Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Och som jag skrivit flertal gånger så finns lösningarna på notebook forum.

 

Kommer även referera till andra märken så länge ett märke vare sig det är HP Dell eller annat svartmålas p g a bristande information angående hårdvara / mjukvara vs XP / Vista på nya maskiner installerade med Vista som OS.

 

Kommer även göra liknelser med relaterade sk fel jämte andra märken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Och som jag skrivit flertal gånger så finns lösningarna på notebook forum.

 

Kommer även referera till andra märken så länge ett märke vare sig det är HP Dell eller annat svartmålas  p g a bristande information angående hårdvara / mjukvara vs XP / Vista på nya maskiner installerade med Vista som OS.

 

Kommer även göra liknelser med relaterade  sk fel jämte andra märken.

9481387[/snapback]

 

Greit nok,om du velger det så er det opp til deg.

Men jeg må si at det er direkte feil og missvisende av deg å påstå at jeg er ute etter å svartmale et produkt :thumbdown: For det er ikke tilfelle,jeg prøver å beskrive produktets sterke og svake sider utifra mine erfaringer og de erfaringer jeg har fra lignende produkter, og som du ser har jeg rost både ytelse,utseende og skjermen på denne maskinen.

At det så er svakheter på denne maskinen i forhold til andre,ja sogar i forhold til andre HP modeller er det ikke tvil om,som feks foten/feste til skjermen, det å legge inn xp osv.

Ellers går min kritikk på løsninger som HP har valgt og som jeg synest er unødvendig tungvinte + supporten deres,det sistnevnte har imidlertid TEE ordnet en god del opp i .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kanskje kan trådstarter bytte emne på tråden ? :)

Til noe sånt kanskje:  Diskusjon rundt HP PAVILION HDX ?

Eller: HP Pavilion HDX tråden ?

9477380[/snapback]

 

Det gjør jeg gjerne, hvis noen kan fortelle meg hvordan. :)

9481564[/snapback]

 

Gå i første post velg rediger og endre overskriften

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Da heter tråden "HP Pavilion HDX tråden"! :thumbup:

Morsomt at tråden har vokst seg så stor!

 

Jeg har hatt maskina i ca en måned nå, og er svæært fornøyd. Alle jeg har vist maskinen til lyser av misunnelse. Naturligvis så hører man ikke stort fra de som er fornøyd, tråden brukes gjerne av de som vurderer å kjøpe maskinen og de som har problemer/ting de lurer på. Når man leser denne tråden kan man fort få inntrykk av at det er mye problemer med maskinen, men jeg tror ikke det er mer problemer med denne maskinen enn andre maskiner. Synes også en god del av kritikken her er overdrevet.

 

Igjen så vil jeg anbefale HDX på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Da heter tråden "HP Pavilion HDX tråden"! :thumbup:

Morsomt at tråden har vokst seg så stor!

 

Jeg har hatt maskina i ca en måned nå, og er svæært fornøyd. Alle jeg har vist maskinen til lyser av misunnelse. Naturligvis så hører man ikke stort fra de som er fornøyd, tråden brukes gjerne av de som vurderer å kjøpe maskinen og de som har problemer/ting de lurer på. Når man leser denne tråden kan man fort få inntrykk av at det er mye problemer med maskinen, men jeg tror ikke det er mer problemer med denne maskinen enn andre maskiner. Synes også en god del av kritikken her er overdrevet.

 

Igjen så vil jeg anbefale HDX på det sterkeste!

9481906[/snapback]

 

Selvsagt kommer "negative" ting mest frem i lyset,slik er det bare :)

Om jeg skrev "nydelig skjerm" så ble det neppe så mye respons på det, men skrev jeg "skjermen er elendig og fungerer dårlig" så ville nok mange lure på hva som var galt.

 

Men jeg har da også rost denne maskinen en god del,selv om jeg har tatt opp det jeg mener er svakheter med den.

Det gjør jeg ikke for å svekke verken denne maskinens omdømme eller HPs omdømme,men i et håp om at iallefall enkelte ting kan bli forbedret.

For som forretningsdrivende så vet jeg at det er feilene en lærer av og prøver å forbedre.

