Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Jag är INTE någon fanboy av nya maskiner jag köper, har som sagt var haft Dell utan problem tidigare. det jag vill ha sagt att denna maskin har inte fler fel än andra nya notebook ( se notebook forum, sweclockers m.m ).

Däremot är det ju tråkigt när HP får kritik angående att installera en hårddisk under XP för att ge exempel, när orsaken är att XP inte har stöd för sata.

Sen får man ABSOLUT ge kritik för min del.

Touchknappar verkar vara ett problem som är relaterat direkt till HP som maskin och inte beroende på drivrutiner. Dock verkar de i det flesta fall ha någon koppling med batteriet, men irriterande i alla fall.

Att datorn blir varm gäller väl de flesta om inte alla bärbara datorer som har ett grafikkort som är i den högre klassen för spel?

Sen tror inte jag heller att denna dator är något man tar med sig flera ggr i veckan till skola, arbete m.m. Beroende på storlek, vikt, m.m.

Själv har jag ännu inte haft något problem, men får jag det så kommer jag givetvis berätta det. Var som sagt var mycket tveksam att byta från Dell som jag haft i 6 år i stort sett problemfritt förutom ett byte av DVD spelare.

HP service kan jag hålla med om verkar vara dålig, ska man tala med någon där får man nog försöka få tag i någon i högre befattning för att lösa ev problem.

Sen har jag även hållit med om att staget som håller upp skärmen kan verka bräcklig, om den är det vet jag inte? är det ren plast eller har den en metallkärna under plasten?

Jag tänkte stanna hos Dell och köpa deras nya Inspirion XPS serie som väntas komma ut snart, men efter att ha fått förhandsinfo att den b l a saknar HDMI så gjorde jag försöket att välja ett annat märke och det vart HP.

I morgon ska jag göra en clean installation av datorn med en ny Vista skiva så då får vi se om jag får igång alla komponenter efter detta, touchknappar m.m.

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og du vet vaneligvis hva vi kjøper,men det gjelder ikke alle,på langt nær.

Dette med en annen gruppe for disse er ikke bare pga vekten,men også feks dette med tempraturer.

For som HP sier så er jo feks 9000 serien deres desktopertattere som er beregnet for å stå på et bord og ikke for å drasse med seg å ha på fanget.

Og hvor står det når du bestiller maskinen  :hmm:  :hmm:

9486989[/snapback]

De aller fleste har vel ett formening på størrelse og vekt, folk flest vet vel forskjellen på 3 kg og 7 kg så om de ikke kan mye om PC-er vet jo folk hva de kjøper, spesielt de som kjøper en PC i denne klassen.......

9490114[/snapback]

Vi skal ikke krangle om dette,og selvsagt vet folk forskjell på 3 kg og 7 kg,men de vet ikke på forhånd hvor uhådterlig denne maskinen er,hvor svak foten til skjermen egentlig er osv osv, dette er ikke noe problem når den står på bordet,men blir det om den skal transporteres.

Jeg kan fortelle deg at det er flere som hadde tenkt på denne maskinen ,men etter å ha sett min gått bort fra den og velger med 17" skjerm,nettop pga det jeg sier.

Nettop av slike grunner burde disse være i en egen kategori.

Det som ikke er et problem for deg kan godt være det for andre og ikke alle er så opphengt i maskiner som vi som ferdes her, slik er det bare .

Lenke til kommentar
For all del, jeg setter også veldig stor pris på kritikken din snekkern, det er flott at ikke alle er fanboy av sitt nyinnkjøpte produkt. Og når selv ikke du har  funnet noe som for meg virker som en stor mangel på maskinen, er jeg enda mer sikker på at denne maskinen er som skapt for meg! eneste er vell som en annen her sa at maskinen manglet optisk lyd ut, men jeg overlever det...kjøper bare et fett eksternt lydkort :!:

Feilen med touch knappene kommer altså tilbake etter en stund? slik at man må ha et fast rituale med å ta ut batteriet osv....hmm...det kan nok bli et irritasjonsmoment hvis det skjer på ukentlig basis...

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe denne maskinen med betalingsutsettelse.?....huff :blush: ....

