Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at om det skal gis garanti, så skal det gi noe mer utover det reklamasjonsretten dekker? Hva betyr denne garantien i praksis for forbrukere?

9394013[/snapback]

Gratis support, HP tar ansvar for alle feil uten at du trenger å bekymre deg for ansvarsovergangen i Forbrukerkjøpsloven, i en del tilfeller at maskinen hentes og bringes for service. Det er noen av tingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gratis support, HP tar ansvar for alle feil uten at du trenger å bekymre deg for ansvarsovergangen i Forbrukerkjøpsloven, i en del tilfeller at maskinen hentes og bringes for service. Det er noen av tingene.

9394132[/snapback]

Hvor står dette beskrevet?

 

Alle feil? Feil som kommer av slitasje/feil bruk også? For feil som ikke kommer av dette, dekkes jo av reklamasjonsretten...

 

Innlevering til innsamlingspunkt. Er det HP sin måte å si at de henter maskinen hjemme hos deg om noe er galt?

Lenke til kommentar

Hei alle,

 

Jeg testet akkurat det å ta ut batteriet (når pcen var av) for og så trekke ut strømkabelen. Etter jeg gjorde dette fungerte alle quicktouch knappene! Får se hvor lenge dette holder da! Har enda ikke satt batteriet tilbake da.

 

Edit: det funket med batteriet i også :)

Endret av Elric
Lenke til kommentar

veldig rart egentlig.. fungerte nå som jeg tok ut batteriet og dro utav ledningen.. :D:hmm:

Jeg lå tidligere merke til at man faktisk kunne se lyset fra knappene igjennom pcen, fra undersiden i batterislottet.. :hmm:

Stefan:

Nei det går ikke ann å styre bass og diskant på fjernkontrollen, men jeg har heller ikke rørt den før nå, så er ikke som om jeg var nøtt til å ha muligheten til det heller..

Lenke til kommentar
Ser forresten at Netshop har senket prisen på denne til 13 995,-ink. mva.

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53294

9393257[/snapback]

14k var en god pris. Mon tro om det er fordi 9070 er på vei inn i butikkene. Billigste nettpris for den er 18300,- og er samtidig som den havnet på prislistene til nettbutikkene (uten å være på lager). Håper å se HDX9070 til under 17k om ikke lenge... :hmm:

 

Dette med touchknappene er jo litt dumt. Jeg ringte til HP for noen dager siden og spurte om blant annet dette. Hun jeg snakket med hadde ikke hørt noe om slike problemer, men det var vel ikke heller forventet siden maskinen var så ny. Det eneste hun kunne si var at slike problemer gikk (selvfølgelig) på garanti.

 

(At HP skriver 1 års garanti på sine laptops er også ganske vågalt, da det overhodet ikke stemmer med norsk kjøpslov. Selv Netshop bekreftet på telefon at estimert levetid på en laptop var 5år, og da gjelder selvfølgelig norsk kjøpslov rundt dette.)

 

Litt artig at kundebehandleren også mente 9070 var en modell som kun var beregnet på hjemme-PC avtaler i Norge, og at det ikke var så stor mulighet for at noen butikker kom til å selge denne. Tror ikke hun var klar over at hjemme-PC avtalen i Norge har en maks grense på 10000kr. Dagen etterpå la 7 nettbutikker den ut med pris. :)

 

Ringte dagen etterpå. Ble satt over 3-4 ganger da jeg spurte om en leveringsdato på 9070, og kom til slutt til en som var hadde support på salg av nye produkter. Han påstod iherdig at HP ikke satt med slike opplysninger, og Googlet (!) norske nettbutikker for å finne en dato. Så fikk jeg en ETA (ubekreftet/estimert) dato fra en eller annen nettbutikk. Noe slikt som release-dato og/eller leveringsdato på nye produkter hadde HP visstnok ikke, og nettbutikkene satt iflg. HP på mer informasjon om slikt enn dem selv.

 

Imponerende.

9393861[/snapback]

 

 

Om HP norge ikke har hørt om disse knappene så lyver de jeg vet at flere har kontaktet dem+ at jeg selv har kontaktet dem flere ganger, i tillegg så har de samme problemet med 17 tommsutgaven med disse knappene og hatt slike inne til reprasjon.

Blir litt betenkt om HP da sier dette er ukjent :nei:

Lenke til kommentar
Gratis support, HP tar ansvar for alle feil uten at du trenger å bekymre deg for ansvarsovergangen i Forbrukerkjøpsloven, i en del tilfeller at maskinen hentes og bringes for service. Det er noen av tingene.

9394132[/snapback]

Hvor står dette beskrevet?

 

Alle feil? Feil som kommer av slitasje/feil bruk også? For feil som ikke kommer av dette, dekkes jo av reklamasjonsretten...

 

Innlevering til innsamlingspunkt. Er det HP sin måte å si at de henter maskinen hjemme hos deg om noe er galt?