Om jeg bygger bolig etter bolig med samme feilen og ingen klager,ja da tar jeg det for gitt at alt er ok :cool:

Lenke til kommentar

Jeg setter i allefall meget stor pris på alle Snekkern`s tilbakemeldinger, både positive og negative. :) Folk har en tendens til å ta helt av i ekstase når de får noe nytt, og er ikke alltid særlig nøytrale når de skal fortelle om sin egen investering. Vurderer fortsatt en HDX, men nå vet jeg i allefall alle svakheter og vet hva jeg kjøper. Til prisen føler jeg at jeg kan leve med de "utfordringene" som evn. måtte komme, men jeg skal i allefall (om det blir et kjøp) sørge for å kjøpe den fra en butikk med god kundeservice. Skal en ha et særdeles gjennomført produkt (Vaio kvalitet) med slik kraft, må en en del opp i pris naturlig nok.

Lenke til kommentar

Har hatt min HDX et par uker nå, og er stort sett veldig fornøyd-

Eneste egentlige problemet jeg har hatt er touch-knappene, som har fungert fint etter å ha tatt ut batteriet.

Maskinen min har én særegenhet; Den er stort sett stille (vifta går så vidt) på strøm, mens den på batteri gir fra seg betraktelig mer lyd (vifta går ganske hardt hele tida). Jeg hadde vel egentlig regnet med at det var omvendt.

 

Også synes jeg det er en smule snodig at en PC som beskrives som et multimediasenter ikke har digital lyd ut (annet enn gjennom HDMI). Det burde i mine øyne vært ganske selvsagt med optisk utgang.

Lenke til kommentar
Fortsatt fornøyd med min:)

 

Men den bruker ganske lang tid til å skru seg på  :sleep:  Er det vista som gjør det, eller media opplegget til HP ?

9483986[/snapback]

 

Skiftet ut OS-harddisken til en med 7200 omdreininger. Den ble merkbart raskere, både i oppstart og i bruk.

Den orig. disken hadde en Windows-opplevelsesindeks på 4,7, den nye fikk 5,2.

 

Noen som har prøvd LightScribe med vellykket resultat?

Lenke til kommentar
Fortsatt fornøyd med min:)

 

Men den bruker ganske lang tid til å skru seg på  :sleep:  Er det vista som gjør det, eller media opplegget til HP ?

9483986[/snapback]

 

Skiftet ut OS-harddisken til en med 7200 omdreininger. Den ble merkbart raskere, både i oppstart og i bruk.

Den orig. disken hadde en Windows-opplevelsesindeks på 4,7, den nye fikk 5,2.

 

Noen som har prøvd LightScribe med vellykket resultat?

9484798[/snapback]

 

Har planer om å gjøre det samme.

Ellers vil jeg si til de som er i tvil, maskinen er pen utseendemessig,den yter bra og har en flott skjerm.

Men den er tung og er ikke særlig solid sammensatt med tanke på størrelse/vekt, men så er den jo ikke beregnet for å drasse med seg.

Og nettop det siste gjør at jeg synest det er feil at disse maskinene selges i kategorien bærbare sammen med det som virkelig er bærbare maskiner.

Her burde det komme en ny kategori, feks "transportable desktoperstattere" for det er nemmelig det det er og de er ikke konstruert for noe annet :hmm:

Lenke til kommentar
Her burde det komme en ny kategori, feks "transportable desktoperstattere" for det er nemmelig det det er og de er ikke konstruert for noe annet  :hmm:

9485816[/snapback]

 

Synes det vel strengt tatt er unødvendig med en ny kategori, folk vet hva man kjøper før de betaler. Kjøper jeg en bærbar som veier 10 kg så er det ett valg uavhengig av hvilken produktgruppe den tilhører.

Lenke til kommentar

Etter at touchknappene sluttet å virke, tok jeg ut batteriet.

 

Satte i batteriet igjen dagen etterpå, og knappene fungerte i ca.2 uker før de igår sluttet å virke. Tok da ut batteriet igjen og knappene begynte å virke.

 

Håper HP finner en løsning på dette, selv om det er en fillesak :D

 

 

Ellers fungerer maskinen greit til spilling, surfing, film og musikk!

