Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hører denne maskinen bedre enn jeg gjørde med min stasjonære som hadde 5 disker,eksternt skjermkort ,600 w stforsyning og 6 stk 120 mm vifter over viftestyring.

Men etter det jeg har fått forståelsen av så er det visst normalt at alle maskiner i 9000 serien blir varme,dette er desktoperstattere og kun beregnet til å stå på bordet  :)

9443367[/snapback]

 

Legger ikke merke til støy i det hele tatt jeg.....

Lenke til kommentar

Støy er jo relativt da. Folk har forskjellige oppfatninger om hvor mye ting bråker i forhold til hva de er vant med. Ja, jeg vet dB eksisterer :)

 

Jeg for min del synes HDX'n er stille i forhold til min tidligere stasjonære med 2 120mm vifter og CPU kjøler. Men når vifta på HDX'n starter så høres den godt.

Bra den ikke går hele tiden :D

Lenke til kommentar
Støy er jo relativt da. Folk har forskjellige oppfatninger om hvor mye ting bråker i forhold til hva de er vant med. Ja, jeg vet dB eksisterer :)

 

Jeg for min del synes HDX'n er stille i forhold til min tidligere stasjonære med 2 120mm vifter og CPU kjøler. Men når vifta på HDX'n starter så høres den godt.

Bra den ikke går hele tiden :D

9443894[/snapback]

 

nettop.jeg sier heller ikke at dette er en bråkemaskin,for det er det ikke.

Men her sitter man med en maskin rett foran seg,menst er stasjonær står på gulvet (iallefall min) samtidig brukte jeg kunn 120 mm vifter av beste kvalitet og disse gikk via en viftekontroll og kjørte tilnærmet lydløst.

Har ikke sjekket størrelsen på viftene i denne maskinen men de er neppe mer enn 40 mm noe som med en gang vil si at de gir mere støy enn en på 120 mm fordi de må opp i hastighet for å klare jobben.

Maskinen blir litt varm der en hae venstre hånd,men dette er ikke plagsomt på denne maskinen slik jeg har opplevd med feks hp 9332 .

Lenke til kommentar

Någon som gjort en clean install av Vista ännu? kör man med recovery skivorna får man ju med samma skitprogram igen ( Norton m.m ). Jag har nu en Engelsk version av vista som jag ev ska installera clean, är ju bedrövligt att man inte ska kunna göra en clean install utam måste installera all smörja som följer med när man bränner recovery skivorna. Har försökt få tag på Windows Vista anytime upgrade CD men verkar hopplöst.

 

Stefan

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg sendelappen i går og tenkte jeg skulle få sendt den tilbake i dag samtidig som jeg henter bærevesken som jeg har bestillt :)

Men når jeg så på den klistrelappen står det at den skal sendes til MPX AS..

Noen som har gjort en feil her eller samarbeider de to selskapene?

 

edit: Ok, regner med de to selskapene samarbeider, siden internettsidene deres er kliss lik

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar

Er litt bekymert for byggekvaliteten på denne maskinen,virker som HP har brukt billigste plastløsning.

Bla er det en bulk rundt den gummiknoppen til høyre for webkamera, hos en kompis er det en bulk nede til venstre på ramma til skjermen, jeg ser også at her er en feil,nærmere bestemt en grop der det mangler plast/lakk på høyre side av paden, skjermfestet virker heller ikke særlig solid.

Sammenlignet med Acer sin 20" virker denne svært dårlig sammensatt :hmm:

Lenke til kommentar
Er litt bekymert for byggekvaliteten på denne maskinen,virker som HP har brukt billigste plastløsning.

9458290[/snapback]

 

Er bekymret for hele maskinen.... var hjemme i går og etter en liten stund slo skjermen seg av noe som den også gjorde rett etter oppstart 2 - 3 ganger på rad.

 

Startet derfor opp i sikkerhetsmodus noe som fungerte fint, fra sikkerhetsmodus utførte jeg en gjenoppretting fra ett tidligere tidspunkt. Dette hjalp desverre ikke!

 

Derfor måtte jeg ta en fullstendig reinstallasjon av windows noe som ordnet skjermproblemet. Det som skjedde da var at jeg fikk en knitrende lyd fra PC-en som det hørtes ut som kom fra området rundt fjernkontrollen, meget irriterende.

 

Bestemte meg da for å bytte inn PC-en igjen men når jeg kom hjem til Trondheim var lyden borte og jeg har ikke klart å rekonstruere det som fikk den frem.

 

Det som jeg merket nå er at tonekontrollen ikke fungerer helt, når jeg trykker som en helt på +++ så kan den plutselig bestemme seg for å gå nedover.

 

Vel, ett lite problem tross alt men satt i den store sammenheng så er det bekymringsfult!