9394203[/snapback]

 

Nei,jeg fikk grei beskjed om å sende den til dem,altså HP norge. :thumbdown:

Lenke til kommentar
veldig rart egentlig.. fungerte nå som jeg tok ut batteriet og dro utav ledningen..  :D:hmm:

Jeg lå tidligere merke til at man faktisk kunne se lyset fra knappene igjennom pcen, fra  undersiden i batterislottet.. :hmm:

Stefan:

Nei det går ikke ann å styre bass og diskant på fjernkontrollen, men jeg har heller ikke rørt den før nå, så er ikke som om jeg var nøtt til å ha muligheten til det heller..

9394518[/snapback]

 

Jepp,som sagt prøvde jeg først å ta ut batteriet å starte opp uten hell,men etter at batteriet ble tatt ut + at strømledningen ble fjærnet og satt i igjen så funket knappene, skal prøve å sette i batteriet og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
veldig rart egentlig.. fungerte nå som jeg tok ut batteriet og dro utav ledningen..  :D:hmm:

Jeg lå tidligere merke til at man faktisk kunne se lyset fra knappene igjennom pcen, fra  undersiden i batterislottet.. :hmm:

Stefan:

Nei det går ikke ann å styre bass og diskant på fjernkontrollen, men jeg har heller ikke rørt den før nå, så er ikke som om jeg var nøtt til å ha muligheten til det heller..

9394518[/snapback]

 

Jepp,som sagt prøvde jeg først å ta ut batteriet å starte opp uten hell,men etter at batteriet ble tatt ut + at strømledningen ble fjærnet og satt i igjen så funket knappene, skal prøve å sette i batteriet og se hva som skjer :)

9394571[/snapback]

det var da en her i tråden som hadde hatt suksess selv etter at batteriet var på plass igjen..

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har en kompis her som bruker en HP HDX 9050 laptop, og når vi linker i spillet Command And Conquer 3: Tiberium Wars så opplever vi ekstrem lag og på HDX 9050, når man drar musa over samtlige knapper på skjemen så blir de rosa + +. Dette skjer når 2 møtes i kamp. Avslutter han spillet forsvinner lag fra de andre spillerene.

 

Vi har prøvd å skru av og på alt som har med grafiske instillinger å gjøre.

 

Han bruker siste version av ATI Catalyst.

 

Noen som har en formening om hva som er galt?

 

Flott om noen kunne testet C&C3 på sin HDX 9050 og gitt en tilbake mld om det samme skjer. Og om det funker så hadde det vært supert om man forteller hvilken skjermkort driver version man bruker! ;)

9391019[/snapback]

Jeg har spilt en del C&C3 på min HDX, og det funker helt feilfritt... spiller på høye instillinger, og det der ingen problemer med verken lag eller grafiske feil..

Jeg bruker Catalyst versjon 7.8 og grafikkdriver 8.38 tror jeg..

9391363[/snapback]

 

Hei, takk for opplysningen!

 

Vi prøver nemlig å installere ATI sin siste driver (7.8) men hver gang vi kjører installasjonen så får vi ikke "lov" til å installere driver, kun AVIVO, Control panel og noe 2005++ greier.

Finner altså ingen boks for å huke av at vi gjerne vil installere driver.

Fant ut at det er Windows Update som har tatt seg av installeringen av driveren som han har hatt installert frem til nå, og den driveren er fra 17.05.2007 (altså ganske gammel) regner med at det er driveren som er problemet, og at vi ikke får installert den siste driveren gjør at jeg begynner å se rødt her.

 

Kan noen forklare hvordan vi kan få installert siste driver? Evnt hvor vi kan få lastet ned en installer som vil installere driveren uten å gå igjennom den teite ATI installeren?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Gratis support, HP tar ansvar for alle feil uten at du trenger å bekymre deg for ansvarsovergangen i Forbrukerkjøpsloven, i en del tilfeller at maskinen hentes og bringes for service. Det er noen av tingene.

9394132[/snapback]

Hvor står dette beskrevet?

 

Alle feil? Feil som kommer av slitasje/feil bruk også? For feil som ikke kommer av dette, dekkes jo av reklamasjonsretten...

 

Innlevering til innsamlingspunkt. Er det HP sin måte å si at de henter maskinen hjemme hos deg om noe er galt?

9394203[/snapback]

Garantibetingelsene står i manualen. Men det burde kanskje fulgt med en selger hjem som opplyste om det?

 

Ja, slitasjefeil dekkes av garanti. Normal slitasje dekkes ikke av reklamasjonsretten.

 

Feil bruk, f.eks. å kaste maskinen ut fra balkongen dekkes ikke.

 

Jeg skrev at enkelte modeller har henting. Står det innlevering betyr det at du får tilsendt fraktsedler for å sende maskinen.

 

@Snekker'n. Dersom du på død og liv vil ha DOA håndtert av leverandøren direkte må du enten starte din egen butikk eller handle hos Dell.

