Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

YAY! har hentet min HDX på nethsoposlo idag! :D den er vakker! :D

 

Jeg sitere Pappa: " Din gris! Det der er ingen bærbar pc det er et monster!" så, ja den vekker oppsikt ^^

 

Så var det det å få den med seg på flyet til England i morgen, noen som tror det blir stress å få den med seg? Er litt bekymra for at jeg ikke får den med meg.

 

Bountyhunter, jeg kommer iallfall til å bli sterk i aramene når jeg må flytte på dette beistet. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
YAY! har hentet min HDX på nethsoposlo idag! :D den er vakker! :D

 

Jeg sitere Pappa: " Din gris! Det der er ingen bærbar pc det er et monster!" så, ja den vekker oppsikt ^^

 

Så var det det å få den med seg på flyet til England i morgen, noen som tror det blir stress å få den med seg? Er litt bekymra for at jeg ikke får den med meg.

 

Bountyhunter, jeg kommer iallfall til å bli sterk i aramene når jeg må flytte på dette beistet. ;)

9419402[/snapback]

 

Tviler på at det skal være noe problem å ta den med til England, det som er en smule værre er vel strømforskyningene der? Eller bruker de samme som oss?

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),03/09-2007 : 18:36]YAY! har hentet min HDX på nethsoposlo idag! :D den er vakker! :D

 

Jeg sitere Pappa: " Din gris! Det der er ingen bærbar pc det er et monster!" så, ja den vekker oppsikt ^^

 

Så var det det å få den med seg på flyet til England i morgen, noen som tror det blir stress å få den med seg? Er litt bekymra for at jeg ikke får den med meg.

 

Bountyhunter, jeg kommer iallfall til å bli sterk i aramene når jeg må flytte på dette beistet. ;)

9419402[/snapback]

 

Tviler på at det skal være noe problem å ta den med til England, det som er en smule værre er vel strømforskyningene der? Eller bruker de samme som oss?

9419461[/snapback]

 

Det følger med to kontakter,mulig den andre passer dær borte. :hmm:

Lenke til kommentar
Hello!

Vi tar ballen, ikke mannen ;)

 

Et par poster slettet som OT...

9419478[/snapback]

 

:thumbup:

 

 

La meg for ordens skyld også legge til at min nye maskin som jeg hentet på posten fredag formiddag,fortsatt fungerer perfekt,på denne har heller ikke fenomenet med de knappene dukket opp .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
HP

Dersom produktet er nyere enn 30 dager fra fakturadato, gjelder DOA:

Ring 815 62 070 så vil du få support og eventuelt returnr. Deretter sender du varen til oss på vanlig måte, slik det står på retur-siden, sammen med referansenr/skjema mottatt av HP Support.

 

Altså ved DOA så skal en kontakte HP, akkurat det gjorde jeg og fikk beskjed om at jeg IKKE FIKK DOA nettop fordi maskinen funket da jeg fikk den, jeg måtte da forstå at DOA betydde "død ved annkomst" noe altså ikke min var etter HP`s vurdering.

Gjelder for NC, NX, NW og andre businessmodeller, ikke for Pavilion og Presario. Ganske skuffende at Netshop ikke har rettet opp i det enda, siden de har fått beskjed om det flere ganger, inkludert av undertegnede.

 

Ja, jeg jobber der, bl.a. som en av de som har siste ordet i retursaker

 

Javel,da er det muligens dine egne ord jeg siterer her,for han jeg snakket med ba meg vente en stund menst han rådførte seg med dem som hadde "siste ordet"  :whistle:

 

Vi kan iallefall slå fast at det du sier her og det HP sier på supporttelefonen overhode ikke samsvarer med hverandre  :thumbdown:

9419303[/snapback]

Teknisk support og deres første kontakt for hjelp når de ikke vet hvordan ting fungerer opplyses ikke om DOA-rutiner i det hele tatt siden det ikke har noe med deres jobb å gjøre. Får jeg spørsmål fra noen av dem om DOA, får de beskjed om å be kunden kontakte butikken siden DOA mot sluttkunder ikke eksisterer.