Lenke til kommentar

jepp,skulle vel heller satset på Acer sin 9920G , den er dyrere men har bedre spes som bla, NVIDIA® GeForce® 8600M GT,HD DVD spiller ,2x 250GB disker og C2D T7500, og i tillegg virker den betraktelig bedre sammensatt, når en så i tillegg erfarer en temmelig lunken service ho HP, ja da angrer jeg faktisk litt på dette kjøpet :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
jepp,skulle vel heller satset på Acer sin  9920G , den er dyrere men har bedre spes som bla,  NVIDIA® GeForce® 8600M GT,HD DVD spiller ,2x 250GB disker og  C2D T7500, og i tillegg virker den betraktelig bedre sammensatt, når en så i tillegg erfarer en temmelig lunken service ho HP, ja da angrer jeg faktisk litt på dette kjøpet  :hmm:

9462364[/snapback]

Er den Aceren bedre en HDX? Skal kjøpe meg en pc med 20'', men har ikke bestemt meg.

Jeg har aldri hatt feil med Aceren og jeg har kun hatt Acer, det Acer er dårlig med er støysvaken.

Lenke til kommentar

Det virker som det er veldig delte meninger om denne maskina. På papiret virker den, i alle fall for meg, temmelig rå, mens flere klager på byggekvalitet, støy og diverse andre feil/mangler. Er den virkelig verdt 15000,-? Noen som har testet Bioshock? Hvordan takler den andre krevende operasjoner?

Lenke til kommentar
jepp,skulle vel heller satset på Acer sin  9920G , den er dyrere men har bedre spes som bla,  NVIDIA® GeForce® 8600M GT,HD DVD spiller ,2x 250GB disker og  C2D T7500, og i tillegg virker den betraktelig bedre sammensatt, når en så i tillegg erfarer en temmelig lunken service ho HP, ja da angrer jeg faktisk litt på dette kjøpet  :hmm:

9462364[/snapback]

Er den Aceren bedre en HDX? Skal kjøpe meg en pc med 20'', men har ikke bestemt meg.

Jeg har aldri hatt feil med Aceren og jeg har kun hatt Acer, det Acer er dårlig med er støysvaken.

9462803[/snapback]

 

Ja jeg vil si den er bedre uten tvil,den har bedre spes og ikke minst har den bedre byggekvalitet, dog koster den noe mere, ca samme pris som HDX9070 som har nesten like bra spes,men samme svake oppbyggingen som denne.

I tillegg er Acern lettere og kjøligere.

Lenke til kommentar
min acer er støysvak,bare greia er at vifta går ikke hele tiden, så det betyr at når den bestemmer seg for å gå litt rundt, da hører man den godt og :( men ellers er den helt stille. Har acer aspire fra 5610Z serien...

9462938[/snapback]

 

Vel vifta går da vitterligen hele tiden på HDXen også, jeg har mitt andre eksemplar av denne nå og vifta kjører stort sett konstant.

Lenke til kommentar
Det virker som det er veldig delte meninger om denne maskina. På papiret virker den, i alle fall for meg, temmelig rå, mens flere klager på byggekvalitet, støy og diverse andre feil/mangler. Er den virkelig verdt 15000,-? Noen som har testet Bioshock? Hvordan takler den andre krevende operasjoner?

9463408[/snapback]

 

Maskinen yter bra og har en meget bra skjerm og et "tøft" utseende,men desverre er den befengt med en del feil,vel høy temp og virker som det er mye billig plast i cassiet.

Lenke til kommentar
Det virker som det er veldig delte meninger om denne maskina. På papiret virker den, i alle fall for meg, temmelig rå, mens flere klager på byggekvalitet, støy og diverse andre feil/mangler. Er den virkelig verdt 15000,-? Noen som har testet Bioshock? Hvordan takler den andre krevende operasjoner?

9463408[/snapback]

 

Maskinen yter bra og har en meget bra skjerm og et "tøft" utseende,men desverre er den befengt med en del feil,vel høy temp og virker som det er mye billig plast i cassiet.

9463941[/snapback]

 

Så høy temp at det blir problemer? Har tenkt til å spille en del nyere spill på PCen, og er ikke så begeistra for smelta skjermkort og sånt.

Lenke til kommentar
I Sverige och på dom dataforum som finns där och X antal forum jag läst så ligger väl Acer på klar jumboplats. Framförallt gällande värme och hårdvaruproblem.

 

Stefan

9462527[/snapback]

 

Tja mulig det,men jeg har nå erfaring med en rekke acermaskiner og har ike opplevd slike problem.

Med HP sin 9000 serie er det imidlertid en kjent sak at slike problemer oppstår og det verste er at HP sier det er normalt,selv om du sitter med to indentiske maskiner fra dem der tenp forskjellen er over 15 grader så er dette innenfor normalen deres og sådann ikke feil.Om en ikke regner det for feil hos det ene merket,men gjør det hos det andre,ja da blir jo feilprosenten også deretter uten at den forteller sannheten. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...