Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Hm.. virker som om det er mange feil med denne maskinen. :/ Ett og annet mandagseksemplar må man jo regne med, men nå synes jeg det har blitt litt vel mye. Selv om enkelte av feilene (touchknapper) som oftest lar seg fikse er det ikke desto mindre en feil..

 

Jeg har tro på dette formatet (store laptops m/bra ytelse), men da må slike ting lukes bort. Jeg er dessuten spent på hvilke muligheter for enda høyere ytelse som finnes i et slikt chassis (større plass --> bedre viftemuligheter og rom for større/kraftigere komponenter, kanksje til og med desktop-GPUer??) Sitter på gjerdet foreløpig og venter på tilsvarende modeller. :)

9413017[/snapback]

 

Det som bekymrer meg mest er den tilsynelatende dårlige servicen HP viser,jeg kontaktet dem og det var ikke snakk om ny maskin fra dem til tross for at min begynte å feile dagen etter mottak,nei da skulle de ha den inn til rep noe som de sa ville ta minst 3 uker + postgang (5 dager hver vei) dette synest jeg er uhørt på en ny maskin. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som bekymrer meg mest er den tilsynelatende dårlige servicen HP viser,jeg kontaktet dem og det var ikke snakk om ny maskin fra dem til tross for at min begynte å feile dagen etter mottak,nei da skulle de ha den inn til rep noe som de sa ville ta minst 3 uker + postgang (5 dager hver vei) dette synest jeg er uhørt på en ny maskin. :thumbdown:

9413488[/snapback]

 

Elendig kundeservice HP har ja, reparerte en HP for en veninne for ett par uker siden som var litt over ett år. Ble totalt avvist på HP og bedt om å kjøpe en ny disk for det var jo ikke så dyrt, klikka nesten for meg i telefonen.

 

Heldigvis gjorde IT Partner Finnmark AS opp for seg som sa jeg bare kunne legge ut for en ny disk og reparere det selv slik at jeg slapp å sende den inn.

 

Så all Ros til IT Partner Finnmark AS, meget god service derifra :w00t:

 

Dagens reklame :!:

Lenke til kommentar

Man får ju även tänka på att en hel del fel kan ha att göra med drivrutiner m.m som finns till Vista som man får betrakta som helt nytt operativsystem. Även HP har säkert en hel del uppdateringar att komma med gällande drivrutiner och programvara. Tyvärr ser det likadant ut på alla forum vare sig man väljer Dell, HP, Acer, Sony eller annat märke, överlag är dessutom servicen inte mycket att hurra för på hos någon av dom.

 

Mortenmm> har du gjort något när högtalarna slutat fungera? ändrat några inställningar, bytt drivrutiner eller annat? eller försvann bara ljudet?

 

Stefan

Lenke til kommentar
Man får ju även tänka på att en hel del fel kan ha att göra med drivrutiner m.m som finns till Vista som man får betrakta som helt nytt operativsystem. Även HP har säkert en hel del uppdateringar att komma med gällande drivrutiner och programvara. Tyvärr ser det likadant ut på alla forum vare sig man väljer Dell, HP, Acer, Sony eller annat märke, överlag är dessutom servicen inte mycket att hurra för på hos någon av dom.

 

Mortenmm> har du gjort något när högtalarna slutat fungera? ändrat några inställningar, bytt drivrutiner eller annat? eller försvann bara ljudet?

 

Stefan

9414142[/snapback]

 

Joda men når dvden spinner opp slik at maskinen rister på bordet og det blir store ringer i kaffekoppen og dvden til slutt slutter å virke,kan en neppe skylde på Vista,likefullt nektet HP meg ny maskin og skulle reparere denne.

Greit om det var en brukt maskin,men her snakker vi om en maskin som begynte å trøble få timer etter oppstart.

 

En annen ting er jo at det er merkelig at ferigkjøpte maskiner med vista skal trøble,selv har jeg bygd mellom 20 og 30 maskiner med vista og ikke opplevd problem med en av dem :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ja angående DVD spelaren så var det ju hårdvarufel, var så på min Dell också och jag fick byta DVD spelaren men inte datorn.

