Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Nu har HDX9070 kommit till Sverige, och jag funderar på att köpa en på måndag!

Efter att ha läst igenom alla sidor i denna tråd så har jag dock blivit osäker.

Datorn kostar 25000 svenska kronor, och jag undrar om det verkligne är värt,

förutsatt att denna dator har samma sjukdomar som de HDX9050 som har diskuterats.

HDX9070 skulle passa in i mitt liv perfekt, och pengarna har jag redan löst.

Så de diskussioner ang. "är datorn värd 25kkr" kan vi glömma direkt - det hör inte hit!

Innerst inne, hoppas jag på att HDX9070 i Sverige har förbättrat och åtgärdat de fel som tidigare har tagits upp i denna tråden.Men samtidigt är det väl knappast något man kan ta för givet, eller? Finns det någon på detta forum som har en HDX9070 och kan berätta mer?

Dessutom vore det kul om tidigare HDX läsare kunde ta bilder/göra en film på sin uppackning av datorn när den levererats från post/butik!

Vore kul att se! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett HDX 9070 i norske nettbutikker også til 18 eller 19 k. Eneste forskjell er vell større prosessor og HD DVD? virker i alle fall som de seneste modellene med 9050 har blitt kvitt barnesykdommene, så da regner jeg med at 9070 ihvertfall er friskmeldt:)

Snekkern: Helt enig i at maskiner skulle blitt solgt med rent os, men dette har jeg per dags dato ikke sett. Eneste er vell de maskiner som blir solgt uten os og man kan kjøpe et os i tillegg.

Lenke til kommentar

Jag kör på en HDX 9050, har inte haft några problem alls och haft den precis en månad. Däremot kan man få en massa konflikter om man kör Vista och sen installerar XP som det inte finns stöd med drivrutiner.

Däremot så går det nog utan problem att installera XP, tror alla drivrutiner om man har sp 2 går att finna, däremot tveksamt om touchknapparna fungerar under XP.

Nytt OS lika med problem= drivrutiner kommer och går.

Alla handa fel kan dyka upp med nytt OS och ny maskinvara.

Provade själv installera Win Vista ( clean ) men då fungera icke touchknapparna, även med avinstallation / nyinstall, men hade det varit hårdvaruproblem så hade dom inte fungerat nu när jag ominstallerat med recovery skivorna, som det gör nu ( fungerar ) trist men sant.

Fick allt till att fungera utom touchknapparna under clean install, testat ta ut batteriet och göra strömlöst, men fungerar inte.

Alltså det jag vill ha sagt angående touchknapparna är att hade det varit hårdvarufel, så hade inte en recovery install hjälpt som de gjorde i mitt fall. Däremot utesluter jag ju inte att en del / någon kan ha haft det felet. Angående ljudproblem som vad jag vet en användarte haft så var de en luring i windows / wista som låg bakom det.

Men jag skulle köpa denna igen. Svar JA

Felen ja oftast / läst sett är oftast / hårdavu / drivrurtins konflikter ( inte rena hårdvarufel )

Det sista som dök upp var blinkande skärmar?, jag vet inte om the users find any solution?

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Har sett HDX 9070 i norske nettbutikker også til 18 eller 19 k. Eneste forskjell er vell større prosessor og HD DVD? virker i alle fall som de seneste modellene med 9050 har blitt kvitt barnesykdommene, så da regner jeg med at 9070 ihvertfall er friskmeldt:)

Snekkern: Helt enig i at maskiner skulle blitt solgt med rent os, men dette har jeg per dags dato ikke sett. Eneste er vell de maskiner som blir solgt uten os og man kan kjøpe et os i tillegg.

9501730[/snapback]

Ja det hadde faktisk vært bedre om den var solgt uten OS og en kunne velge selv.

Og bare så det er klart så er det ikke gjordt endringer på denne maskinen,det har ikke vært forsøkt innstalert annet os som feks xp, det var på en maskin tilhørende en kamerat.

Altså var denne maskinen 100% orginal og fungerte smertefritt helt til fenomenet med skjermen dukket opp,jeg reinnstalerte uten bedring,tok kontakt med HP support som sa det var hw feil.

