Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Forstår det slik at digitaltv ikke fungerer uten å koble maskinen via en slik boks for dette,noe jeg mener er utrolig dårlig på en ny bærbar pc.

Maskinen er vel tung nok om en ikke skal måtte kjøpe en ekstra boks for å kunne se tv på den.

9472857[/snapback]

 

Denne boksen er en digital tuner, en slik er innebygd i PC-en :)

9473208[/snapback]

 

Jo men om den ikke fungerer slik flere har sagt så nytter det ikke om det er innebygget 2 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Och det spelar ingen roll vilken bärbara dator du köper ( märke ) alla kör med samma typ av kort DVB-T. Det som möjligtvis går är att koppla den via kabel tv boxen. Analogt tar den ju in men det är ju inte alls lika bra. Men som sagt har inget med HP att göra.

 

I USA funkar den kanon som man kan se på notebook forum, men dom har ett annat system ( markbunden digital TV tror jag det heter ) i Sverige går det via kabel och då måste man väl gå via boxen ( Comhem )

 

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar

Jeg tror det har med norges mpeg4 dekoding å gjøre...er så å si ingen digitale tvkort ute som støtter dette per dags dato, men dette fikses enkelt med en driveroppdatering såvidt jeg har forstått...sjekk hjemmesiden til tvkort produsenten....kanskje det allerede har kommet ut drivere for mpeg4 dekoding

 

Jeg får uansett ikke digitaltv før november 2008 :mad: så jeg stresser ikke med dette foreløpig

Endret av superjorn82
Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig frustrert nå av denne maskinen.

En kompis har kjøpt samme maskin,samtidig har han kjøpt en 120 Gb disk med 7200 rpm og en 250 disk med 5400 rpm og win xp pro.

Så kommer han opp til meg for å innstalere dette,vi prøver først på de diskene som står i maskinen,men da får vi beskjed om at systemet er eldre enn det som allerede er der.

Vel vi tar ut diskene setter inn de to andre ferdig formattert og med cden i,maskinen booter opp og laster inn oset,men når vi komme til det punktet der en skal trykke enter for å innstallere får vi bare beskjed om at det ikke finnes disker i maskinen :cry:

Vi har prøvd alle kombinasjoner og eneste måte masinen starter opp er med den orginale os disken,vi kan montere inn hvilken som helst av de nye sammen med denne og maskinen finner den da. men så snart org osdisk fjærnes er dette umulig.

Diskene er forøvrig nå prøvd i en Acermaskin og der fungerer de perfekt og os kan legges inn på dem fra samme cd. Så det er ikke feil på diskene eller cden.

Har HP låst denne maskinen på noe vis slik at en ikke kan skifte disker eller legge inn annet OS?

Isåfall er vel det ulovlig.

Jeg begynner virkelig å bli lei alle finurligheter med dissse HP maskinene, her sitter jeg med en Acer der alt går glatt, i tillegg prøvde jeg cden på en ibm maskin og heller ikke her var det noe problem,fikk dog ikke prøvd diskene der da den ikke har sata,men det betyr ingenting.

Har også sjekket bios (om en kan kalle det bios) og der er jo knapt mulig å velge bootrekkefølge og ikke noe mer :no::no::no:

Om dette fortsetter så ser det ut for at det blir farvell til denne maskinen og HP for alltid :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tvivlar starkt på att det är något fel på maskinen ev handhavandet eftersom åtskilliga bytt hårdiskar utan problem på HP. Jag tycker du ska köpa en Acer, har besökt ACERS forum och inte rosar dom marknaden mer än HP vare sig det gäller support eller hårdvara / mjukvara

 

Har ni gjort enligt länk?

 

http://h20181.www2.hp.com/plmcontent/NACSC...51-6D151A75B1E6

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Tvivlar starkt på att det är något fel på maskinen ev handhavandet eftersom åtskilliga bytt hårdiskar utan problem på HP. Jag tycker du ska köpa en Acer, har besökt ACERS forum och inte rosar dom  marknaden mer än HP vare sig det gäller support eller hårdvara / mjukvara

 

Har ni gjort enligt länk?

 

http://h20181.www2.hp.com/plmcontent/NACSC...51-6D151A75B1E6

9478147[/snapback]

 

Er det fordi du helst ikke vil høre kritikk av HP eller ikke liker at de får kritikk :)

Du må da iverfall kunne innrømme at det er rart at noen sitter med denne maskinen sammen med andre merker og at det er bare denne problemet dukker opp på, når diskene er av samme merke som de orginale.

Og hvorfor får jeg disken(e) til å fungere i denne maskinen om jeg monterer bare en av dem inn sammen med den orginale os disken ?

Men så snart en fjerner den orginale os disken og prøver å innstalere et os så klarer ikke maskinen å finne diskene,dette skulle vel klart tyde på at HP her har laget en finurlig løsning og at det er årsaken.

