Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

For å si det sånn, er det noen som har kjøpt denne pc-en og ikke har hatt noen problemer med den?

9463957[/snapback]

 

 

Ja, jeg og broderen har vær sin. har hatt den en stund nå uten problemer.

bortsett fra at jeg hadde toutch knapp frys. noe som løste seg fint med å

ta ut batteriet. Maskinen er rå, stilig, tung og Nydelig :) har ikke vært mer

fornøyd med et pc kjøp i hele mit liv. eneste prob. for meg er vista. liker

du det er det en topp maskin. synd noen er uhelidg.

 

mvh Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som det er veldig delte meninger om denne maskina. På papiret virker den, i alle fall for meg, temmelig rå, mens flere klager på byggekvalitet, støy og diverse andre feil/mangler. Er den virkelig verdt 15000,-? Noen som har testet Bioshock? Hvordan takler den andre krevende operasjoner?

9463408[/snapback]

 

Maskinen yter bra og har en meget bra skjerm og et "tøft" utseende,men desverre er den befengt med en del feil,vel høy temp og virker som det er mye billig plast i cassiet.

9463941[/snapback]

 

Så høy temp at det blir problemer? Har tenkt til å spille en del nyere spill på PCen, og er ikke så begeistra for smelta skjermkort og sånt.

9463951[/snapback]

 

Nei har ikke opplevd problemer ang temp på denne,den blir varm på venstre hådleddsstøtte og under, men ikke så varm at det er ubehagelig å ha hånden dær.

HP sier følgende om alle maskiner i 9000 serien:

dette er maskiner som er desktoperstattere og blir derfor varme,temp rundt 45-50 grader annser vi som normale,dette er ikke maskiner som er beregnet for å holde på fanget (gjelder hele 9000 serien) og temp som ikke får maskinen til å fryse eller slå seg av er derfor regnet som normalt

Ergo vil det si at om du får en maskin i denne serien som du synest er ubehagelig varm er ikke dette reklamasjonssak med mindre den blir så varm at den slutter å fungere.

Lenke til kommentar
For å si det sånn, er det noen som har kjøpt denne pc-en og ikke har hatt noen problemer med den?

9463957[/snapback]

 

 

Ja, jeg og broderen har vær sin. har hatt den en stund nå uten problemer.

bortsett fra at jeg hadde toutch knapp frys. noe som løste seg fint med å

ta ut batteriet. Maskinen er rå, stilig, tung og Nydelig :) har ikke vært mer

fornøyd med et pc kjøp i hele mit liv. eneste prob. for meg er vista. liker

du det er det en topp maskin. synd noen er uhelidg.

 

mvh Einar

9463980[/snapback]

 

Jeg har nå sendt min inn igjen til XD.no, og håper på at den neste jeg får funker bra ;)

Lenke til kommentar

Sikkert en del maskiner som har fungert fint fra dag 1, bla den jeg sitter med nå.

Den første jeg fikk var derimot flere feil på.

Poenget her er vel at en må ikke være overrasket om en får en maskin med feil på og da er det viktig at maskinen er kjøpt hos en butikk med sikkelig service,for HP utviser ikke det.

Min maskin skulle de ha inn til rep,noe jeg måtte forvente minst 3 uker + postgang (5 dager hver vei), slikt er for dårlig på et nytt produkt.

heldigvis ordnet webshoppen opp her og ga meg ny maskin som forhåndsretur :)

Lenke til kommentar
Sikkert en del maskiner som har fungert fint fra dag 1, bla den jeg sitter med nå.

Den første jeg fikk var derimot flere feil på.

Poenget her er vel at en må ikke være overrasket om en får en maskin med feil på og da er det viktig at maskinen er kjøpt hos en butikk med sikkelig service,for HP utviser ikke det.

Min maskin skulle de ha inn til rep,noe jeg måtte forvente minst 3 uker + postgang (5 dager hver vei), slikt er for dårlig på et nytt produkt.

heldigvis ordnet webshoppen opp her og ga meg ny maskin som forhåndsretur  :)

9464027[/snapback]

 

 

Jobber selv i service yrket, og nå på sommeren / sen sommeren :) er det høysesong på sericer. vil tro at også på hp vil leveringstid synke om en stund

Lenke til kommentar
Sikkert en del maskiner som har fungert fint fra dag 1, bla den jeg sitter med nå.

