forsvare merket "sitt", som jeg syntes var litt festlig siden du alltid kritiserte det. Ingen konspirasjonsteorier eller dype tanker bak, bare et lite stikk i en bisetning. TurboMemory er heller ingen big deal men siden du nevnte det som et pluss i den andre PC-en tenkte jeg at jeg kunne bidra til diskusjonen med det jeg hadde hørt om saken siden jeg også har vært ganske oppsatt på at TurboMemory er en knallfin ting. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Så skriver du.Ville nå nesten isåfall påstå at du er oppsatt på å kristisere merket ditt så mye som mulig. Vel nok med en bak,men alikevel er dette et indirekte hint om at her er det en som erute etter firma Og ja du kan forsåvidt si at jeg er ute etter firma i den forstand at jeg er meget skuffet over HP og hadde faktisk ikke forventet så elendig servis av verdens største levrandør av bærbare, for nå har jeg i løpet av 14 dager vært i kontakt med dem ang 2 hdxer + en annen maskin i 9000 serien som blir så varm at jeg klarte maks 10 min med den på fanget før smerten ble for stor,at jeg forklarte hp at brukeren av denne var handicappet og avhengig av å ha den på fanget var uintresangt,jeg ble avvist med at dette var normalt . 9508144[/snapback] Du sa at Stefan var oppsatt på å forsvare merket "sitt", som jeg syntes var litt festlig siden du alltid kritiserte det. Ingen konspirasjonsteorier eller dype tanker bak, bare et lite stikk i en bisetning. TurboMemory er heller ingen big deal men siden du nevnte det som et pluss i den andre PC-en tenkte jeg at jeg kunne bidra til diskusjonen med det jeg hadde hørt om saken siden jeg også har vært ganske oppsatt på at TurboMemory er en knallfin ting. 9508180[/snapback] Jo men se sammenhengen jeg sa det i, det var vel bla fordi alle mine erfaringer med maskinen ble dratt i "tvil" og det ble jo sogar anntydet at enkelte klaget på maskinen etter at de ikke hadde klart å innstalere xp på den, hvor mange hadde prøvd å innstalere xp? Jo en, i tillegg var det direkte feil da det var på en maskin tilhørende en kamerat og hadde således ingenting med mine to maskiner og feilene på dem å gjøre. Da synest jeg det er betimelig å spørre om slikt , uten at det er vondt ment . Men nå blir det off topic så vi går tilbake til maskinen og dens sterke og svake sider og support en kan forvente ved feil,det er vel det som er interessant her . Endret 16. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Luke Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei folkens ! Jeg har den siste måneden vurdert å kjøpe en bærbar, og jeg er en sånn type som vil ha det beste :!: . Jeg har derfor vurdert sterkt den nye HP Pavilion HDX som dere har diskutert her, og har hatt god nytte av hva som har blitt skrevet her - og har i den sammenheng noen spørsmål. Jeg går nå siste året på videregående og trenger derfor en god, solid og kraftig "allround"-pc som kan virke i en del år fremover (5 år ++), siden jeg skal videre på universitet i den nærmeste fremtid. Jeg har sett på HP Pavilion HDX - både 9050 og 9070 - og føler at dette er den maskinen jeg vil ha. Jeg har selv ikke utrolig god peiling på bærbar pc, og derfor lurer jeg på om denne pc-en er et godt valg? Som sagt har jeg også sett på oppgraderingen - 9070 - men er litt usikker på om prisforskjellen på 3500-4000 kr lever opp til 9070 fra 9050. Hva er egentlig forskjellen på modellene 9050 og 9070? Håper at noen som kan mere bærbar pc enn meg, er grei og gir meg en pekepinn på hva som vil være et bra kjøp for meg. Takk på forhånd ! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Personelig mener jeg ikke forskjellen mellom disse to forsvarer prisen,for det som er forskjell er at du får en 2,2 cpu istedenfor en 2,0,ytelsesforskjellen er knapt merkbar , så får du 2 x 250 disker istedenfr 2 x 120 disker og så får du en HD dvd, som vi enda ikke vet om blir en standard, ellers er alt klin likt på de to maskinene. Du sier du studerer og da blir spørsmålet: Skal denne transporteres mye? Isåfall annbefaler jeg den ikke fordi den er tung,har svakt skjermfeste og ikke noe lås som låser skjermen når den er lukket. Men som desktoperstatter er den utmerket,i alle fall om du får en som virker Lenke til kommentar