 

Stefan

9414943[/snapback]

 

Jo men var det feil på den fra starten av,reklamerte du dagen etter at du mottok maskinen og krevde Dell den inn til rep, en rep som ville bety at jeg ble fri for maskin i ca 40 dager :)

Lenke til kommentar
Jo men var det feil på den fra starten av,reklamerte du dagen etter at du mottok maskinen og krevde Dell den inn til rep, en rep som ville bety at jeg ble fri for maskin i ca 40 dager  :)

9414984[/snapback]

 

Du har uten tvil kjøpsloven på din side, så lenge du har gitt beskjed om feil/mangel innen rimelig tid... Og et par timer/dager er temmelig rimelig.

 

Alle varer du kjøper på nettet eller via telefon har du 14dagers angrefrist på, enten produktet er åpnet eller ikke. Og bruker du angrefrist, så har du krav på alle pengene tilbake, men selger har lov til å kreve kompensasjon for reel utgifter ved at du leverer varen tilbake. Det vil si, gjerne 1-2 timers arbeidstid for å få produktet i salgbar stand igjen. De kan ikke kreve mer enn dette pga f.eks tapt verdi ved videresalg. F.eks hadde psdata en regel som sa at kunden måtte betale 2000kr + mva viss kunden valgte å benytte angrefristen, noe som er langt ifra en reel kostnad.

 

Når det gjelder reklamasjon, så har du i utgangspunkt rett til å kreve nytt produkt ved første feil, men der er forbrukerrådt og bransjen uenig. Så det som er gjeldene er:

Selger får 2 forsøk på å rette samme feil, 3. gang feilen oppstår, har du krav til å heve kjøpet. Selvom dette da skjer etter gjerne 4år, så har du krav på den summen du faktisk betalte. Også viss produktet har vert inne 3ganger for forskjellige feil, gjelder også heving av kjøpet.

 

Så saken din er enkel, du kan bare heve kjøpet :)

Selvsagt kan HP nekte på dette, og da MÅ du gå videre til forbrukerrådet med saken, så hjelper de deg videre. Men dette kan ta lang tid. Vi hadde en enkel og klar sak mot TekeKiosken om en telefon vi ville heve kjøpet på, og det tok ca 5mnd før saken var i boks.

 

Du kan jo foreslå at siden du nettopp har kjøpt produktet, og har rett til å heve kjøpet , at HP kan få lov til å sende en reperatør hjem til deg å fikse det på stedet :)

Lenke til kommentar
Hm.. virker som om det er mange feil med denne maskinen. :/ Ett og annet mandagseksemplar må man jo regne med, men nå synes jeg det har blitt litt vel mye. Selv om enkelte av feilene (touchknapper) som oftest lar seg fikse er det ikke desto mindre en feil..

 

Jeg har tro på dette formatet (store laptops m/bra ytelse), men da må slike ting lukes bort. Jeg er dessuten spent på hvilke muligheter for enda høyere ytelse som finnes i et slikt chassis (større plass --> bedre viftemuligheter og rom for større/kraftigere komponenter, kanksje til og med desktop-GPUer??) Sitter på gjerdet foreløpig og venter på tilsvarende modeller. :)

9413017[/snapback]

 

Å sitte på gjerdet kommer du ingen vei med. For kvaliteten på forbruksvarer blir ikke bedre med tiden.

Og det er ikke vært mye feil med denne maskinen, foruten at mange har hatt problemer med touchknappene, så er det vel bare 3-4 stykker som har hatt andre problemer her på forumet.

Maskinen min funker utmerket enn så lenge :cool:

 

Jeg har ikke testet mange programmer, spill eller lignende. Men WoW kjører jeg med alt på maks uten problemer. Det hender det lagger litt i store byer, men det gjør det for alle :D

Lenke til kommentar

Men enting jeg lurer på er oppdateringer på denne maskinen,jeg tenker da på feks oppdateringer til Windows Media Player.

Jeg går inn og velger feks denne : Update for Windows Media Player 11 for Windows Vista, men da får jeg beskjed at den ikke passer til systemet mitt,velger jeg derimot oppdatering for XP så godtas den,men jeg har da vitterligen Vista :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Men enting jeg lurer på er oppdateringer på denne maskinen,jeg tenker da på feks oppdateringer til Windows Media Player.

Jeg går inn og velger feks denne : Update for Windows Media Player 11 for Windows Vista, men da får jeg beskjed at den ikke passer til systemet mitt,velger jeg derimot oppdatering for XP så godtas den,men jeg har da vitterligen Vista  :hmm:  :hmm:

9417715[/snapback]

 

 

Ja og det er sykt irriterende :) vista er det største viruset jeg har vært borti

Lenke til kommentar

Nå sendte jeg en forespørsel til XD.no og spurte om det var mulig å få en ny en, så nå får vi se.

 

Edit: stefannorr>> Lyden bare forsvannt , men jeg kunne høre lyd i hodetelefonene. Jeg sjekket alle instillinger og drivere, alt var som det skal. Jeg trodde det var noe driverrot, men damen på HP var overbevist om at det var hardware-feil. Noe som virker veldig rart siden de bare sluttet å fungere plutselig. ikke har de vært utenfor noe røff behandling eller noe slikt..

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar
crysys, Netshop har ordnet saken,siden HP ikke ville så jeg har ny maskin takket være dem  :thumbup:

9415634[/snapback]

Jeg må ærlig talt si jeg synes kritikken din mot HP er veldig urettferdig.

 

HP ordnet saken, siden Netshop fikk maskinen kreditert på dagen etter å ha fått den inn. Du har ikke krav på heving av kjøpet ved første gangs feil. Du får derimot en 30-dagers DOA-tid fra HP, som er nettopp det Netshop visste når de tok inn maskinen uten protest. Hadde du ventet til etter 30 dager, ville Netshop bedt deg kontakte HP for å få reparasjon.

 

Du fikk en DOA ved å kontakte Netshop. At Netshop ikke er redelige nok til å opplyse om det, men velger å kalle det angrerett istedet får stå for deres regning.

Lenke til kommentar
Men enting jeg lurer på er oppdateringer på denne maskinen,jeg tenker da på feks oppdateringer til Windows Media Player.

Jeg går inn og velger feks denne : Update for Windows Media Player 11 for Windows Vista, men da får jeg beskjed at den ikke passer til systemet mitt,velger jeg derimot oppdatering for XP så godtas den,men jeg har da vitterligen Vista  :hmm:  :hmm:

9417715[/snapback]

 

 

Ja og det er sykt irriterende :) vista er det største viruset jeg har vært borti

9418118[/snapback]

 

Nå har jeg innstalert Vista på et 39 talls maskiner uten problemer av noe slag,så får jeg en som det er ferdiginnstalert på og det oppfører seg merkelig.

Lenke til kommentar
crysys, Netshop har ordnet saken,siden HP ikke ville så jeg har ny maskin takket være dem  :thumbup:

9415634[/snapback]

Jeg må ærlig talt si jeg synes kritikken din mot HP er veldig urettferdig.

 

HP ordnet saken, siden Netshop fikk maskinen kreditert på dagen etter å ha fått den inn. Du har ikke krav på heving av kjøpet ved første gangs feil. Du får derimot en 30-dagers DOA-tid fra HP, som er nettopp det Netshop visste når de tok inn maskinen uten protest. Hadde du ventet til etter 30 dager, ville Netshop bedt deg kontakte HP for å få reparasjon.

 

Du fikk en DOA ved å kontakte Netshop. At Netshop ikke er redelige nok til å opplyse om det, men velger å kalle det angrerett istedet får stå for deres regning.

9418718[/snapback]

 

Hvordan kan du si at HP har ordnet saken ??

Er du ansatt der?

Har du kjennspap til denne spesifikke saken ettersom du uttaler deg så bombastisk??

 

Fakta er at jeg IKKE fikk en DOA noe selv HP har bekreftet overfor meg, alikevel presterer du gang på gang å si det motsatte :thumbdown:

Jeg fikk en maskin som det oppstod feil på, HP nektet for at det var DOA og forlangte å reparere denne.

Netshop tok så saken og ga meg ny maskin og så skulle de ta saken vidre med HP, en sak som ikke er avsluttet da Netshop enda ikke har fått maskinen (den er i posten) alikevel klarer du å vri på det og påstå noe helt annet.

Vær så snill og forhold deg til det som er fakta i denne saken og takler du ikke at HP får kritikk så greit,men andre kan ikke slutte å vise til dårlig service av den grunn .

Lenke til kommentar
Fakta er at jeg IKKE fikk en DOA noe selv HP har bekreftet overfor meg, alikevel presterer du gang på gang å si det motsatte  :thumbdown:

Jeg fikk en maskin som det oppstod feil på, HP nektet for at det var DOA og forlangte å reparere denne.

Netshop tok så saken og ga meg ny maskin og så skulle de ta saken vidre med HP, en sak som ikke er avsluttet da Netshop enda ikke har fått maskinen (den er i posten) alikevel klarer du å vri på det og påstå noe helt annet.

Vær så snill og forhold deg til det som er fakta i denne saken og takler du ikke at HP får kritikk så greit,men andre kan ikke slutte å vise til dårlig service av den grunn .

9418849[/snapback]

HP foretar ikke DOA direkte mot sluttbruker, derfor måtte du henvende deg til butikken. For å si det enkelt, det finnes ikke en eneste sluttkunde som får DOA med HP direkte. Netshop derimot får kreditert maskinen på dagen.

 

Ja, jeg jobber der, bl.a. som en av de som har siste ordet i retursaker.

Lenke til kommentar
Fakta er at jeg IKKE fikk en DOA noe selv HP har bekreftet overfor meg, alikevel presterer du gang på gang å si det motsatte  :thumbdown:

Jeg fikk en maskin som det oppstod feil på, HP nektet for at det var DOA og forlangte å reparere denne.

Netshop tok så saken og ga meg ny maskin og så skulle de ta saken vidre med HP, en sak som ikke er avsluttet da Netshop enda ikke har fått maskinen (den er i posten) alikevel klarer du å vri på det og påstå noe helt annet.

Vær så snill og forhold deg til det som er fakta i denne saken og takler du ikke at HP får kritikk så greit,men andre kan ikke slutte å vise til dårlig service av den grunn .

9418849[/snapback]

HP foretar ikke DOA direkte mot sluttbruker, derfor måtte du henvende deg til butikken. For å si det enkelt, det finnes ikke en eneste sluttkunde som får DOA med HP direkte. Netshop derimot får kreditert maskinen på dagen.

 

Ja, jeg jobber der, bl.a. som en av de som har siste ordet i retursaker.

9419025[/snapback]

 

Vel da må dere få samkjørt deres uttalelser først,for de stemmer overhode ikke.

Så er det VIKTIG å opplyse med en gang at en jobber i et firma før en begynner å forvare det :whistle:

 

Her er hva HP opplyser på feks Netshop sin side

 

HP

Dersom produktet er nyere enn 30 dager fra fakturadato, gjelder DOA:

Ring 815 62 070 så vil du få support og eventuelt returnr. Deretter sender du varen til oss på vanlig måte, slik det står på retur-siden, sammen med referansenr/skjema mottatt av HP Support.

 

Altså ved DOA så skal en kontakte HP, akkurat det gjorde jeg og fikk beskjed om at jeg IKKE FIKK DOA nettop fordi maskinen funket da jeg fikk den, jeg måtte da forstå at DOA betydde "død ved annkomst" noe altså ikke min var etter HP`s vurdering.

 

Ja, jeg jobber der, bl.a. som en av de som har siste ordet i retursaker

 

Javel,da er det muligens dine egne ord jeg siterer her,for han jeg snakket med ba meg vente en stund menst han rådførte seg med dem som hadde "siste ordet" :whistle:

 

Vi kan iallefall slå fast at det du sier her og det HP sier på supporttelefonen overhode ikke samsvarer med hverandre :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Med andre ord, drit i det som står på Netshop sine sider og ta kontakt med dem direkte hvis maskiner er under 30 dager gammel.

 

Synd at jeg ikke gjorde det. Har hatt maskinen siden forrige lørdag, men uten strømadapter som virker.

HP har sendt nytt fra England men det tar sin tid og da jeg idag snakket med Netshop og forespeilte en retur til dem hvis adaptret ikke var i hende onsdag (Skal på reise torsdag), valgte de å sende et adapter direkte fra seg. Men jeg ser at de har sendt den med service pakke og den tar jo minst 5 dager hit, så da er jeg like langt.

 

Skulle ønske jeg hadde oversett rutinen til Netshop og kontaktet dem direkte forrige mandag :roll:

 

Nå blir det sannsynligvis retur av maskinen, hvis ikke pakken fra england dukker opp noen dager for tidlig. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...