Den første jeg fikk var derimot flere feil på.

Poenget her er vel at en må ikke være overrasket om en får en maskin med feil på og da er det viktig at maskinen er kjøpt hos en butikk med sikkelig service,for HP utviser ikke det.

Min maskin skulle de ha inn til rep,noe jeg måtte forvente minst 3 uker + postgang (5 dager hver vei), slikt er for dårlig på et nytt produkt.

heldigvis ordnet webshoppen opp her og ga meg ny maskin som forhåndsretur  :)

9464027[/snapback]

 

 

Jobber selv i service yrket, og nå på sommeren / sen sommeren :) er det høysesong på sericer. vil tro at også på hp vil leveringstid synke om en stund

9464417[/snapback]

 

Joda vet at trykket er større sommerstid,bla grunnet ferieavvikling.

Men å forlange å reparere en ny maskin (under 24 timer) og nekte en ny synest jeg er drøyt,hadde jeg kjøpt den på en vanelig butikk så hadde jeg måttet infinne meg med dette og blitt fri for maskin i minst 4-5 uker og det er uakseptabelt

Lenke til kommentar

 

Joda vet at trykket er større sommerstid,bla grunnet ferieavvikling.

Men å forlange å reparere en ny maskin (under 24 timer) og nekte en ny synest jeg er drøyt,hadde jeg kjøpt den på en vanelig butikk så hadde jeg måttet infinne meg med dette og blitt fri for maskin i minst 4-5 uker og det er uakseptabelt

9464532[/snapback]

 

joda hadde maskinen min røke til de første dagene hadde jeg satt himmel og

jord i bevegelse for å få den i orden så raskt som mulig. alle skalle hårene hadde vært revet ut måtte jeg ha ventet i 3 til 4 uker. Merkelig det når jeg ber mine kunder vise tolmodighet ;)

Lenke til kommentar
=E-Man,10/09-2007 : 15:47]

 

Joda vet at trykket er større sommerstid,bla grunnet ferieavvikling.

Men å forlange å reparere en ny maskin (under 24 timer) og nekte en ny synest jeg er drøyt,hadde jeg kjøpt den på en vanelig butikk så hadde jeg måttet infinne meg med dette og blitt fri for maskin i minst 4-5 uker og det er uakseptabelt

9464532[/snapback]

 

 

joda hadde maskinen min røke til de første dagene hadde jeg satt himmel og

jord i bevegelse for å få den i orden så raskt som mulig. alle skalle hårene hadde vært revet ut måtte jeg ha ventet i 3 til 4 uker. Merkelig det når jeg ber mine kunder vise tolmodighet ;)

9464757[/snapback]

 

Her snakker en ikke om tolmodighet,her snakker vi om at HP har sendt ut en serie som er befengt med feil og da bær serviceapparatet deres rydde raskt og smertefritt opp.

Hvorfor skulle ikke de som stort mektig firma greie det når webbutikken greier det, og til sist er det jo de som må ta regningen uansett. :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Her snakker en ikke om tolmodighet,her snakker vi om at HP har sendt ut en serie som er befengt med feil og da bær serviceapparatet deres rydde raskt og smertefritt opp.

Hvorfor skulle ikke de som stort mektig firma greie det når webbutikken greier det, og til sist er det jo de som må ta regningen uansett. :hmm:

9464854[/snapback]

 

 

de vil vel passe på pengene sine :) nydelig jobbet av webbutikken da.

 

noen som vet om lydkortet har eget program / meny. eller må vi bruke

vista menyen ?

Lenke til kommentar

Min har och är då totalt felfri sen dag ett, studera Acer forum och du finner exakt likadana nöjda och missnöjda kunder. Dell har väl på platsen service år ett! men om någon mer har det är tveksamt. Dom flesta maskiner har ju samma komponenter i sig så någon större skillnad mellan tillverkarna bör det ju inte vara.