 

Forøvrig, når man kontakter HP på businessmodeller så får man et RMA-nummer fra support, og blir sendt tilbake til butikken. Du får ikke kjørt DOA mot HP selv der heller. Det er i alle tilfeller butikken som gir deg ny maskin og får kreditt for den ødelagte.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Teknisk support og deres første kontakt for hjelp når de ikke vet hvordan ting fungerer opplyses ikke om DOA-rutiner i det hele tatt siden det ikke har noe med deres jobb å gjøre.

 

Pussig at de da gjør det,det første som det ble snakk om var doa fr HP,men da jeg sa at maskinen ikke var død ved annkomst (foretrekker å være ærlig) så fikk jeg beskjed at da fikk jeg ikke doa som tidligere nevnt.

Poenget her at doa var det første hp support snakket om . :)

 

Får jeg spørsmål fra noen av dem om DOA, får de beskjed om å be kunden kontakte butikken siden DOA mot sluttkunder ikke eksisterer.

 

Pussig dette også,jeg fikk ingen beskjed om å kontakte butikken,selv ikke etter at vedkommende jeg smnakket med hadde kontaktet "de som hadde med dette" men ble på nytt annmodet om å sende maskinen inn til HP som garantisak,dette ble jeg forespeilet om at jeg måtte regne med minst 3 uker + postgang (5 dager hver vei).

 

Forøvrig, når man kontakter HP på businessmodeller så får man et RMA-nummer fra support

 

Men nå snakker vi vel ikke om det her :cool:

 

Poenget er at jeg syntes servicen var veldig dårlig sammenlignet med servicen på andre merker og jeg mener jeg har et rimelig bra grunnlag siden jeg bygger maskiner (stasjonære) for kunder og leverer en god del bærbare maskiner.

Samtidig registrerer jeg at det du sier her spriker veldig med det som iallefall jeg har fått oplyst i servicetelefonen hos HP.

Men siden du jobber dær og vistnok har innflytelse så er det jo å håpe at rutinene blir rettet slik at kartet stemmer med terrenget for ettertiden.

Jeg er ikke ute etter å kritisere HP fremfor andre,det har jeg ingen intresse av,jeg bare forteller hva jeg har opplevd og at jeg så langt er veldig skuffet,så får vi håpe at HP tar notis av det og retter på ting . :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å gå til innkjøp med denne ''laptopen'', er det en bra pc?

9420419[/snapback]

 

I ett forsøk på å være nøytral... ja sinnsykt bra :!: :w00t:

 

Nei, nå er det en del feil med denne modellene men i de aller aller fleste gangene er det medieknappene som svikter som løses ved at man kun tar ut batteri og strømforsyning, trykker på Start for deretter å koble til strøm igjen.

 

Leser man nøye er det også vært problemer med DVD-rom og høyttalere men det er visst bare engangstilfeller og kan godt skyldes andre ting enn det HP kontrollerer.

 

Ender du opp med en feilfri maskin har du gjort ett kjempekjøp.

 

Mye minne

Kraftige prosessorer

Enorm skjerm

Numeriske taster

Fjernkontroll

Surround lyd

aSata tilkobling

Tv-tuner digital og analog

Sinnsykt bra lyd til bærbar å være

 

Joda, denne PC-en er verdt forsøket...

Lenke til kommentar
Støtter PCen 5.1 surround? Har et surround-anlegg stående på rommet som hadde vært knall å koble til for BF2. :p

 

Vil ellers si tusen takk til alle posterne i denne tråden, har bestemt meg for å kjøpe denne "laptopen" nå, bare et tids-spørsmål!

9420820[/snapback]

 

Har ikke testet det (siden maskinen ikke virker ennå) men den har 4 utganger bak. Til front, sub, side og bakhøytalere. Blir vel 7.1 det?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å gå til innkjøp med denne ''laptopen'', er det en bra pc?