Lenke til kommentar
Gratis support, HP tar ansvar for alle feil uten at du trenger å bekymre deg for ansvarsovergangen i Forbrukerkjøpsloven, i en del tilfeller at maskinen hentes og bringes for service. Det er noen av tingene.

9394132[/snapback]

Hvor står dette beskrevet?

 

Alle feil? Feil som kommer av slitasje/feil bruk også? For feil som ikke kommer av dette, dekkes jo av reklamasjonsretten...

 

Innlevering til innsamlingspunkt. Er det HP sin måte å si at de henter maskinen hjemme hos deg om noe er galt?

9394203[/snapback]

Garantibetingelsene står i manualen. Men det burde kanskje fulgt med en selger hjem som opplyste om det?

 

Ja, slitasjefeil dekkes av garanti. Normal slitasje dekkes ikke av reklamasjonsretten.

 

Feil bruk, f.eks. å kaste maskinen ut fra balkongen dekkes ikke.

 

Jeg skrev at enkelte modeller har henting. Står det innlevering betyr det at du får tilsendt fraktsedler for å sende maskinen.

 

@Snekker'n. Dersom du på død og liv vil ha DOA håndtert av leverandøren direkte må du enten starte din egen butikk eller handle hos Dell.

9394729[/snapback]

 

Og om du prøver å lese andres innlegg så vil du se at jeg ikke har en DOA, som betyr at maskinen er død ved annkomst, hvordan kan du forklare at maskinen da er i daglig bruk?

I tillegg fungerte absolutt ALT på denne maskinen i begynnelsen, for så sakte men sikker å begynne å feile (enkelte komponenter) at du på død og liv skal ha dette til å bli doa er for meg fantastisk, for selv HP sier det IKKE er det :cry:

 

Jeg har fastslått at denne maskinen har feil/mangler, noen av disse er også på modeller som kom ut før denne (modeller med slike knapper) at så HP sier de ikke kjenner til det er fantastisk,når jeg selv har snakket med dem om det og jeg vet at de har hatt inne av de modellene med 17" skjerm og ikke klart å reparere dette.

Det er dette som er fakta og om noen ikke tåler at HP her får kritikk,ja så blir ikke det mitt problem.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Garantibetingelsene står i manualen. Men det burde kanskje fulgt med en selger hjem som opplyste om det?
Ja at jeg ikke tenkte på det. Pleier jo selvfølgelig å lese gjennom 100-150 sider med manualer før jeg handler et produkt, men denne gangen glemte jeg det.

 

BTW så kikket jeg akkurat raskt gjennom et par av de 13 forskjellige manualene under "håndbøker for HDX9050", og fant ingenting ang. hva garantien innebærer. Kan du hjelpe meg (og evn. andre) litt på vei du som allerede har lest det? :)

 

Ja, slitasjefeil dekkes av garanti. Normal slitasje dekkes ikke av reklamasjonsretten.

 

Feil bruk, f.eks. å kaste maskinen ut fra balkongen dekkes ikke.

Flott. Jeg er bare interisert i å lese det et sted der HP utdyper dette.

 

Det er nemmelig svært mange produsenter som skriver 1 års garanti på deres produkter uten at det er verdt blekket det er skrevet med en gang.

 

Jeg skrev at enkelte modeller har henting. Står det innlevering betyr det at du får tilsendt fraktsedler for å sende maskinen.
Tråden omhandler HDX, og hva HP skriver ang garanti/henting er allerede quotet.
Lenke til kommentar
For ordens skyld, HP regner alle maskiner som får feil innen 30 dager som DOA. Ref. Hp og Nettshop sine reklamasjons rutiner.

9395229[/snapback]

 

Vet det,der står bla dette:

 

"Dersom produktet er nyere enn 30 dager fra fakturadato, gjelder DOA:"

 

Poenget er bare at om du da tar kontakt med HP slik jeg gjorde nekter de å ta produktet i retur/heve kjøpet,men forlanger å få det inn til rep, dette tror jeg faktisk er i strid med lovverket.

Om jeg skulle ha hevet kjøpet eller ny maskin måtte jeg kontakte dem jeg hadde kjøpt det hos var beskjeden jeg fikk hos HP.

Altså temmelig forvirrrende og motstridende meldinger fra dem .

Lenke til kommentar
Har man ikke 14 dagers angrerett ved handel på internett?

9395567[/snapback]

 

Jo nettop og det er en del av poenget,alikevel forlanger altså HP å få inn et produkt som er levert med feil/mangler til rep,dette innebærer at den som har kjøpt et nytt produkt først skal være fri for dette i minst 3 uker + postgang og så få tilbake noe som det er skrudd på og som en ikke vet om funker helt (se hva jeg skrev ang de bærbare med 17" skjerm).

Dette er i beste fall utrolig dårlig service av HP. når et NYTT produkt ikke fungerer som det skal burde de bytte det uten dsusjon,for kjøperen har nettop kjøpt et nytt produkt ,ikke et reprasjonsobjekt. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...