Etter det lånte jeg en disk som var ubrukt,formaterte den la inn Vista ultimate fra CD og lastet ned nødvendige drivere,da fungerer maskinen fint,men skifter jeg tilbake til org disk med org os får jeg samme problemene tilbake :hmm:

Ser det snakker om HDX 9070 her,men hadde det vært mitt valg hadde jeg nok valgt Acer Aspire 9920G C2D T7500 HD DVD,som koster det samme har litt bedre spes (turbo memory) og er mere solid bygget, men det er min mening :cool:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54389

Provade själv installera Win Vista ( clean ) men då fungera icke touchknapparna,

Jeg lastet ned driveren til disse fra HP sin side,funker fint her .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekkern> Ja gjorde clean install och ladda ner nya drivisarna för touchknapparna men då fungera det inte, så nu har jag installerat allt om igen med recovery och då funkar det. Knapparna gick ju att styra men ingen höjdare när man inte såg hur mycket bas / diskant man höjer /sänker.

Snekkern> har du kvar problemet med skärmen?

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Snekkern> Ja gjorde clean install och ladda ner nya drivisarna för touchknapparna men då fungera det inte, så nu har jag installerat allt om igen med recovery och då funkar det. Knapparna gick ju att styra men ingen höjdare när man inte såg hur mycket bas / diskant man höjer /sänker.

Snekkern> har du kvar problemet med skärmen?

9504452[/snapback]

Ja jeg har problemer med skjermen når jeg bruker det oppsettet som fulgte med maskinen,men når jeg bruker et rent oppsett av os fra cd (vista) og laster ned driverne så er alt ok.

Lenke til kommentar
Ser det snakker om HDX 9070 her,men hadde det vært mitt valg hadde jeg nok valgt Acer Aspire 9920G C2D T7500 HD DVD,som koster det samme har litt bedre spes (turbo memory) og er mere solid bygget, men det er min mening  :cool:

Acer 9920 må vara mer "solid" - men det på grund av att den skärm som Acer har satt på sin "gigant" i själva verket är en vanlig tft skärm. 9920 blir på så sätt extremt stor och väldigt tung. Detta vet jag då jag tidigare tittat på 9815 (samma chassi som 9920!). Måtten / dimensionerna blir dessutom väldigt mycket större jämnfört med t.ex. HDX.

Nu gymmar jag precis som de flesta andra, men att släpa runt på så mycket extravikt som 9920 medför, när man kunde fått en HDX på cirkus 7 kilo - är bara dumt.

Dessutom är Acers 9920 serie otroligt klumpig och väldigt ful (tbfh) - inga diskreta lösningar här inte. Till exempel ser skärmens upphängning förjävlig ut om jag ska vara ärlig!

Dock kommer Acer 9920 med ett 8600M - GT kort, men detta presterar exakt lika bra som HD 2600XT. Dock är vissa spel anpassade för nVidia, andra för ATi - så självklart presterar dem olika bra i olika spel.

Men om man ser på helhetsbilden - så är dom exakt lika bra.

Länk: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=156394

Så i mina ögon så trillar 9920 bort, då den helt enkelt inte ger mig samma helhetsintryck som HDX gör. :thumbdown:

Endret av reVoid
Lenke til kommentar
Ser det snakker om HDX 9070 her,men hadde det vært mitt valg hadde jeg nok valgt Acer Aspire 9920G C2D T7500 HD DVD,som koster det samme har litt bedre spes (turbo memory) og er mere solid bygget, men det er min mening  :cool:

Acer 9920 må vara mer "solid" - men det på grund av att den skärm som Acer har satt på sin "gigant" i själva verket är en vanlig tft skärm. 9920 blir på så sätt extremt stor och väldigt tung. Detta vet jag då jag tidigare tittat på 9815 (samma chassi som 9920!). Måtten / dimensionerna blir dessutom väldigt mycket större jämnfört med t.ex. HDX.

Nu gymmar jag precis som de flesta andra, men att konka på så mycket extravikt, när man kunde fått en HDX påp cirkus 7 kilo - är bara dumt. Dessutom är Acers 9920 serie otroligt klumpig och väldigt ful (tbfh) - inga diskreta lösningar här inte. Skärmens upphängning ser förjävlig ut om jag ska vara ärlig!