9420419[/snapback]

 

I ett forsøk på å være nøytral... ja sinnsykt bra :!: :w00t:

 

Nei, nå er det en del feil med denne modellene men i de aller aller fleste gangene er det medieknappene som svikter som løses ved at man kun tar ut batteri og strømforsyning, trykker på Start for deretter å koble til strøm igjen.

 

Leser man nøye er det også vært problemer med DVD-rom og høyttalere men det er visst bare engangstilfeller og kan godt skyldes andre ting enn det HP kontrollerer.

 

Ender du opp med en feilfri maskin har du gjort ett kjempekjøp.

 

Mye minne

Kraftige prosessorer

Enorm skjerm

Numeriske taster

Fjernkontroll

Surround lyd

aSata tilkobling

Tv-tuner digital og analog

Sinnsykt bra lyd til bærbar å være

 

Joda, denne PC-en er verdt forsøket...

9420599[/snapback]

 

Er enig i din beskrivelse av maskinen,det er uten tvil mye maskin for pengene .

Lenke til kommentar
Er ikke det 5.1? En i front, to på siden og to bak? Ikke sikker jeg. Takker for svar uansett. ;)

9420952[/snapback]

 

Ja det høres mer korrekt ut. :blush:

9420979[/snapback]

 

Støtter 7.1 ja :w00t:

9421282[/snapback]

Vil tro det er støtte for 7.1 ja..

Mitt 5.1 annlegg bruker 3 inntak, en for sub og center, en for front og en for bak..

Lenke til kommentar
Er enig i din beskrivelse av maskinen,det er uten tvil mye maskin for pengene .

9421239[/snapback]

 

Skal vi være pirkete i positiv forstand så kan man jo nevne litt mer da...

 

Det første man merker seg når man henter denne er at esken er svart og man skjønner med en gang at HP har lagt litt mer flid i denne PC-en enn i de fleste andre.

 

På utsiden er det ett stilig bilde av PC-en som viser dens profil og da så klart den uvanlige men praktiske skjermløsningen.

 

Når man åpner esken finner man først en plakat som man faktisk kan henge på veggen der man på baksiden finner en hurtigguide. Man har også klart å pynte innsiden av lokket med litt kul tekst der teksten "The Computer is Personal Again" er uthevet.

 

Man bør legge merke til at denne PC-en åpnes liggende og man slipper da noen særlige problemer med å få den opp av esken.

 

I esken som følger under er fjernkontrollen plassert i ett gjennomsiktig vindu, ja det er elegant.

 

På hver side av fjernkontrollen ligger noen sett med bruksanvisninger i forskjellige språk, og ja det finnes en på norsk. Bruksanvisningene er så klart svarte og bundet flott inn med ringer, ringene kunne vært litt størr men pytt. Svært bra HP!

 

Siden man får med litt ekstra mikkmakk i forhold til det som er vanlig forsterker dette følelsen at man får mye for pengene, ekstern IR-sensor og TV-antenne følger så klart med. Siden fjernkontrollen virker fint uten denne sensoren er den nok kun for å øke rekkevidden.

 

Når denne esken blir løftet bort ser man selve PC-en omsluttet av solide isoporklosser i svart utførelse, disse rysser det ikke mye isoporkuler av.

 

Totalt gir dette ett meget bra inntrykk, man føler at man har kjøpt ett meget eksklusivt produkt til tross for at spesifikasjonene i seg selv er verdt prisen og mer til.

 

Konklusjon:

Meget bra produkt som samtidig er billig og gir følelse av ekslusivitet, rene kinderegget dette, 3 ting i 1 :!:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Jeg er 99% sikker på at den andre stikkontakten som følger med passer i England.

 

Prøvde å google det uten serlig hell... (Link til google søk)

 

Er livredd for å ikke få den med på flyet i morgen... :cry:

 

Har ikke sånn veske sak til den enda heller så må ha den på fanget.....

 

jaja, vi satser på at det går bra....

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...