9489807[/snapback]

Kan bare legge til at på den siste maskinen har de knappene fungert hele tiden

Lenke til kommentar

stefannorr

Däremot är det ju tråkigt när HP får kritik angående att installera en hårddisk under XP för att ge exempel, när orsaken är att XP inte har stöd för sata.

stefannorr, dette er tull og minner litt om hårsårhet,for om du skal omtale meg uten å direkte linke til det jeg sier så hold deg iallefall til alt jeg sier :whistle:

For som du sikkert så så satt jeg med 2 maskiner, denne og en Acer, begge med vista og en cd med xp pro med sp2 (som har satadrivern), denne maskinen tok den ikke menst Acern tok den uten problem og det var grunnen til reaksjonen. :)

Skyt meg om du ønsker,men skyt meg ikke i ryggen :p

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd problemer med skjermen på denne.

De siste dagene har jeg hatt problemer med at skjermen blinker ved oppstart,når windows dukker opp , så kan det blinke flere ganger og så blir skjermen helt svart og ingenting virker på maskinen.Jeg må da slå av maskinen og starte denne på nytt. I dag måtte jeg restarte maskinen 3 ganger for å få den til å virke som normalt :hmm:

Lenke til kommentar

De siste dagene har jeg hatt problemer med at skjermen blinker ved oppstart,når windows dukker opp , så kan det blinke flere ganger og så blir skjermen helt svart og ingenting virker på maskinen.Jeg må da slå av maskinen og starte denne på nytt. I dag måtte jeg restarte maskinen 3 ganger for å få den til å virke som normalt  :hmm:

9492123[/snapback]

Det skjedde med meg flere ganger, etter en nyinstallering ordnet det seg men så kom det tilbake. Nå er PC-en byttet inn.... :blush:

Lenke til kommentar

De siste dagene har jeg hatt problemer med at skjermen blinker ved oppstart,når windows dukker opp , så kan det blinke flere ganger og så blir skjermen helt svart og ingenting virker på maskinen.Jeg må da slå av maskinen og starte denne på nytt. I dag måtte jeg restarte maskinen 3 ganger for å få den til å virke som normalt  :hmm:

9492123[/snapback]

Det skjedde med meg flere ganger, etter en nyinstallering ordnet det seg men så kom det tilbake. Nå er PC-en byttet inn.... :blush:

9492138[/snapback]

Høres ikke bra ut,jeg har innstalert på nytt,men kan ikke se at det hjelper,det blinker litt i skjermen av og til når jeg sitter her og leser,ikke slik at den da går i sort,men du ser den et lite sek blir mørkere :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Har snakket med HP om dette nå,førstemann jeg fikk tak i påstod at det ikke fantes noen maskin som hette Pvvilion HDX 9050.

Ba da om å få snakke med teknisk og la frem problemet der og der sier de at dette er et hardwareproblem og at maskinen må inn til dem for å reparere dette,noe som vil ta ca 4 uker + postgang (ca 5 dager hver vei) :wow:

Begynner å bli frustrert nå :wallbash:

Noen som har en ide om hva problemet kan være,klamrer meg til håpet om at det er software,selv om HP sier hardware .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Når det gjelder feil på en splitter ny maskin så lurer jeg på hvorfor det skal være så omstendelig og at HP forventer at eieren skal være fri for maskin i ca 6 uker :hmm: For se her hva min erfaring er med en annen maskin:

Min datter kjøpte en Acer bærbar fra Kopi og Dataservice på Fauske i mars i år.

Så fikk hunn feil med tastaturet for en god uke siden.

Jeg ringte så Acer support og de sa at det raskeste for men nok var å komtakte butikken der den var kjøpt fordi de ordnet opp og så kunne de fakturere vidre til Acer.

På Torsdag i forrige uke ringte jeg så til butikken og ble møtt av svært hyggelige folk,som sa "vi hiver adresselapp i posten med en gang så slipper du å betale frakt" På Fredag forrige uke kommer lappen og jeg sender inn maskinen samme dag. I dag er det igjen Fredag og til min store forundring ligger det hentelapp i postkassen,jeg hiver mmeg i bilen og henter pakken.

Når jeg åpner den finner jeg maskinen med en lapp på der det står skiftet tastatur og maskinen er testet ok, ha en fin dag

Altså 7 dager inkl postgang

Her har vitterligen enkelte andre produsenter og butikker noe å lære .

Lenke til kommentar

HP kan hvis de vil. Jeg var så heldig å vinne :D en bærbar HP på lørdag fra en av våre IT-leverandører.

Da jeg startet den opp så holdt skjermen i 2 timer. Kontaktet HP på mandag og fikk vite at skjermen måtte bestilles fra Holland og at denne type service normalt tok 5 dager.

