Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

14 dagers angrerett har en uansett hvem en handler hos på nett  :)

9397694[/snapback]

 

Og telefonselgere, dørselgere og kjøp på messe.

 

PS.

Har nettopp kjøpt HP HDX9050 på Elkjøp Tiller, henter den i dag på Leangen siden de ikke hadde den på lager. Heldigvis har de 30 dagers full returrett så oppstår det problem levere jeg den inn igjen :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 dagers angrerett har en uansett hvem en handler hos på nett  :)

9397694[/snapback]

 

Og telefonselgere, dørselgere og kjøp på messe.

 

PS.

Har nettopp kjøpt HP HDX9050 på Elkjøp Tiller, henter den i dag på Leangen siden de ikke hadde den på lager. Heldigvis har de 30 dagers full returrett så oppstår det problem levere jeg den inn igjen :w00t:

9397715[/snapback]

 

Lykke til,dette er en meget bra maskin til en hyggelig pris, tross disse småfeilene.

Hovedproblemet har vel vært hurtigtastene for de fleste,at jeg så har fått en dvd spiller som ikke funker som den skal er vel heller en tilfeldighet.

Fikk ny maskin fra netshop i ag som jeg holder på å sette opp så får vi se hvordan det går :cool:

Lenke til kommentar

 

Vista guide finnes vel i flere pcblader,bla hjemme pc og pc norge om du ønsker å lese om de forskjellige tips/triks .

9398256[/snapback]

 

 

Takk for tipset men jeg er av den rasen som bare kjøper pc blad når jeg

skal på et fly. Tenkte på her på HW, itpro eller andre nettsteder.

Noen som har fixet grafikk feilen, en slags grå skygge overalt til du nermer deg

et objekt. Det skjer i bioshock og hl2 osv. Så det var noen som skrev det var en

fix. har instalert den siste catalyst pakken uten resultat.

 

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har en kompis her som bruker en HP HDX 9050 laptop, og når vi linker i spillet Command And Conquer 3: Tiberium Wars så opplever vi ekstrem lag og på HDX 9050, når man drar musa over samtlige knapper på skjemen så blir de rosa + +. Dette skjer når 2 møtes i kamp. Avslutter han spillet forsvinner lag fra de andre spillerene.

 

Vi har prøvd å skru av og på alt som har med grafiske instillinger å gjøre.

 

Han bruker siste version av ATI Catalyst.

 

Noen som har en formening om hva som er galt?

 

Flott om noen kunne testet C&C3 på sin HDX 9050 og gitt en tilbake mld om det samme skjer. Og om det funker så hadde det vært supert om man forteller hvilken skjermkort driver version man bruker! ;)

9391019[/snapback]

Jeg har spilt en del C&C3 på min HDX, og det funker helt feilfritt... spiller på høye instillinger, og det der ingen problemer med verken lag eller grafiske feil..

Jeg bruker Catalyst versjon 7.8 og grafikkdriver 8.38 tror jeg..

9391363[/snapback]

 

Hei, takk for opplysningen!

 

Vi prøver nemlig å installere ATI sin siste driver (7.8) men hver gang vi kjører installasjonen så får vi ikke "lov" til å installere driver, kun AVIVO, Control panel og noe 2005++ greier.

Finner altså ingen boks for å huke av at vi gjerne vil installere driver.

Fant ut at det er Windows Update som har tatt seg av installeringen av driveren som han har hatt installert frem til nå, og den driveren er fra 17.05.2007 (altså ganske gammel) regner med at det er driveren som er problemet, og at vi ikke får installert den siste driveren gjør at jeg begynner å se rødt her.

 

Kan noen forklare hvordan vi kan få installert siste driver? Evnt hvor vi kan få lastet ned en installer som vil installere driveren uten å gå igjennom den teite ATI installeren?

9394724[/snapback]

 

Føler at jeg forsvant litt i touchknapp styret.

Uansett, vi har gjort litt fremgang:

Vi fikk nå installert Catalyst 7.8 ved å bruke Driverheaven's Modtool (siden det ikke finnes ATI Mobility HD 2600 drivere på ati/amd sine sider) og det hjalp sånn omtrent ingenting. :p

Vi får fremdeles grafikkfeil / artifacts etter å ha spilt C&C3 i ca 10 minutter.