Dock kommer Acer 9920 med ett 8600M - GT kort, men detta presterar exakt lika bra som HD 2600XT. Dock är vissa spel anpassade för nVidia, andra för ATi - så självklart presterar dem olika bra i olika spel.

Men om man ser på helhetsbilden - så är dom exakt lika bra.

Länk: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=156394

Så i mina ögon så trillar 9920 bort, då den helt enkelt inte ger mig samma helhetsintryck som HDX gör. :thumbdown:

9505099[/snapback]

Denne maskinen har en 20,1" WSXGA skjerm og veier ca det samme som en HDX fra HP, så de argumentene skulle ikke være så utslagsgivende.

Når jeg sier mere solid er det nettop festene til skjermen jeg tenker mest på, for det er neppe tvil om at to sikkelige fester(et i hvert hjørne) er bedre i så måte enn ett midt på skjermen,når så dette i tillegg er av plast er det trolig at det ikke skal mye til for å knekke. Acern har i tillegg turbo memory som gjør det opptil 20% raskere å starte maskinen og applikasjoner kan gå opptil 2x raskere.

HP hdx skjerm: Skjermstørrelse 20,1” WSXGA+ High-Definition HP Ultra BrightView widescreen-skjerm

Acer 9920 skjerm: A wide-aspect 20.1" WSXGA+ CrystalBrite™ LCD screen with 300-nit brightness and 5 ms response time

HP har 1 års garanti på sin maskin Acer har 2 år.

Tror neppe du klarer se forskjell på de to skjermene :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt utrolig med tid på å få denne maskinen til å virke slik den skal (det skulle være unødvendig) og det ser ut so at eneste løsning er å enten bruke et nytt os,altså Vista fra en CD uten alt tillegg som er på den fra HP, eller sende inn maskinen til HP og være foruten denne i ca 6 uker, eller rett og slett heve kjøpet .

Alternativ 1 her hadde jo vært greit,men det innebærer jo at jeg må kjøpe et nytt os til maskinen,noe som koster ca 1000,. kr. Og det blir vel litt feil å kjøpe en NY masin med os og så må kjøpe et til for at maskinen skal virke tilfredstillende .

Alternativ 2 er å sende inn maskinen til rep , menn dette innebærer minst 6 uker uten maskin og det er vel ikke helt riktig all den tid man kjøper et nytt produkt.

Alternativ 3 er å heve kjøpet,men det innebærer ekstra arbeid/omkostninger for webbutikken, dette synest jeg er ille siden de allerede har stukket seg lang og gitt meg en ny maskin fordi HP omgår sine egne doa rutiner og krevde en maskin som var doa inn til rep og nektet omlevering .

Så uansett hvordan jeg vrir og vender på dette er det jeg og webbutikken som blir skadelidende her og HP sitter arrogant på sin høye hest med standardsvaret sitt : "HW feil,maskinen må inn til rep,forvent minst 4 uker reptid + postgang" :wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar
Denne maskinen har en 20,1" WSXGA skjerm  og veier ca det samme som en HDX fra HP, så de argumentene skulle ikke være så utslagsgivende.

Når jeg sier mere solid er det nettop festene til skjermen jeg tenker mest på, for det er neppe tvil om at to sikkelige fester(et i hvert hjørne) er bedre i så måte enn ett midt på skjermen,når så dette i tillegg er av plast er det trolig at det ikke skal mye til for å knekke. Acern har i tillegg turbo memory som gjør det opptil 20% raskere å starte maskinen og applikasjoner kan gå opptil 2x raskere.

9505143[/snapback]

Vet inte riktigt hur mycket du läst på ang. TurboMemory och prestandaökning, men detta är väldigt intressant att läsa - ty det finns väldigt bra anledningar till att HP har valt att strunta i TurboMemory. TurboMemory är alltså inget som enbart Acer kör med, då det sitter i Intel kärnan - och enkelt kan köpas som instickskort om det nu behövs.

Dessutom bör du ta 20% prestandaökning med ett par kilo salt, då en sådan ökning med 20% enbart är märkbar då man har mindre än t.ex. 512-1GB RAM.

Länk: http://news.zdnet.co.uk/hardware/0,1000000...39287346,00.htm

Read: Både HDX och 9920-serien har stöd för TurboMemory.

Men det är enbart Acer som har satt in detta kort i sin 9920-serie från början!