For om jeg sette diskene i en annen maskin så fungerer alt fint.

Det er beklagelig at en på et forum ser ut for åikke kunne diskutere enkelte ting,såsom her ang feil/problemer med HP uten at det virker som om noen tar det ille opp og enten svarer negativt eller slutter å svare.

Det må da vitterligen ikke bli slik at fordi en selv har et produkt eller "elsker" det merket så skal det ikke være tillatt å diskutere feil eller problemer med dette :hmm::hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg har nå vært i kontakt med HP support om denne saken og her er omtrent ordrett hva de sier:

 

Denne maskinen er bygget for og beregnet brukt med Vista,vi lager ikke og kommer ikke til å lage nødvendige drivere til denne maskinen om du ønsker å bruke et annet os på den,feks xp pro. Dette vil føre til at de aller fleste funksjoner som touchknappene,fjærnstyring osv osv ikke vil fungere.

Dessuten mister du retten til support hos HP,HP gir KUNN support til spøsrsmål ang denne maskinen om du har Vista på den,ha en fin dag. :cry::cry:

Hvorpå samtalen avsluttes .

 

Altså bekrefter HP min mistanke om at denne maskinen er låst til Vista om en ønsker en maskin som har full funksjonalitet, samtidig nektes en support om en ønsker et annet lovlig OS :cry::cry::cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jag älskar ej HP, det är helt nytt fabrikat för mig! har haft Dell inspirion notebook 6 år innan. Däremot tycker jag det blivit lite väl mycket klagande på maskinen. Visst fel är fel och finns lika mycket på Acers maskiner bara läsa deras forum. Att nya datorer gjord för vista ej av leverantörerna tillhandahåller drivrutiner för XP gäller mig veterligt samtliga dataleverantörer. Nu har jag läst på notebookforum tror jag det var att HP skulle ordna med drivrutiner m.m även till XP.

 

Om nya datorer installerade med vista och ominstallation av OS till XP ang drivrutiner finns massa trådar på notebookforum att läsa och även hur man löser det.

 

Studera trådar på notenook forum så ska du se att det löser dina problem.

 

Sen tycker jag inte det är så många som klagat på maskinen ang rena hårdvarufel, dock med ett nytt OS så är det mycket som kan strula med drivrutiner både för Windows och drivrutiner till maskinen.

 

Touchknapparna är väl det folk haft fel på, var av dom flesta verkat kunna fixa det antingen genom uppdateringar av drivrutiner eller göra den strömlös och ta ur batteriet. Men hitta en maskin där ingen kund drabbas av fel så gör du det bra, dina kompisar som också har fel på maskinerna verkar då inte ha visat sig i detta forum.

 

Har även studerat föregångaren till den Acer 20 # du vill köpa och den vcerkar inte alls heller vara felfri.

 

Men som sagt var läs på notebook forum hur man löser deta problem med XP så får du se att de gäller samtliga datorer som levereras med Vista, vad jag vet.

 

Du får gärna nämna dom fabrikat av nya datorer som levereras med Vista som har drivrutiner till XP. Gärna med länk till drivrutinerna.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Däremot tycker jag det blivit lite väl mycket klagande på maskinen. Visst fel är fel och finns lika mycket på Acers maskiner bara läsa deras forum. Att nya datorer gjord för vista ej av leverantörerna tillhandahåller drivrutiner för XP gäller mig veterligt samtliga dataleverantörer. Nu har jag läst på notebookforum tror jag det var att HP skulle ordna med drivrutiner m.m även till XP.

 

Jeg har ikke påstått at det ikke finnes feil på Acer,jeg har bare ikke opplevd det og forholder meg her til mine opplevelser.

Dessuten er dette nettop en tråd om HP HDX og da er det vel rimelig at ros/ris til den frekkommer her eller :)

Ang driverrutiner så har jeg klart skrevet hva HP svarte ang den saken i telefon i dag,dermed har de neppe planer om driverrutiner til xp.

Poenget er ikke driverne til selve xp,men driverne til komponenter som bare HP har som,touchknappene,fjærnstyring osv disse nekter de altså å gi ut til xp,i tillegg er maskinen satt opp slik at om du fjerner osdisken og erstatter denne med en ny så finner ikke oset noen disk på maskinen uansett om du bruker en ren xp eller vista cd,altså tvinger hp deg å bruke det de har lagt inn med medfølgende "propagandasoftware" fra de.

 

Du får gärna nämna dom fabrikat av nya datorer som levereras med Vista som har drivrutiner till XP. Gärna med länk till drivrutinerna.