På onsdag morgen kom InfoCare Bodø innom butikken min og byttet skjermen for meg. :w00t:

Forskjellen her var at denne er innkjøpt som en bedrifts PC, noe som tydeligvis er litt høyere prioritert av HP.

Maskinen var forøvrig en liten nett sak på 2,5 kg. Låner den ut til min far og har den som reserve i tilfelle HDX'en feiler.

Lenke til kommentar
HP kan hvis de vil. Jeg var så heldig å vinne :D en bærbar HP på lørdag fra en av våre IT-leverandører.

Da jeg startet den opp så holdt skjermen i 2 timer. Kontaktet HP på mandag og fikk vite at skjermen måtte bestilles fra Holland og at denne type service normalt tok 5 dager.

På onsdag morgen kom InfoCare Bodø innom butikken min og byttet skjermen for meg. :w00t:

Forskjellen her var at denne er innkjøpt som en bedrifts PC, noe som tydeligvis er litt høyere prioritert av HP.

Maskinen var forøvrig en liten nett sak på 2,5 kg. Låner den ut til min far og har den som reserve i tilfelle HDX'en feiler.

9494908[/snapback]

Du burde kanskje tatt med at det er snakk om en businessmodell og at dersom man skulle betalt for den hadde det kostet ganske mange kroner for den typen serviceavtale som fulgte med ;)

Lenke til kommentar
Har snakket med HP om dette nå,førstemann jeg fikk tak i påstod at det ikke fantes noen maskin som hette Pvvilion HDX 9050.

9492515[/snapback]

Hva er det som er korrekt modell navn da?

9496138[/snapback]

HP Pavilion HDX 9050, så navnet er korrekt.

Sikkert en som var ny og ikke hadde kjenskap til denne,slikt kan forekomme :)

Lenke til kommentar

9492515[/snapback]

Hva er det som er korrekt modell navn da?

9496138[/snapback]

HP Pavilion HDX 9050, så navnet er korrekt.

Sikkert en som var ny og ikke hadde kjenskap til denne,slikt kan forekomme :)

9496179[/snapback]

Men det er sikkert det her post-90860-1189799234_thumb.jpghan lurte på kanskje? eller?

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat med samme maskinen og han har kjøpt en nye disker til denne som han skulle sette inn sammen med xp pro,siden det har vært problemer med dette så lånte jeg en disk av han samtidig har jeg lånt en orginal Vista på cd som skal legges inn på en ny stasjonær maskin.

Når jeg så bruker denne disken (seagate 160GB 7200 ) med dette oset og henter nødvendige drivere til maskinen på nettet blir problemet(iallefall forløbig) borte, ingen blinking i skjermen eller noe,dette til tross for at HP sier hardwarefeil.

Kan vel umulig være det når det nå fungerer.

For meg virker det som det er det oppsettet som HP prøver å tvinge en til å bruke som her lager kaos.

Men vil det si at en skal måtte kjøpe Vista en gang til for å få maskinen til å fungere,man har jo allerede betalt for det hos HP.

Om dette er løsningen burde ikke da HP sende en rein utgave av Vista til de kunder som har problemer :hmm:

Skal prøve dette noen dager å se om det holder seg stabilt .

Lenke til kommentar
Nå ble den nye maskinen min sendt fra XD.no i går, så den kommer vel på tirsdag eller onsdag neste uke. Får bare håpe det ikke er problemer med denne og, ellers så begynner jeg å vurdere en annen maskin...

9498533[/snapback]

Jepp,min nr 2 maskin av denne typen har jo oppført seg pent,helt til dette med skjermen nå dukket opp , dette er jo noe jeg ikke har hørt om før og det rare er jo at uansett hva du snakker med HP om så er det jo hardwarefeil og min 4 uker + postang i rep :nei:

Når jeg så setter inn en annen disk med Vista innstalert fra en CD og ikke bruker det HP har mixset sammen så er problemet borte,kan vanskelig se at det da er hw feil.

Jeg begynner faktisk å helle til den teorien at det ikke er maskinen i seg selv som skaper problemer,men den mixen som HP har kokt i hop av software og som de tvinger brukerne til å bruke.

Kunne det ikke være en ide at de begynte å levere med et rent os og så heller en cd med alt fjaset deres slik at folk stod fritt til å velge selv :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...