Dessutom finns Intel Turbo Memory att köpa som ett instickskort för en billig peng.

Observera att detta pris är 330 svenska kronor, vilket motsvarar ung. 274,5 NOK.

För övrigt kommer Intel snart släppa TurboMemory instickskort större än 1GB, vilket kan vara värt att vänta på. Länk: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P...26b2bf115602ae4

Om du inte vill köpa ett separat instickskort, så kan du även köra ett vanligt USB minne som är ReadyBoost kompatibelt. ReadyBoost är en del av två, i Intel TurboMemory.

HP hdx skjerm: Skjermstørrelse 20,1” WSXGA+ High-Definition HP Ultra BrightView widescreen-skjerm

Acer 9920 skjerm: A wide-aspect 20.1" WSXGA+  CrystalBrite™ LCD screen with 300-nit brightness and 5 ms response time

Vet inte riktigt om du förstod vad jag menade nu.

Du har helt rätt i att båda datorerna har samma storlek på skärm, dessutom är båda WSXGA+. Men jag syftade på att Acer helt enkelt har tagit en av sina stationära skärmar, tagit bort skalet och sedan tryckt ner den i 9920-serien.

Summan av kardemumman är att skärmen på 9920-serien är över 1.5-2 cm tjock (!), och dessutom ökar den totala vikten med en hel del!

Endret av reVoid
Lenke til kommentar
Acer helt enkelt har tagit en av sina stationära skärmar, tagit bort skalet och sedan tryckt ner den i 9920-serien.

Summan av kardemumman är att skärmen på 9920-serien är över 1.5-2 cm tjock (!), och dessutom ökar den totala vikten med en hel del!

Noen link som bekrefter dette? Desuten så skulle vel ikke det være negativt om så er tilfelle,de har jo meget bra skjermer :cool:

Samtidig som det gjør skjermen/lokket betydelig mer stabilt :)

At vekten skulle bli et så viktig argument synest jeg er rart,greit nok om vi snakket om lette bærbare en skulle ha med seg,men det gjør vi ikke her, eller for å sitere HP support: 9000 serien er desktopertattere og ikke ment for transport eller for å ha på fanget,dette er maskiner som er beregnet for å stå på skrivebordet".

Da skulle vel en halvkilo fra eller til ikke bli avgjørende :whistle:

Read: Både HDX och 9920-serien har stöd för TurboMemory.

Men det är enbart Acer som har satt in detta kort i sin 9920-serie från början!

Poenget er uansett at dette er med i prisen og ikke må kjøpes som ekstrautstyr for de som ønsker dette , :)

Det er uansett ett fett for meg hvilket merke folk velger,jeg valgte selv HP, men grunnen til at jeg angrer akkurat nå er ikke utseende til maskinen (det er flott) ei heller ytelsen til maskinen,men det faktum at jeg har motatt 2 maskiner med feil på og det faktum at HP service er arrogante i sine svar,der de på telefon kunn godtar at du sender inn maskinen til rep og der de sier en må forvente minst 4 uker + postgang (5-6 dager hver vei)

Hva da med erstatningsmaskin ved så lang rep tid? Det sier HP bastant nei til,de har ikke slik ordning :no:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
s HP and Sony . Both companies have rejected the flash memory technology thanks to concerns over compatibility with Microsoft's Windows Vista operating system.

Tja hvems feil er så det i tilfelle det stemmer?

Hva om dette løses greit med en oppdatering fra et av selskapene?

.

Jeg tror det har noe for seg,og om en maskin har dette som standard ser jeg på som et +,fordi en kan disable dette om en ikke ønsker å bruke det,menst på en maskin uten dette må en da kjøpe dette og ettermontere,noe som res i en disng ekstra som stikker ut av en eller annen port på maskinen :hmm:

Speaking to ZDNet , an HP representative said a decision had been made not to include Turbo Memory in the company's first generation Santa Rosa notebooks. According to HP,

Vil det bety at det kommer i neste genrasjon :cool:

Men skjønner at det ikke er ønskelig å diskutere alternativer til HDXen og det er greit nok.

Jeg synest imidlertid det er viktig å se på alternativer spes når en vet at mange sliter med HPs HDX og servicen deres er dårlig.