Kan det være at feilen ligger i Vista? Jeg maser på han om at han burde formatere og heller installere 64bit Vista "rent" (dvs uten HP gjennopprettnings CD som har 20+ unødvendige programmer) men han er ikke overbevist.

 

Har noen forslag / tips til hva vi kan gjøre for å få C&C3 til å funke som det skal?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Mange sier at skjermen er "god", men hva vil det egentlig si? Er den "god" også sammenliknet med andre 20-tommere? Tenker da på responstid, kontrastnivå, oppførsel i non-native oppløsning, gjennomskinn osv osv. Hadde vært fint om noen kunne sagt noe om dette! :)

9392022[/snapback]

Tror jeg druknet litt jeg også. ;) Noen som har noe svar på dette? Takker!

Lenke til kommentar
Mange sier at skjermen er "god", men hva vil det egentlig si? Er den "god" også sammenliknet med andre 20-tommere? Tenker da på responstid, kontrastnivå, oppførsel i non-native oppløsning, gjennomskinn osv osv. Hadde vært fint om noen kunne sagt noe om dette! :)

9392022[/snapback]

Tror jeg druknet litt jeg også. ;) Noen som har noe svar på dette? Takker!

9399782[/snapback]

 

Ja den er god og da sammenligner jeg den med feks denne siden det er en skjerm jeg selv har brukt en tid:

Dell E207WFP 20-inch Widescreen Flat Panel

 

200-42611.jpg

 

Det eneste jeg ikke likte med det samme var den blanke overflaten,men det vennes etterhvert.

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...odhs1&sku=78645

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hei, noen som har klart å finne noe svar på problemet med Bioshock? Har lastet ned den HOTfix'en men det funket ikke :(

9402761[/snapback]

Hotfixen funker ikke fordi den er laget for de stasjonære skjermkortene.. for å kunne bruke den hotfixen må du følge denne guiden:

WINDOWS VISTA DRIVERS/INTEGRATED ATI VIDEO CARD DRIVERS

 

1. Download the display driver from ATI.

2. Double-click the installer and let the installation fail - all we needed to do was extract the files.

3. Go into the Device Manager and expand the Display Adapters by clicking the "+" sign. Right-click on your adapter (there should only be one) and click "Update Driver Software." Install the driver of your choice and do not let Windows search for it. Click "Have Disk" and go into the folder where the drivers were extracted - the default location is C:\ATI\Support\[driver name - something like "7-1_xp_dd_40211"]2KXP_INF.

4. Choose the "_CX" .INF file and click OK.

5. Scroll down and find your graphics card.

6. Finish the installation by following the wizard.

 

If when installing drivers you get any messages regarding testing or similar, always hit "Continue Anyway".

 

når det er sakt så får jeg ikke til å bruke catalyst control center med den driveren og det ser ut til å være noe problemer med directx 10 driverne også... men spillet fungerer ivertfall

Lenke til kommentar
Hei, noen som har klart å finne noe svar på problemet med Bioshock? Har lastet ned den HOTfix'en men det funket ikke :(

9402761[/snapback]

Hotfixen funker ikke fordi den er laget for de stasjonære skjermkortene.. for å kunne bruke den hotfixen må du følge denne guiden:

WINDOWS VISTA DRIVERS/INTEGRATED ATI VIDEO CARD DRIVERS

 

1. Download the display driver from ATI.

2. Double-click the installer and let the installation fail - all we needed to do was extract the files.

3. Go into the Device Manager and expand the Display Adapters by clicking the "+" sign. Right-click on your adapter (there should only be one) and click "Update Driver Software." Install the driver of your choice and do not let Windows search for it. Click "Have Disk" and go into the folder where the drivers were extracted - the default location is C:\ATI\Support\[driver name - something like "7-1_xp_dd_40211"]2KXP_INF.

4. Choose the "_CX" .INF file and click OK.

5. Scroll down and find your graphics card.

6. Finish the installation by following the wizard.

 

If when installing drivers you get any messages regarding testing or similar, always hit "Continue Anyway".