Det jag minns mest om evighetstråden om Acer på Sweclockers var värmeproblem och byggkvalite, kan ju hända det blivit bättre.

 

Roade mig igår att gå in på notebook forum och studera inlägg om Dell, samma visa där, missnöjda och nöjda. Samma problem som här och måndagsex i en del fall.

 

Men det är ju upp till var och en att avgöra sitt datorval.

 

Fläkten verkar gå jämt, det är sant men i stort sett ljudlöst i mina öron ( ej störande ) finns gott om bärbara som låter som ett jetplan och det är det värsta som finns.

 

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Min har och är då totalt felfri sen dag ett, studera Acer forum och du finner exakt likadana nöjda och missnöjda kunder. Dell har väl på platsen service år ett! men om någon mer har det är tveksamt. Dom flesta maskiner har ju samma komponenter i sig så någon större skillnad mellan tillverkarna bör det ju inte vara.

Det jag minns mest om evighetstråden om Acer på Sweclockers var värmeproblem och byggkvalite, kan ju hända det blivit bättre.

 

Roade mig igår att gå in på notebook forum och studera inlägg om Dell, samma visa där, missnöjda och nöjda. Samma problem som här och måndagsex i en del fall.

Har du noen link til forum der de diskuterer Acer modellen? Klarer ikke finne noe særlig om den på nettet.

 

Vurderer HP sin fortsatt, men Acer sin virker også litt spennende. Den blir vel mer en direkte konkurrent til 9070 som har omtrent samme specs.

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som om denne lappisen er særdeles stabil og av meget høy byggekvalitet. (ut fra det jeg har lest på dette og div andre forum)

Tror aldri jeg har sett så få klager som på denne maskinen...det er vell ingen som har fått en maskin med graverende feil? (Snekkern sin forrige maskin kan til nøds kalles graverende da den var i ferd med å lette hver gang den fikk en cd:D)

Les den 140 sidene til IFL90 diskusjonen...der har du hva man kaller mandagsprodukter gitt!

Ellers så tror jeg disse småfeilene vil bli rettet opp i med tiden og jeg synes ikke at maskinen blir varm eller at touchknappene er treig, kvalifiserer til å klage på maskinen...men for all del: hver sin smak! dette er bare min mening da jeg ofte fryser på henda pga dårlig blodomløp:)

Lenke til kommentar

Tja,ang feil og mangler så er vel denne maskinen blandt dem som har fått mye kritikk for det,så jeg skjønner ikke at noen kan si noe annet her.

Når det gjelder innmaten i denne så er det jo den samme som går igjen i alle maskiner uansett merke og det er jo heller ikke her klagene har kommet.

Klagene går mere på "HP" løsninger, slik som de knappene, enkelte fjærnstyringer som ikke har fungert, dvd spilleren og temp.

Dette med temp synest jeg er litt betenkelig selv om ikke jeg har hatt problemer med dette,men jeg tenker da på HP sin uttalelse om at høy temp er normalt på ALLE maskiner i 9000 serien, sålenge den ikke er så høy at maskinen begynner å reeboote eller slår seg av.

Om denne har meget god byggekvalitet,ja da vil jeg si listen er lagt lavt.

For jeg har studert 4-5 eksemlparer av denne maskinen nå og alle har forskellige bulker rundt skjermen,denne har en slik bulk rundt den gummiputen til høyre for webkamera,den andre jeg hadde var det en bulk nede på venstre side, det ser ut som det er brukt for mye trykk ved sammentrykking av for og bakstykket.

Foten til skjermen kan knapt kalles god byggekvalitet,de fleste andre har to kraftige hengsler og låa foran,denne har en hengsel av plast og ingen lås.Legg ned skjermen og prøv å løfte maskinen på høykant,du vil se at om du holder litt skjevt så vrir lokket seg fra maskinen,alle kan tenke seg at det ikke skal så veldig mye til før plasten da knekker og om du snur maskinen med skjermen oppe og studerer hengselen så ser du glatt at dette ikke er rare greiene,det der bare tynn hårdplast og dens svakeste punkt er nok oppe i hengselen der du kan vinkle skjermen.