 

:cool:

 

Når vinteren kommer, så er det bare digg at den blir litt varm på venstre siden. Slik at man slipper å fryse på fingrene :thumbup:

Lenke til kommentar
Her burde det komme en ny kategori, feks "transportable desktoperstattere" for det er nemmelig det det er og de er ikke konstruert for noe annet  :hmm:

9485816[/snapback]

 

Synes det vel strengt tatt er unødvendig med en ny kategori, folk vet hva man kjøper før de betaler. Kjøper jeg en bærbar som veier 10 kg så er det ett valg uavhengig av hvilken produktgruppe den tilhører.

9486713[/snapback]

 

Jeg og du vet vaneligvis hva vi kjøper,men det gjelder ikke alle,på langt nær.

Dette med en annen gruppe for disse er ikke bare pga vekten,men også feks dette med tempraturer.

For som HP sier så er jo feks 9000 serien deres desktopertattere som er beregnet for å stå på et bord og ikke for å drasse med seg å ha på fanget.

Og hvor står det når du bestiller maskinen :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått prøve maskinen i noen dager. Veldig fornøyd så langt.

 

Fikk en litt trøblete start som beskrevet tidligere. Kort oppsumert virket ikke strøm adapteret ved levering og jeg var så dum at jeg fulgte rådet fra Netshop sin nettside om å kontakte HP.

Nytt adapter ble da bestilt fra England og skulle komme etter 10 dager. Det har nå gått 17 dager og det er ikke kommet ennu.

 

Fikk mistanke om at det kom til å bli problematisk og kontaktet Netshop. De valgte å sende meg et adapter fra en av maskinene de hadde på lager :thumbup: og dette skulle komme innen 2 dager. Men de sendte den med feil type post og det tok 7 dager før jeg fikk det :thumbdown: . Men på mandag kom det altså.

 

Det var også en liten mangel på maskinen ved at en av gummi knottene som hindrer skjermen å bli skadet av tastaturet mangler. HP kunne ikke erstatte denne og hele maskinen må evt. sedes inn. Heldigvis valgte Netshop og ordne opp i dette også ved så sende en fra samme maskin som jeg fikk adapteret fra. Skulle vel egentlig bare mangle.

 

Så på leverandør siden er konklusjonen: Netshop :thumbup: HP :thumbdown: .

 

Ellers har jeg merket meg at skjermen ikke bør legges ned når maskinen står på. Dette pga. varmen som genereres på vestre side. Ikke noe problem når skjermen er oppe, men kjempevarmt hvis den legges ned. Antar at dette ikke er helt bra for skjermen.

 

Ellers er jeg super fornøyd med utseende, skjermen og resten av maskinen. Angrer ikke på investeringen.

Lenke til kommentar

For all del, jeg setter også veldig stor pris på kritikken din snekkern, det er flott at ikke alle er fanboy av sitt nyinnkjøpte produkt. Og når selv ikke du har funnet noe som for meg virker som en stor mangel på maskinen, er jeg enda mer sikker på at denne maskinen er som skapt for meg! eneste er vell som en annen her sa at maskinen manglet optisk lyd ut, men jeg overlever det...kjøper bare et fett eksternt lydkort :!:

 

Feilen med touch knappene kommer altså tilbake etter en stund? slik at man må ha et fast rituale med å ta ut batteriet osv....hmm...det kan nok bli et irritasjonsmoment hvis det skjer på ukentlig basis...

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe denne maskinen med betalingsutsettelse.?....huff :blush: ....

Lenke til kommentar
Jeg og du vet vaneligvis hva vi kjøper,men det gjelder ikke alle,på langt nær.

Dette med en annen gruppe for disse er ikke bare pga vekten,men også feks dette med tempraturer.

For som HP sier så er jo feks 9000 serien deres desktopertattere som er beregnet for å stå på et bord og ikke for å drasse med seg å ha på fanget.

Og hvor står det når du bestiller maskinen  :hmm:  :hmm:

9486989[/snapback]

 

De aller fleste har vel ett formening på størrelse og vekt, folk flest vet vel forskjellen på 3 kg og 7 kg så om de ikke kan mye om PC-er vet jo folk hva de kjøper, spesielt de som kjøper en PC i denne klassen.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...