 

når det er sakt så får jeg ikke til å bruke catalyst control center med den driveren og det ser ut til å være noe problemer med directx 10 driverne også... men spillet fungerer ivertfall

9403239[/snapback]

 

Merkelig, jeg finner ikke denne _CX.inf filen?

SKal den ligge i ATI_8.401.1_BioShock_HotFix_Vista mappa?

Lenke til kommentar
Hei, noen som har klart å finne noe svar på problemet med Bioshock? Har lastet ned den HOTfix'en men det funket ikke :(

9402761[/snapback]

Hotfixen funker ikke fordi den er laget for de stasjonære skjermkortene.. for å kunne bruke den hotfixen må du følge denne guiden:

WINDOWS VISTA DRIVERS/INTEGRATED ATI VIDEO CARD DRIVERS

 

1. Download the display driver from ATI.

2. Double-click the installer and let the installation fail - all we needed to do was extract the files.

3. Go into the Device Manager and expand the Display Adapters by clicking the "+" sign. Right-click on your adapter (there should only be one) and click "Update Driver Software." Install the driver of your choice and do not let Windows search for it. Click "Have Disk" and go into the folder where the drivers were extracted - the default location is C:\ATI\Support\[driver name - something like "7-1_xp_dd_40211"]2KXP_INF.

4. Choose the "_CX" .INF file and click OK.

5. Scroll down and find your graphics card.

6. Finish the installation by following the wizard.

 

If when installing drivers you get any messages regarding testing or similar, always hit "Continue Anyway".

 

når det er sakt så får jeg ikke til å bruke catalyst control center med den driveren og det ser ut til å være noe problemer med directx 10 driverne også... men spillet fungerer ivertfall

9403239[/snapback]

 

Merkelig, jeg finner ikke denne _CX.inf filen?

SKal den ligge i ATI_8.401.1_BioShock_HotFix_Vista mappa?

9403379[/snapback]

 

Jeg fikset det, valgte bare CL_52185.inf i C:\AMD\ATI_8.401.1_BioShock_HotFix_Vista\Packages\Drivers\Display\LH_INF

 

Da funker det, men det henger seg ofte:p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problem som mange andre med touch knappene. Men nå leste jeg her litt, avinstallerte quich touch og quick launch buttons, skrudde av, tok av strøm kabelene, tok ut batteriet, satte inn batteriet, skrudde på og installerte quick touch fra recovery manager.

 

Da lyste ingen av knappene på en stund. Og jeg kom ikke inn på nettet fordi wireless greier var ikke aktivert. Jeg aktiverte dem og da kom lysene på igjen og nå virker fleste av knappene utenom eject.

Lenke til kommentar
Ok nå har jeg kjørt min nye utgave av denne maskinen i 1 dag uten problemer og det var en annen lyd i dvd spilleren på denne,slipper å være redd for at den skal lette  :) alle knapper fungerer med batteriet i og det meste ser bra ut så langt .

9402374[/snapback]

 

1 dag uten problemer ja... samme her men dagen etter, altså i dag sviktet medieknappene. F..... :nei::no:

Lenke til kommentar

Dag 2 med min nye maskin av denne typen.

Jeg kjører fortsatt 100% feilfritt uten noen tegn til feil med verken knappene eller dvden :cool:

Neste skritt er å skifte disker tenker å sette inn en slik:

 

Fujitsu 160GB 2, 5" S-ATA2 7200RPM

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52860

 

Og muligens denne:

Samsung Harddisk 250.0GB SATA 5400RPM 2.5" 12mS 8MB Silent Seek M5S

http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=1941&mlevel=070200

 

Og så selge de 2 som står i maskinen :cool:

Lenke til kommentar
Og så selge de 2 som står i maskinen  :cool:

9404270[/snapback]

 

Vet ikke helt hva som er HP's "policy" men sjekk før du kjøper om ikke ett diskskifte påvirker garantien, bare for sikkerhetsskyld :hmm:

9404789[/snapback]

 

Men det går å skjekke vil jeg tro,får høre med dem om dettte blir aktuelt.

Men det hadde vært kjekt med en 7200 disk til oset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...