Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det en update via windows for ATI kortene våre!

9430009[/snapback]

 

Hvor ? har du direktelink ?

9430267[/snapback]

 

 

Bare sjekk via windows update :)

9430571[/snapback]

Jeg kan ikke finne den updaten på windows update :hmm:

9431541[/snapback]

 

Om du ikke finner den har du sannsyneligvis innstalert den allerede,den forsvant hos meg etter innstalasjon.

Lenke til kommentar
Nå er det en update via windows for ATI kortene våre!

9430009[/snapback]

 

Hvor ? har du direktelink ?

9430267[/snapback]

 

 

Bare sjekk via windows update :)

9430571[/snapback]

Jeg kan ikke finne den updaten på windows update :hmm:

9431541[/snapback]

 

Om du ikke finner den har du sannsyneligvis innstalert den allerede,den forsvant hos meg etter innstalasjon.

9431662[/snapback]

Sjekket update loggen, og finner ingen ting fra ati... :hmm:

Lenke til kommentar

TEE fra HP: Jeg syns det er greit at du involverer deg her inne på forumet, og lurer på om du sender statusrapport til din arbeidsgiver på ting som kommer frem her ? Har du isåfall fått noe feed-back ?

 

Kan jeg også spørre deg hva som skjer med min Vista-lisens dersom jeg kjøper en annen laptop i fremtiden, og ikke har en eneste original-cd eller produktnøkkel eller kode ?

Lenke til kommentar
TEE fra HP: Jeg syns det er greit at du involverer deg her inne på forumet, og lurer på om du sender statusrapport til din arbeidsgiver på ting som kommer frem her ? Har du isåfall fått noe feed-back ?

 

Kan jeg også spørre deg hva som skjer med min Vista-lisens dersom jeg kjøper en annen laptop i fremtiden, og ikke har en eneste original-cd eller produktnøkkel eller kode ?

9433705[/snapback]

Jeg representerer ikke på noen måte HP når jeg skriver på hardware.no, bare så det er klart :) Det jeg skriver her er helt og fullt personlige meninger. Burde kanskje være med i signaturen min? :) Siden det var noen diskusjoner rundt integritet for ikke lenge siden, kan jeg jo si så mye som at jeg jobber for noe som heter HP Exceptions Team, som håndterer klager, reklamasjoner, prosesspørsmål og andre ting som ingen helt vet hva de skal gjøre for noe med. Og jeg driver kun med "consumer" produkter, altså Pavilion, Presario, hjemmeskrivere, kameraer, hjemmescannere og det som er igjen av prosjektorer med garanti og reklamasjonsrett. NC, NX, NW, workstations, servere og andre businessprodukter har jeg ikke mye oversikt over rutiner og prosesser for.

 

Nei, jeg gir ingen "statusrapport" på ting som skjer på forumet, men en del ting tar man jo til seg, og i tråder som dette følger jeg alltids med og snakker med hovedteknikerne for supporten når det dukker opp flere folk med helt like problemer, som f.eks. quicklaunchknapper i denne tråden. Siden jeg ikke har noe med den tekniske biten å gjøre, er det dog som regel ting de vet om allerede siden mange har ringt eller sendt e-post om det til teknisk support før det tas opp på diverse forum :)

 

Når det gjelder spørsmålet om lisens, så er det enkelt. Lisensen som følger med når du kjøper Pavilion er en OEM-lisens som er bundet til maskinen, og ikke til deg som kunde. Så du kan, uansett om du får med en CD/DVD eller ei, ikke ta med den lisensen over til en ny maskin. Kjøper du ny maskin, må du også ha en ny lisens. Hos de fleste produsenter vil den nye lisensen du trenger følge med maskinen.

 

Og et lite obs til slutt. Jeg vil aldri gjøre saksbehandling via HW.no, så om noen som leser dette har fått svar fra meg de ikke liker, svar på e-posten dere har fått eller ring for å få løst problemene dere har. Jeg er som regel ikke så farlig å snakke med når jeg er på jobb :tease:

Lenke til kommentar
Fikk svar av XD.no, som sa:

 

Da må vi ta den inn til oss, men i før vi gjør dette må du kontakte HP og få et

såkalt DOA nr.

Får ringe til HP i morgen da :)

9427747[/snapback]

Feil av xd. De trenger ikke noe referansenummer på Pavilion. I likhet med Netshop noe de har fått beskjed om et utall ganger. Er visst vanskelig for norske webshoper å sørge for riktig informasjon til kundene sine.

9429068[/snapback]

 

Det var det de på HP sa når jeg ringte til dem også. Jeg fikk altså nå et referansenummer av HP, og ringte til XD.no. De skulle sende meg en slik lapp som man klistrer på kassen med adressen deres på og porto betalt. Når de da mottok denne, skulle de sende meg en ny en.

Lenke til kommentar
Tja da vet ikke jeg,jeg finner dette:

 

AMD – Display Adapter – ATI Radeon Graphics Cards

 

Installasjonsdato: ‎05.‎09.‎2007 10:18

 

Installasjonsstatus: Vellykket

 

Oppdateringstype: Valgfri

 

Update for ATI Radeon Graphics Cards with the latest updates for reliability and security.

9431861[/snapback]

Hvilken versjon av driveren har du nå da? finner ingen ting fra verken AMD eller Ati på windows update :(

Lenke til kommentar
Det var det de på HP sa når jeg ringte til dem også. Jeg fikk altså nå et referansenummer av HP, og ringte til XD.no. De skulle sende meg en slik lapp som man klistrer på kassen med adressen deres på og porto betalt. Når de da mottok denne, skulle de sende meg en ny en.