Så selv om vi ser bort fra detaljen turbo memory så har jo Acern fortsatt like gode spes som HPen, så da blir jo egentlig spørsmålet om man skal velge maskin etter utseende eller kvalitet :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ville nå nesten isåfall påstå at du er oppsatt på å kristisere merket ditt så mye som mulig. :p

TurboMemory har fått en del kritikk for rett å slett å fungere fint lite, pluss at brukergrensesnittet skal være nok så tragisk. Hadde det vært opp til meg ville nå jeg droppa TurboMemory ihvertfall.

Lenke til kommentar
Ville nå nesten isåfall påstå at du er oppsatt på å kristisere merket ditt så mye som mulig. :p

TurboMemory har fått en del kritikk for rett å slett å fungere fint lite, pluss at brukergrensesnittet skal være nok så tragisk. Hadde det vært opp til meg ville nå jeg droppa TurboMemory ihvertfall.

9507933[/snapback]

Om du hadde kjøpt 2 like maskiner med 1 ukes mellomrom og begge feilet og i tillegg leste at flere andre slet med disse maskinene og support bare avfeide deg hadde ikke du også luftet dette i en tråd som nettop omhandler erfaringer med denne maskinen, vi snakker tross alt om en maskin til 15000 pr stk .?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe for at det står HP fremme på denne,men nå gjør det engang det og da må jeg forholde meg til nettop det .

Når det så gjelder turbo memory har jeg ingen erfaring med det,jeg ser noen riser og andre roser,poenget var at dette fantes som std på den ene maskinen og ikke den andre, ønsker en da dette i ettertid må det kjøpes og ettermonteres, menst de som har det kan velge å aktivere/deaktivere det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel, tingen er at det visst skal være ganske problematisk å aktivere/deaktivere turbo memory. Jeg skal gå til innkjøp av en Toshiba X200 snart, følger med TurboMemory, men etter å ha lest TurboMemory-testen på anandtech ville jeg da heller sett at den kom uten.

Skjønner at du er misfornøyd, og kommentarene dine er også en av grunnene til at jeg allikevel går for X200 (vurderte forst HDX (takk ;) )), men når du kom inn på TurboMemory måtte jeg da slenge ut en kommentar.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Vel, tingen er at det visst skal være ganske problematisk å aktivere/deaktivere turbo memory. Jeg skal gå til innkjøp av en Toshiba X200 snart, følger med TurboMemory, men etter å ha lest TurboMemory-testen på anandtech ville jeg da heller sett at den kom uten.

Skjønner at du er misfornøyd, og kommentarene dine er også en av grunnene til at jeg allikevel går for X200 (vurderte forst HDX (takk ;) )), men når du kom inn på TurboMemory måtte jeg da slenge ut en kommentar.

9508070[/snapback]

Grit nok,turbomemory skrev jeg fantes på den ene maskinen,vidre diskusjon om det var det vel ikke jeg som tok,da jeg ikke har erfaring selv med det,men som sagt noen skryter av det andre ikke,noen sier at det enkelt kan aktiveres/deaktiveres andre ikke,så her blir det hvem som ser , men egentlig er det uintresangt her da.

Så skriver du.

Ville nå nesten isåfall påstå at du er oppsatt på å kristisere merket ditt så mye som mulig.

Vel nok med en :p bak,men alikevel er dette et indirekte hint om at her er det en som erute etter firma :hmm:

Og ja du kan forsåvidt si at jeg er ute etter firma i den forstand at jeg er meget skuffet over HP og hadde faktisk ikke forventet så elendig service av verdens største levrandør av bærbare, for nå har jeg i løpet av 14 dager vært i kontakt med dem ang 2 hdxer + en annen maskin i 9000 serien som blir så varm at jeg klarte maks 10 min med den på fanget før smerten ble for stor,at jeg forklarte hp at brukeren av denne var handicappet og avhengig av å ha den på fanget var uintresangt,jeg ble avvist med at dette var normalt . :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vil jeg gjøre et bra kjøp vis jeg kjøper HDX PC-en?

9508095[/snapback]

Ja uten tvil om du får en uten feil/mangler og ikke baserer det på for mye transport av denne,da jeg annser skjermfestet som temmelig svakt.

Utseendemessig er den jo flott,yter bra gjør den og har en god skjerm, blir litt varm på venstre side der du hviler hånden .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...