Nå har det seg slik at vi har en Acer her fra 56 serien levert med Vista Home og om vi tar ut disken på den ertatter den med samme disk som vi prøvde på HP så kan vi her legge inn xp uten problem, for på acern finner nemmelig oset disket i motsetning til på hpen og de nødvendige driverne finner en rundt om på nett.

Poenget er at hp har laget egne drivere til touchknappene,fjærnstyring osv som kunn de har og som de nekter å gi ut til annet enn vista,i tillegg er maskinen satt opp slik at om en fjærner deres osdisk så finner intet os noen disk i maskinen.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Grunnen til at diskene ikke vil fungere er vell for at xp ikke støtter sata, du må bruke en minnepinne eller no for å legge inn sata driverne når du skal innstalere xp, evt bruke en slipstreama xp plate der driverne er lagt til. dette vil skje uansett hvilken sata disk du prøver å innstalere xp på. I noen bioser er det et valg der man kan deaktivere sata eller no, sjekk om du har det. Med andre ord har dette ingenting med hp å gjøre...syns alikevell det var merkelig at de ikke fortalte deg dette da du kontaktet dem.

Lenke til kommentar
Grunnen til at diskene ikke vil fungere er vell for at xp ikke støtter sata, du må bruke en minnepinne eller no for å legge inn sata driverne når du skal innstalere xp, evt bruke en slipstreama xp plate der driverne er lagt til. dette vil skje uansett hvilken sata disk du prøver å innstalere xp på. I noen bioser er det et valg der man kan deaktivere sata eller no, sjekk om du har det. Med andre ord har dette ingenting med hp å gjøre...syns alikevell det var merkelig at de ikke fortalte deg dette da du kontaktet dem.

9480274[/snapback]

 

Hvorfor går det på acern,hp nevnte disse driverne og så de aldrig kom til å gi dem ut til xp.

Men uansett om jeg da legger disse slik du sier er jeg egentlig like langt ettersom hp nekter å gi ut drivere som får vitale deler til å fungere på maskinen,dette er drivere kunn de har :hmm:

Lenke til kommentar

Ja du såg svaret från superjorn82 angående XP och sata.

 

Sen tvivlar jag starkt på att om du köper nya Acer 20" som antagligen levereras med vista och också har touchknappar? kommer att tillhandahålla med några drivrutiner enkom för XP till den maskinen, beträffande vissa delar av maskinvaran.

 

Men som sagt läs på notebook forum så kommer du att få igång allt på din maskin även med XP.

 

Som superjorn82 skriver så är det ej något specifikt HP.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar

Det har ingenting med hvilke drivere HP gir ut. Jeg hjalp nettopp en kompis å innstallere xp på en acer som ble kjøpt med vista. Jeg brukte en xp plate jeg hadde lagd selv der jeg hadde lagt til driverne...Når xp var innstalert, var det bare å reise rundt å laste ned drivere til netverkskort, lydkort, grafikk osv. Ingen drivere var nemlig tilgjengelig på acer.com...nettopp pga at maskinen kun selges med vista.

 

Grunnen at de funker på acern din er vell for at biosen er innstil på autodetect ellerno:)

Lenke til kommentar
Ja du såg svaret från superjorn82 angående XP och sata.

 

Sen tvivlar jag starkt på att om du köper nya Acer 20" som antagligen levereras med vista och också har touchknappar? kommer att tillhandahålla med några drivrutiner enkom för XP till den maskinen, beträffande vissa delar av maskinvaran.

 

Men som sagt läs på notebook forum så kommer du att få igång allt på din maskin även med XP.

 

Som superjorn82 skriver så är det ej något specifikt HP.

9480385[/snapback]

 

Det har ingenting med saken å gjøre om hva som kommer til å fungere eller ikke på den acern.Vær snill å slutte med det tullet og la oss forholde oss til det som er utprøvd her.

Nok en gang dette er en tråd om HDXen og ros/ris der, at jeg refererer til en Acer her er fordi jeg har en stående og tester ut de samme funksjonene på den,det kunne like gjærne vært en Dell,Asus eller et annet merke.

Lenke til kommentar
Det har ingenting med hvilke drivere HP gir ut. Jeg hjalp nettopp en kompis å innstallere xp på en acer som ble kjøpt med vista. Jeg brukte en xp plate jeg hadde lagd selv der jeg hadde lagt til driverne...Når xp var innstalert, var det bare å reise rundt å laste ned drivere til netverkskort, lydkort, grafikk osv. Ingen drivere var nemlig tilgjengelig på acer.com...nettopp pga at maskinen kun selges med vista.