Slikt kaller ikke jeg god byggekvalitet, muligens fordi jeg er vant til å sette stærre krav for å kalle noe kvalitet.

Men jeg vil påstå at om noen som er ukyndig skulle finne på å flytte på denne maskinen og så løfte den delvis etter skjermen ja da knekker den i feste som et flatbrød.

Når det så gjelder resten av cassiet så har bla min en mangel ved at det på siden av paden (høyre side) er en grop der det mangler plast/lakk, dette har ikke noen bet for bruken av maskinen,men er ikke direkte pent og vitner mere om billig kvalitet/arbeid.

Og til sist,det jeg skriver her er basert på erfaringer,at det kan falle enkelte tungt for brystet får så være, men jeg hadde skrevet det samme om dette gjaldt en Acer,Asus eller uansett merke .

 

Ellers så tror jeg disse småfeilene vil bli rettet opp i med tiden og jeg synes ikke at maskinen blir varm eller at touchknappene er treig, kvalifiserer til å klage på maskinen...men for all del: hver sin smak!

 

Nå er det vel ingen som jeg har hørt som har reklamert på denne maskinen grunnet temp,det var en annen fra 9000 serien,det som bekymrer her er at HP blankt avviser det som et problem og sier det er normalt selv når folk ikke makter å ha en maskin fra 9000 serien på fanget grunnet smerter av varme,de sier disse ikke er beregnet for å ha på fanget og at eneste tempfeil som godkjennes er om maskinen slutter å fungere grunnet dette. Og DET er bekymringsfult.

Om du får en maskin der knappene ikke fungerer og du kontakter produsent og de ikke aner hva problemet er så er selvsagt det en viktig grunn til å reklamere, eller mener du virkelig at det skal vere slik og at kunden bør godta at knapper til lyd,diskant,bass,nettverk, mediaplayer,dvd osv ikke skal fungere :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Min har och är då totalt felfri sen dag ett, studera Acer forum och du finner exakt likadana nöjda och missnöjda kunder. Dell har väl på platsen service år ett! men om någon mer har det är tveksamt. Dom flesta maskiner har ju samma komponenter i sig så någon större skillnad mellan tillverkarna bör det ju inte vara.

Det jag minns mest om evighetstråden om Acer på Sweclockers var värmeproblem och byggkvalite, kan ju hända det blivit bättre.

 

Roade mig igår att gå in på notebook forum och studera inlägg om Dell, samma visa där, missnöjda och nöjda. Samma problem som här och måndagsex i en del fall.

Har du noen link til forum der de diskuterer Acer modellen? Klarer ikke finne noe særlig om den på nettet.

 

Vurderer HP sin fortsatt, men Acer sin virker også litt spennende. Den blir vel mer en direkte konkurrent til 9070 som har omtrent samme specs.

9465465[/snapback]

 

Denne maskinen vi diskuterer her i tråden yter i massevis og derfor kan Acer sin og 9070 bli litt overkill i så måte om du ikke absolutt vil ha det ekstra som de har.

Jeg valgte denne fordi den yter i massevis og hadde en hyggelig pris,men at jeg nå er i tvil går utelukkende på feil og byggekvalitet, det siste vet jeg er bedre på Acer sin da jeg har sett den allerede,selv om den vistnok ikke er kommet i salg her,den har forøvrig samme chassis som forgjengeren.

Har du planer om å transportere maskinen en del,mulig du skal ha den med fra til hybel,venner osv, så vil nok Acer sin være et sikrere valg,selv om denne nok ser litt tøffere ut med den løsningen til skjermen,men det går fort over :cool:

Lenke til kommentar

Johnnyknoxwille> här är länken ( 99 sidor )

http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...er&pagenumber=1

 

Några andra forumrubriker på samma forum.

 

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?forumid=67

 

http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...&highlight=acer

 

 

 

http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...&highlight=acer

 

Det var några trådar.

 

Inget för att försvara HP utan bara visa på service m.m oftast är lika usel oss alla när man väl köpt datorn. Det kan ju hända den här datorn jag har börjar fela och spöka men ännu har den inte visat något åt det hållet.