Raste Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har den ikke noe lås som de 15-17 '' har på skjermen? Det er jo dumt da :S Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er det noen er som gidder å ta en 3dmark test på denne maskin? Noen som har klokka skjermkortet? hvor mye får maskinen på vista opplevelses indeksen? Lenke til kommentar
Luke Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Personelig mener jeg ikke forskjellen mellom disse to forsvarer prisen,for det som er forskjell er at du får en 2,2 cpu istedenfor en 2,0,ytelsesforskjellen er knapt merkbar , så får du 2 x 250 disker istedenfr 2 x 120 disker og så får du en HD dvd, som vi enda ikke vet om blir en standard, ellers er alt klin likt på de to maskinene.Du sier du studerer og da blir spørsmålet: Skal denne transporteres mye? Isåfall annbefaler jeg den ikke fordi den er tung,har svakt skjermfeste og ikke noe lås som låser skjermen når den er lukket. Men som desktoperstatter er den utmerket,i alle fall om du får en som virker 9508457[/snapback] Tusen takk for rask svar ! Hvis jeg forstår hva du skriver rett, så er den "store" forskjellen på de to modellene at 9070 har 260 GB mer lagringsplass en 9050? Ellers hva går egentlig HD-DVD ut på?...har ikke helt skjønt det . Ja, jeg er klar over vekten på denne pc-en, men selv om jeg har tenkt å bruke den til en del skolearbeid - slik at det blir en del frakting - så er ikke dette noe problem. Jeg tenker heller på ytelse enn vekt . Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er det noen er som gidder å ta en 3dmark test på denne maskin? Noen som har klokka skjermkortet? hvor mye får maskinen på vista opplevelses indeksen? 9508491[/snapback] Benchmarks har jeg postet tidligere i tråden: 3DMark03: 118463DMark05: 8780 3DMark06: 4091 PCMark05(system score): 4747 Etter hva jeg kan se, så er dette om trent det samme som tester av den amerikanske modellen av denne maskinen, ser ut til å ligge omtrent 100-200 poeng under på de fleste testene. 9284690[/snapback] Har ikke selv prøv å kloke PC-en, mulig det er noen andre som har.. PC-en får en total 4,4 på windows opplevelses indeks. Siden den blir avgjort etter laveste delresultat blir den trukket en del ned av den trege hardisken... Prosessor 4,9 Minne 4,8 Grafikk 5,9 Spillgrafikk 5,4 Primær harddisk 4,4 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) PC-en får en total 4,4 på windows opplevelses indeks.Siden den blir avgjort etter laveste delresultat blir den trukket en del ned av den trege hardisken... Min har 4,7 med std disk og 5,0 med 7200 disk Da er det minnet som blir lavest Endret 16. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Raste Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Bråker maskinen noe egentlig, veldig viktig at den ikke bråker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Personelig mener jeg ikke forskjellen mellom disse to forsvarer prisen,for det som er forskjell er at du får en 2,2 cpu istedenfor en 2,0,ytelsesforskjellen er knapt merkbar , så får du 2 x 250 disker istedenfr 2 x 120 disker og så får du en HD dvd, som vi enda ikke vet om blir en standard, ellers er alt klin likt på de to maskinene.Du sier du studerer og da blir spørsmålet: Skal denne transporteres mye? Isåfall annbefaler jeg den ikke fordi den er tung,har svakt skjermfeste og ikke noe lås som låser skjermen når den er lukket. Men som desktoperstatter er den utmerket,i alle fall om du får en som virker 9508457[/snapback] Tusen takk for rask svar ! Hvis jeg forstår hva du skriver rett, så er den "store" forskjellen på de to modellene at 9070 har 260 GB mer lagringsplass en 9050? Ellers hva går egentlig HD-DVD ut på?...har ikke helt skjønt det . Ja, jeg er klar over vekten på denne pc-en, men selv om jeg har tenkt å bruke den til en del skolearbeid - slik at det blir en del frakting - så er ikke dette noe problem. Jeg tenker heller på ytelse enn vekt . 