 

Grunnen at de funker på acern din er vell for at biosen er innstil på autodetect  ellerno:)

9480410[/snapback]

 

Det er mulig det du nevner med biosen. men som jeg sier det er heller ikke noe problem å finne xpdrivere til Hpen rundt på nettet,det som er poenget er de spesielle driverne som hp lager til spesielle ting på denne maskinen og som de klart sier selv aldrig vil komme til noe annet enn vista :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har nå vært i kontakt med HP support om denne saken og her er omtrent ordrett hva de sier:

 

Denne maskinen er bygget for og beregnet brukt med Vista,vi lager ikke og kommer ikke til å lage nødvendige drivere til denne maskinen om du ønsker å bruke et annet os på den,feks xp pro. Dette vil føre til at de aller fleste funksjoner som touchknappene,fjærnstyring osv osv ikke vil fungere.

Dessuten mister du retten til support hos HP,HP gir KUNN support til spøsrsmål ang denne maskinen om du har Vista på den,ha en fin dag. :cry:  :cry:

Hvorpå samtalen avsluttes .

 

Altså bekrefter HP min mistanke om at denne maskinen er låst til Vista om en ønsker en maskin som har full funksjonalitet, samtidig nektes en support om en ønsker et annet lovlig OS  :cry:  :cry:  :cry:

9478661[/snapback]

Det er en grunn til at teknikerne ikke skal uttale seg om garantibetingelser og slikt, da formuleringen ofte blir litt vel "slepphendt".

 

Du mister ikke noen garanti, og selvfølgelig beholder du reklamasjonsretten også. Noe annet ville vært direkte ulovlig. Og det avgjøres heller ikke av teknikerne :)

 

Drivere til de HP-spesifikke tingene vil kun komme til Vista, fordi maskinen kun er testet ut med Vista. Og det er ikke noe ulovlig eller lignende med den biten. Det er rett og slett ikke mulig å utvikle drivere for alle mulige OS og samtidig holde det økonomisk forsvarlig. Når det gjelder touchknapper og programvare for fjernstyring vil jeg nok tro at programvaren som egentlig er laget for de modellene som ble levert med XP i dv6000 og dv9000 seriene vil fungere fint på hdx9050 også, uten at jeg har testet det.

 

Når det gjelder support, så har du fortsatt full hardwaresupport, men du vil ikke få noen support på programvare, da du ikke benytter det som ble levert med maskinen.

Lenke til kommentar

TEE, takk for opplysningene, betryggende å vite det iallefall.

Da kan man muligens prøve ut dette på en egen disk og se om de driverne du nevner vil fungere,og heller sette tilbake den orginale.

For ordens skyld så er ikke dette på min maskin,men på en som en kamerat har kjøpt og han leverer den inn om ikke xp fungerer,han har vel 30 dager angrerett.

 

Men jeg vil uansett påpeke at jeg mener det er viktig at det i spes til maskiner blir opplyst at denne maskinen ikke vil fungere med eldre os enn det som ligger på den, om produsenten ikke har drivere for dette.Det gjelder uansett merke .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
TEE, takk for opplysningene, betryggende å vite det iallefall.

Da kan man muligens prøve ut dette på en egen disk og se om de driverne du nevner vil fungere,og heller sette tilbake den orginale.

For ordens skyld så er ikke dette på min maskin,men på en som en kamerat har kjøpt og han leverer den inn om ikke xp fungerer,han har vel 30 dager angrerett.

9481127[/snapback]

Om den er kjøpt på Elkjøp har han 30 dager. DOA, som er det eneste HP har som jeg kan komme på i farten hvor det er 30-dagers frist vil kun gjelde dersom det er en defekt på maskinen, ikke fordi Windows XP ikke fungerer riktig.

 

Men her vil det jo gå litt på hva som ble opplyst i butikken også. Dersom han sa at han ville kjøre XP på den og de i butikken sa det ville fungere, så har han et krav mot butikken uansett dersom XP ikke fungerer som det skal.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
TEE, takk for opplysningene, betryggende å vite det iallefall.

Da kan man muligens prøve ut dette på en egen disk og se om de driverne du nevner vil fungere,og heller sette tilbake den orginale.

For ordens skyld så er ikke dette på min maskin,men på en som en kamerat har kjøpt og han leverer den inn om ikke xp fungerer,han har vel 30 dager angrerett.

9481127[/snapback]

Om den er kjøpt på Elkjøp har han 30 dager. DOA, som er det eneste HP har som jeg kan komme på i farten hvor det er 30-dagers frist vil kun gjelde dersom det er en defekt på maskinen, ikke fordi Windows XP ikke fungerer riktig.

 

Men her vil det jo gå litt på hva som ble opplyst i butikken også. Dersom han sa at han ville kjøre XP på den og de i butikken sa det ville fungere, så har han et krav mot butikken uansett dersom XP ikke fungerer som det skal.

9481243[/snapback]

 

Ja den er kjøpt hos Elkjøp sammen med nye disker og xp pro,som jeg har nevnt tidligere.

Og han fikk osgå beskjed om at det ikke var noen problem å bruke xp på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...