 

Jag har haft 2 Dell tidigare, Dell Inspirion dom var felfria under de drygt 6 år jag hade dom, men fick byta DVD spelare på den sista för att den lät som ett jetplan.

 

Men på Dells forum klagas det lika mycket på kvaliten på dom senaste Inspirion modellerna.

 

Stefan

 

ps: några bucklor i plasten runt skärmen har jag ej fått och inget färgsläpp nere vid touchpadden heller. Däremot kan jag hålla med om att fästet till skärmen kan verka skört, om det är det har jag inte tänkt ta reda på. :)

 

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Inget för att försvara HP utan bara visa på service m.m oftast är lika usel oss alla när man väl köpt datorn. Det kan ju hända den här datorn jag har börjar fela och spöka men ännu har den inte visat något åt det hållet.

 

Joda,men jeg kan jo nevne at jeg tok kontakt med et annet firma ang deres bærbare maskin i dag, denne maskinen er vel 1 år gammel og her var det ikke diskusjon engang,vi sender deg fraktlappe slik at du slipper å betale så sender du maskinen til oss,det koster deg uansett ikke noe om vi finner feil eller ei

 

Mulig HP hadde noe å lære her,når de avviser en ny maskin :whistle:

Lenke til kommentar

Hei, har hatt denne maskinen et par dager nå og er stort sett veldig fornøyd.

Det er kun to ting som skuffer litt;

 

Det blir mange striper på grafikken ved bruk av Lightscribe. Akkurat som om det er et fint sandpapir som har vært nedpå noen steder mens cd'n han rotert.

 

Klarer ikke å få inn noe digital-TV (bor midt i Oslo ved Sofienberparken). Har valgt 'Norge' og 'Digital-TV' og 'Autosøk' med antenna ut av vinduet, uten hell.

 

Noen som har samme problem(er)?

Lenke til kommentar
Inget för att försvara HP utan bara visa på service m.m oftast är lika usel oss alla när man väl köpt datorn. Det kan ju hända den här datorn jag har börjar fela och spöka men ännu har den inte visat något åt det hållet.

 

Joda,men jeg kan jo nevne at jeg tok kontakt med et annet firma ang deres bærbare maskin i dag, denne maskinen er vel 1 år gammel og her var det ikke diskusjon engang,vi sender deg fraktlappe slik at du slipper å betale så sender du maskinen til oss,det koster deg uansett ikke noe om vi finner feil eller ei

 

Mulig HP hadde noe å lære her,når de avviser en ny maskin :whistle:

9467205[/snapback]

 

Og i dag lå lappen i posten,hadde erlig talt ikke forventet den så fort,så får vi se hvor fort rep går :)

Lenke til kommentar
Hei, har hatt denne maskinen et par dager nå og er stort sett veldig fornøyd.

Det er kun to ting som skuffer litt;

 

Det blir mange striper på grafikken ved bruk av Lightscribe. Akkurat som om det er et fint sandpapir som har vært nedpå noen steder mens cd'n han rotert.

 

Klarer ikke å få inn noe digital-TV (bor midt i Oslo ved Sofienberparken). Har valgt 'Norge' og 'Digital-TV' og 'Autosøk' med antenna ut av vinduet, uten hell.

 

Noen som har samme problem(er)?

9472757[/snapback]

 

Forstår det slik at digitaltv ikke fungerer uten å koble maskinen via en slik boks for dette,noe jeg mener er utrolig dårlig på en ny bærbar pc.

Maskinen er vel tung nok om en ikke skal måtte kjøpe en ekstra boks for å kunne se tv på den.

Lenke til kommentar
Forstår det slik at digitaltv ikke fungerer uten å koble maskinen via en slik boks for dette,noe jeg mener er utrolig dårlig på en ny bærbar pc.

Maskinen er vel tung nok om en ikke skal måtte kjøpe en ekstra boks for å kunne se tv på den.

9472857[/snapback]

 

Denne boksen er en digital tuner, en slik er innebygd i PC-en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...