9508507[/snapback] Vel ytelsen er ikke noe bedre på denne enn en hvilken som helst annen maskin med samme cpu og skjermkort og det finnes mange av de feks med 17" skjerm forsjellen her er at du har en skjerm på 20,1" Skal du transportere den vil jeg i alle fall annbefale en sikkelig bag til den da den som sagt ikke har lås til skjermen og det skal veldig lite til for å få vridninger på denne . Endret 16. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Bråker maskinen noe egentlig, veldig viktig at den ikke bråker. 9508754[/snapback] Bråker,vel hva er bråk? For å si det slik så er det ikke noe problem å høre den og viften går konstant,men vil ikke si at den støyer så veldig, den øker hastigheten ved jevne mellomrom og da øker selvsagt lyden av den også Lenke til kommentar
Luke Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Personelig mener jeg ikke forskjellen mellom disse to forsvarer prisen,for det som er forskjell er at du får en 2,2 cpu istedenfor en 2,0,ytelsesforskjellen er knapt merkbar , så får du 2 x 250 disker istedenfr 2 x 120 disker og så får du en HD dvd, som vi enda ikke vet om blir en standard, ellers er alt klin likt på de to maskinene.Du sier du studerer og da blir spørsmålet: Skal denne transporteres mye? Isåfall annbefaler jeg den ikke fordi den er tung,har svakt skjermfeste og ikke noe lås som låser skjermen når den er lukket. Men som desktoperstatter er den utmerket,i alle fall om du får en som virker 9508457[/snapback] Tusen takk for rask svar ! Hvis jeg forstår hva du skriver rett, så er den "store" forskjellen på de to modellene at 9070 har 260 GB mer lagringsplass en 9050? Ellers hva går egentlig HD-DVD ut på?...har ikke helt skjønt det . Ja, jeg er klar over vekten på denne pc-en, men selv om jeg har tenkt å bruke den til en del skolearbeid - slik at det blir en del frakting - så er ikke dette noe problem. Jeg tenker heller på ytelse enn vekt . 9508507[/snapback] Vel ytelsen er ikke noe bedre på denne enn en hvilken som helst annen maskin med samme cpu og skjermkort og det finnes mange av de feks med 17" skjerm forsjellen her er at du har en skjerm på 20,1" Skal du transportere den vil jeg i alle fall annbefale en sikkelig bag til den da den som sagt ikke har lås til skjermen og det skal veldig lite til for å få vridninger på denne . 9508758[/snapback] Som jeg nevnte i første posten, så er jeg ute etter en "allround-pc". Med "allround-pc" mener jeg at jeg kommer til å bruke denne pc-en både til filmer, spill, diverse skolearbeid - altså til alt mulig . Venter ennå på en definisjon på hva HD-DVD er, hvis noen gidder å svare ^^. Hvis jeg har skjønt det riktig, så er mitt beste valg av de to HP Pavilion HDX 9050-modellen? En ting til...hvis det skulle bli behov for å oppgradere noen av delene, er dette mulig og hvilken deler kan skiftes ut - alle? Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) PC-en får en total 4,4 på windows opplevelses indeks.Siden den blir avgjort etter laveste delresultat blir den trukket en del ned av den trege hardisken... Min har 4,7 med std disk og 5,0 med 7200 disk Da er det minnet som blir lavest 9508727[/snapback] Mitt resultat med 7200-disk: Prosessor: 4,9 Minne: 4,8 Grafikk: 5,9 Spillgrafikk: 5,4 Harddisk: 5,2 Endret 16. september 2007 av x800 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) HD DVD (High Definition DVD) er et optisk digitalt platelagringsformat som er utviklet som en standard for høyoppløsnings DVD. HD DVD og konkurrenten Blu-ray sine plater har samme diameter som CD- og DVDplater (120 mm), men bruker en laser med kortere bølgelengde, og et mer effektivt format slik at platene får 3-4 ganger så stor kapasitet som DVD. Mens en DVD-plate har en lagringskapasitet på 4,7 GB vil HD DVD og Blu-ray kunne lagre henholdsvis 15 og 25 GB på ett lag. Blu-ray og HD DVD er ikke kompatible formater. http://no.wikipedia.org/wiki/HD_DVD Test av Blu-ray og HD-DVD http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.2903297 Noen flere linker. http://forbruker.no/digital/nyheter/dvd/article1305878.ece http://www.itavisen.no/sak/388167/HD_DVD_sl%E5r_tilbake/ Håper det klarer opp i ditt spørsmål Forstår det også slik at folk sliter med å få denne maskinen til å virke sammen med det digitale bakkenettet,dette har jeg ikke fått prøvd da det ikke er kommet hit enda . Endret 16. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) PC-en får en total 4,4 på windows opplevelses indeks.Siden den blir avgjort etter laveste delresultat blir den trukket en del ned av den trege hardisken... Min har 4,7 med std disk og 5,0 med 7200 disk Da er det minnet som blir lavest 9508727[/snapback] Mitt resultat med 7200-disk: Prosessor: 4,9 Minne: 4,8 Grafikk: 5,9 Spillgrafikk: 5,4 Harddisk: 5,2 9508958[/snapback] Jepp da har du nøyaktig det samme som meg,ser det står 5,0 i min post men det stemmer ikke,sikkert jeg som rota når jeg redigerte . Endret 16. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Luke Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell? 9509092[/snapback] Skal vel godt gjøres,da den nettop er ankommet lager hos de første butikkene,softwaren i de to modellene er lik etter det jeg kan se og siden det ser ut som det er softwarefeil og ikke hw feil slik HP påstår så vil jeg tro problemene kan dukke opp på disse også. For etter min mening kan ikke en hw feil forsvinne ved at man innstallerer en ren innstalasjon av samme os I tillegg er det jo noen som ikke har problemer heller og det må vi ikke glemme oppi alt dette . Endret 16. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Luke Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell? 9509092[/snapback] Skal vel godt gjøres,da den nettop er ankommet lager hos de første butikkene,softwaren i de to modellene er lik etter det jeg kan se og siden det ser ut som det er softwarefeil og ikke hw feil slik HP påstår så vil jeg tro problemene kan dukke opp på disse også. For etter min mening kan ikke en hw feil forsvinne ved at man innstallerer en ren innstalasjon av samme os 9509176[/snapback] Takker for mange nyttige svar, Snekker'n ! Kan oppsummere med at jeg har blitt en hel del klokere av dine/deres svar, og tror at det beste valget/mest prisgunstig av disse to modellene blir 9050 - som jeg kommer til å kjøpe . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt HP Pavilion HDX 9070, og som kan fortelle om det har vært noen problemer med deres modell? 9509092[/snapback] Skal vel godt gjøres,da den nettop er ankommet lager hos de første butikkene,softwaren i de to modellene er lik etter det jeg kan se og siden det ser ut som det er softwarefeil og ikke hw feil slik HP påstår så vil jeg tro problemene kan dukke opp på disse også. For etter min mening kan ikke en hw feil forsvinne ved at man innstallerer en ren innstalasjon av samme os 9509176[/snapback] Takker for mange nyttige svar, Snekker'n ! Kan oppsummere med at jeg har blitt en hel del klokere av dine/deres svar, og tror at det beste valget/mest prisgunstig av disse to modellene blir 9050 - som jeg kommer til å kjøpe . 9509205[/snapback] Jeg kan nevne at jeg har innvistert i en 160Gb disk med 7200 rpm til denne som jeg får over helgen,har testet det ut med en som tilhører en kompis og som du ser får vi bedre ytelse, jeg blir å dele opp disken og bruke den ene delen til OS. Lykke til med maskinen,får håpe du er en av de som får en uten feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå