Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og så selge de 2 som står i maskinen  :cool:

9404270[/snapback]

Vet ikke helt hva som er HP's "policy" men sjekk før du kjøper om ikke ett diskskifte påvirker garantien, bare for sikkerhetsskyld :hmm:

9404789[/snapback]

Det påvirker ikke garantien.

9406478[/snapback]

 

Det er fint, vurderer kanskje å bytte selv. Ikke på grunn av kapasitet men mest på hastigheten :hmm:

 

Fikk forresten medieknappene til å virke, noen nevnte å ta ut batteriet som jeg prøvde men som ikke virket.

 

Det som virket og det som sannsynlig den personen mente var å ta ut både batteriet batteri og strømforsyning. Tenkte på dette når jeg kom på hvordan slike knapper virker. Det er jo endel microkontrollere som styrer disse knappene og når de klikker er eneste mulighet å stoppe strømtilførselen til disse i en periode. Når dette var gjort virket knappene igjen som de skulle.

 

Så det er da det "offisielle" rådet, hvis knappene ikke virker så ta av batteriet og strømforsyning i noen minutter. Dette gjelder ikke bare denne modellen men med alle apparater der ikke-mekaniske knapper slutter å virke :thumbup:

Lenke til kommentar
Det som virket og det som sannsynlig den personen mente var å ta ut både batteriet batteri og strømforsyning.

 

det var nettop det jeg skrev.

Ta ut batteri + strømledning,trykk så på start, sett i ledningen og trykk start en gang til og alt er ok :thumbup:

9406682[/snapback]

 

Hehe, har nok ikke fått det med meg.... uansett nå er alt ok, er kjempefornøyd!b :thumbup:

Lenke til kommentar

Sen är det ju så som det står i manualen, att touchknappar fungerar icke med alla program, kör jag Windows mediaplayer fungerar ljud men inte bas / diskant. Inställningarna för bas..ljud..diskant syns enbart om skrivbordet är framme, EJ om du har något fönster öppet. Så för att se om det fungerar så måste du ha windows skrivbord framme annars kan du bara styra volymen.

 

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar

Jeg lette rundt på innterett etter en pc jeg kunne ha med meg til England hvor jeg skal bo i 9 måneder. Det jeg trengte var en pc jeg kunne gjøre lekser på, spille nyere spill og til dels ha med meg på skolen innimellom.

 

Denne passer PERFEKT inn. Problemet med meg og bærbare er at jeg ikke takler liten skjerm og trangt tastatur, men på denne er jo alt helt maks. :D

 

Bountyhunter, har funnet seg ny kjæreste. Pavlion HDX<3

 

 

Edit: Enig med at det er det beste kjøpet om man velger "lillebror" uten hd-dvd osv. er litt for mye penger for litt for lite oppgradering synes nå jeg.

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Edit: Enig med at det er det beste kjøpet om man velger "lillebror" uten hd-dvd osv. er litt for mye penger for litt for lite oppgradering synes nå jeg.

9407767[/snapback]

 

Helt enig, betaler ikke en krone engang for en HD-DVD. Skjønner ikke hvorfor for jeg trodde HP støttet Blu-Ray?

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),02/09-2007 : 00:26]Edit: Enig med at det er det beste kjøpet om man velger "lillebror" uten hd-dvd osv. er litt for mye penger for litt for lite oppgradering synes nå jeg.

9407767[/snapback]

 

Helt enig, betaler ikke en krone engang for en HD-DVD. Skjønner ikke hvorfor for jeg trodde HP støttet Blu-Ray?

9407999[/snapback]

 

Om/når blu-ray og/eller HD-DVD kommer for fullt er vel denne maskinen uansett gammeldags og moden for utskifting.

jeg tror faktisk det vil gå flere år før de standardene overtar om de i det hele tatt gjør det .

Lenke til kommentar

Enig med snekkern, for lang tid til noen av disse tar over markedet + høyst tvilsomt hvem som vil bli "kongen på haugen" og da vil jeg ikke satse flere tusen på en av dem...

 

Har faktisk kommet over det at jeg har kjøpt en ferdig pc alt. :p

 

Selv om det er litt blasfemi da...

 

Savner muligheter for å bygge bærbar selv, men produsentene har vel skjønt at de taper penger på det og gjør alt for å motvirke det. :(

 

Bountyhunter

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Om/når blu-ray og/eller HD-DVD kommer for fullt er vel denne maskinen uansett gammeldags og moden for utskifting.

jeg tror faktisk det vil gå flere år før de standardene overtar om de i det hele tatt gjør det .

9408036[/snapback]

 

Er faktisk enig men av disse standarene er jeg overbevist om at Blu-Ray etterhvert blir overlegen HD-DVD.

 

Men det er ikke til å stikke under en stol at denne platen som medie må utgå snart, kanskje er det for at "likt" medie gjør overgangen til nye teknologier enklere.

 

Uansett synes jeg det er på tide å bruke lagring uten bevegelige deler både innen alt av Data og Lyd & Bilde.

 

Ikke minst med tanke på hvor utsatt en slik plate er mot riper, etc.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt med batteriet i et par dager nå, og touchknappene virker ennå :D

9409440[/snapback]

Samme her.. ingen problemer nå lengre. :D

9409554[/snapback]

 

Samme her,på min nye utgave vel og merke.

Her har jeg ikke trngt å gjøre den "batterivrien" engang, i tillegg har denne en dvd spiller som ikke tar av :cool:

Lenke til kommentar

PC-en min har nå slått seg helt vrang. I går begynte høytalerne å feile, og jeg kunne ikke høre noen lyder fra de, men jeg kunne høre de i hodetelefonene. Jeg spurte HP, som mente det var hardwarefeil etter et par mislykkede forsøk med å reparere det. For å være sikker kjørte jeg recover to factory settings, men den klikket. Når jeg nå tar på pcen, får jeg opp at BOOTMGR mangler, trykk alt+ctrl+del for restarte.. Og hvis jeg prøver recover igjen, får jeg en error.Så jeg kommer rett og slett ikke inn i Windows igjen. :hrm:

Etter en og en halv time med support fra HP kom vi ikke noe lenger, og den står slik nå også.. Får spørre XD.no om de an sende meg en ny da, eventuelt bruke angreretten og bestille en lik en... Irriterende altså...

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar
PC-en min har nå slått seg helt vrang. I går begynte høytalerne å feile, og jeg kunne ikke høre noen lyder fra de, men jeg kunne høre de i hodetelefonene. Jeg spurte HP, som mente det var hardwarefeil etter et par mislykkede forsøk med å reparere det. For å være sikker kjørte jeg recover to factory settings, men den klikket. Når jeg nå tar på pcen, får jeg opp at BOOTMGR mangler, trykk alt+ctrl+del for restarte.. Og hvis jeg prøver recover igjen, får jeg en error.Så jeg kommer rett og slett ikke inn i Windows igjen. :hrm:

Etter en og en halv time med support fra HP kom vi ikke noe lenger, og den står slik nå også.. Får spørre XD.no om de an sende meg en ny da, eventuelt bruke angreretten og bestille en lik en... Irriterende altså...

9412338[/snapback]

 

Jepp svært irriterende,derfor er jeg glad jeg kjøpte min hos Netshop, de fikset forhåndsretur så jeg slapp vente så lenge.

Men har du prøvd å ta ut batteriet og strømledningen og så trykke på startknappen (dette for å gjøre masinen helt strømløs) og så sette i bare strømledningen og starte opp .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
PC-en min har nå slått seg helt vrang. I går begynte høytalerne å feile, og jeg kunne ikke høre noen lyder fra de, men jeg kunne høre de i hodetelefonene. Jeg spurte HP, som mente det var hardwarefeil etter et par mislykkede forsøk med å reparere det. For å være sikker kjørte jeg recover to factory settings, men den klikket. Når jeg nå tar på pcen, får jeg opp at BOOTMGR mangler, trykk alt+ctrl+del for restarte.. Og hvis jeg prøver recover igjen, får jeg en error.Så jeg kommer rett og slett ikke inn i Windows igjen. :hrm:

Etter en og en halv time med support fra HP kom vi ikke noe lenger, og den står slik nå også.. Får spørre XD.no om de an sende meg en ny da, eventuelt bruke angreretten og bestille en lik en... Irriterende altså...

9412338[/snapback]

 

Jepp svært irriterende,derfor er jeg glad jeg kjøpte min hos Netshop, de fikset forhåndsretur så jeg slapp vente så lenge.

Men har du prøvd å ta ut batteriet og strømledningen og så trykke på startknappen (dette for å gjøre masinen helt strømløs) og så sette i bare strømledningen og starte opp .

9412547[/snapback]

 

Det funket ikke det heller...

Lenke til kommentar

Hm.. virker som om det er mange feil med denne maskinen. :/ Ett og annet mandagseksemplar må man jo regne med, men nå synes jeg det har blitt litt vel mye. Selv om enkelte av feilene (touchknapper) som oftest lar seg fikse er det ikke desto mindre en feil..

 

Jeg har tro på dette formatet (store laptops m/bra ytelse), men da må slike ting lukes bort. Jeg er dessuten spent på hvilke muligheter for enda høyere ytelse som finnes i et slikt chassis (større plass --> bedre viftemuligheter og rom for større/kraftigere komponenter, kanksje til og med desktop-GPUer??) Sitter på gjerdet foreløpig og venter på tilsvarende modeller. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...