9434168[/snapback]

Som regel det kjappeste for kunder som har fått feil informasjon. Det blir opprettet en supportsak, du får saksnummeret og saken stenges med en gang ;)

 

Det eneste som hadde vært raskere hadde vært om butikken ikke blandet prosesser for ulike segmenter :p

Lenke til kommentar
Tja da vet ikke jeg,jeg finner dette:

 

AMD – Display Adapter – ATI Radeon Graphics Cards

 

Installasjonsdato: ‎05.‎09.‎2007 10:18

 

Installasjonsstatus: Vellykket

 

Oppdateringstype: Valgfri

 

Update for ATI Radeon Graphics Cards with the latest updates for reliability and security.

9431861[/snapback]

Hvilken versjon av driveren har du nå da? finner ingen ting fra verken AMD eller Ati på windows update :(

9435335[/snapback]

 

Vet ikke hva jeg hadde tidligere,men får iallefall opp dette nå:

 

Driverpakkeversjon 8.38-070517a-048432C

Leverandør ATI Technologies Inc.

2D-driverversjon 7.01.01.646

Bane for 2D-driverfil /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/Class/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000

Direct3D-versjon 7.14.10.0503

OpenGL-versjon 6.14.10.6590

Catalyst® Control Center-versjon 2007.0517.2140.36881

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg hadde tidligere,men får iallefall opp dette nå:

 

Driverpakkeversjon 8.38-070517a-048432C

Leverandør ATI Technologies Inc.

2D-driverversjon 7.01.01.646

Bane for 2D-driverfil /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/Class/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000

Direct3D-versjon 7.14.10.0503

OpenGL-versjon 6.14.10.6590

Catalyst® Control Center-versjon 2007.0517.2140.36881

9435594[/snapback]

Har det samme :!:

Men skjønner ikke hvordan det har seg, ettersom jeg ikke har oppdatert noe fra verken ati eller amd.. :hmm:

Lenke til kommentar
Har du Update på automatisk kanskje??

9435920[/snapback]

 

Kan være årsaken ja

9437398[/snapback]

Jeg har den på automatisk, men skal jo uansett ha muligheten til å finne den på loggen over hvilken updates som er blitt instalert.

Men detter er jo igrunn ikke noe problem, ettersom det ser ut til at jeg har den nyeste driveren. :thumbup:

Eneste problemet er at jeg savner en update som får Bioshock til å virke som det skal :(

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar

Siden jeg har windows XP pro liggende så hadde jeg tenkt å prøve den på denne maskinen,kjøre dualboot.

Har laget egen partisjon til dette,men når jeg starter opp med xp cden så begynner maskinen å boote opp fra denne,men etter en stund får jeg bare blåskjerm og maskinen låser seg,hva kan årsaken være til det mon tro :hmm:

Lenke til kommentar

kjapt spørsmål, hva er det som sitter helt til venstre på maskinen under der fjernkontrollen er og bakover?

 

jeg tipper harddisk + cpu/gpu, noen som vet sikkert hva som er der?

 

edit: grunnen til at jeg spør er at maskinen spyr ut varmluft bakder og bråker litt... er dette normalt eller kan den ha slått seg under transporten i håndbagasjen på flyet? ser ut som om når jeg løfter opp venstre side så slutter den å bråke like mye, altså vibrasjonsstøy. kan det være noe i vista som gjør dette? fancy utsenede = varm gpu? har skrudd av indeksering tror jeg...:p

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
kjapt spørsmål, hva er det som sitter helt til venstre på maskinen under der fjernkontrollen er og bakover?

 

jeg tipper harddisk + cpu/gpu, noen som vet sikkert hva som er der?

 

edit: grunnen til at jeg spør er at maskinen spyr ut varmluft bakder og bråker litt... er dette normalt eller kan den ha slått seg under transporten i håndbagasjen på flyet? ser ut som om når jeg løfter opp venstre side så slutter den å bråke like mye, altså vibrasjonsstøy. kan det være noe i vista som gjør dette? fancy utsenede = varm gpu? har skrudd av indeksering tror jeg...:p

9443187[/snapback]

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01115050.pdf

Lenke til kommentar

så igjen om den uten å bli så mye klokere av den grunn... står ikke om akkuratt hvilke komponenter som sitter der. CPU,GPU m.m. er jo ikke merket av en gang...

 

spørsmål til dere andre som har den da, under vanlig internett surfing+msn pleier venstre siden av maskinen å bli ganske varm, og viftene kjøre opp på bråke nivå?

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),07/09-2007 : 01:19]så igjen om den uten å bli så mye klokere av den grunn... står ikke om akkuratt hvilke komponenter som sitter der. CPU,GPU m.m. er jo ikke merket av en gang...

 

spørsmål til dere andre som har den da, under vanlig internett surfing+msn pleier venstre siden av maskinen å bli ganske varm, og viftene kjøre opp på bråke nivå?

 

Bountyhunter

9443351[/snapback]

 

Venstre side blir varm ja (ca fra fjernstyringen og frem,dær du har venstre hånd liggende),hva du mener med bråkeniva er jeg ikke sikker på men det er ikke noe problem å høre vifta nei.

Jeg hører denne maskinen bedre enn jeg gjørde med min stasjonære som hadde 5 disker,eksternt skjermkort ,600 w stforsyning og 6 stk 120 mm vifter over viftestyring.

Men etter det jeg har fått forståelsen av så er det visst normalt at alle maskiner i 9000 serien blir varme,dette er desktoperstattere og kun beregnet til å stå på bordet :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...