Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har en kompis her som bruker en HP HDX 9050 laptop, og når vi linker i spillet Command And Conquer 3: Tiberium Wars så opplever vi ekstrem lag og på HDX 9050, når man drar musa over samtlige knapper på skjemen så blir de rosa + +. Dette skjer når 2 møtes i kamp. Avslutter han spillet forsvinner lag fra de andre spillerene.

Vi har prøvd å skru av og på alt som har med grafiske instillinger å gjøre.

Han bruker siste version av ATI Catalyst.

Noen som har en formening om hva som er galt?

Flott om noen kunne testet C&C3 på sin HDX 9050 og gitt en tilbake mld om det samme skjer. Og om det funker så hadde det vært supert om man forteller hvilken skjermkort driver version man bruker! ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Hei!

Har en kompis her som bruker en HP HDX 9050 laptop, og når vi linker i spillet Command And Conquer 3: Tiberium Wars så opplever vi ekstrem lag og på HDX 9050, når man drar musa over samtlige knapper på skjemen så blir de rosa + +. Dette skjer når 2 møtes i kamp. Avslutter han spillet forsvinner lag fra de andre spillerene.

Vi har prøvd å skru av og på alt som har med grafiske instillinger å gjøre.

Han bruker siste version av ATI Catalyst.

Noen som har en formening om hva som er galt?

Flott om noen kunne testet C&C3 på sin HDX 9050 og gitt en tilbake mld om det samme skjer. Og om det funker så hadde det vært supert om man forteller hvilken skjermkort driver version man bruker! ;)

9391019[/snapback]

Jeg har spilt en del C&C3 på min HDX, og det funker helt feilfritt... spiller på høye instillinger, og det der ingen problemer med verken lag eller grafiske feil..

Jeg bruker Catalyst versjon 7.8 og grafikkdriver 8.38 tror jeg..

Lenke til kommentar

Mange sier at skjermen er "god", men hva vil det egentlig si? Er den "god" også sammenliknet med andre 20-tommere? Tenker da på responstid, kontrastnivå, oppførsel i non-native oppløsning, gjennomskinn osv osv. Hadde vært fint om noen kunne sagt noe om dette! :)

Lenke til kommentar
The Gnome> Hur går det med touchknapparna?..har nåt av tipsen på sista tiden hjälpt? sista tipset var väl att ta ut batteriet.

Stefan

9392315[/snapback]

Når det gjelder disse knappene er jeg meget skeptisk,for her på UNN i Tromsø traff jeg på 3 personer som har HP sin 17 tomms utgave med samme knappene og ALLE har feil med dem,den ene av dem har hatt maskinen inne hos HP 2 ganger og begge gangene har knappene virket noen dager for så å slutte å virke igjen.

Så HP kan si hva de vil,men det er ikke tvil om at dette er et kjent problem for dem,et problem som det ser ut som de har vanskeligheter med å løse :nei:

Lenke til kommentar
Heysann, fikk "The Dragon" for noen dager siden. meget fornøyd.

Fikk i går samme problem med de trykk følsome kanppene.

For meg løste problemet seg med å ta ut batteriet.

Noen som har instalert xp på denne maskinen ? har nesten ikke hår

igjen på skallen.

mvh Einar

9383804[/snapback]

På denne nytter det ikke å ta ut batteriet,knappene virker fortsatt ikke,får ny maskin i morgen.

Lenke til kommentar
Når har nettbutikkene begynt å annonsere 9070 modellen.

Ser ut som den kommer til å ligge på rundt 4000kr mer, og for det får man:

500Gb harddisk (240Gb på 9050)

2.2Ghz CPU (2Ghz på 9050)

HD-DVD avspiller

HD-DVD avspiller og de ekstra 0.2Ghz er ikke så vesentlig for meg selv om det er kjekt å ha, men lagringsplass får jeg aldri nok av. Så jeg tror det blir en 9070 når den kan leveres (muligens 1 uke til. ref. et par nettbutikker).

Hvor mye utgjør egentlig 200mhz på en slik CPU? Er det merkbart i det hele tatt?

9386390[/snapback]

Nei det er ikke merkbart i annet enn om du elsker å kjøre testprog for å få litt høyere score, dermed blir en prisøkning på 5000 kr for litt mere diskplass drøyt.

Når det gjelder knappene har jeg fått 2 til å virke,det er knappen for nettverk og knappen for ejet,dette etter å ha fjærnet batteri og restartet 4 ganger.

Mulig alle virker om jeg restarter en 20-30 ganger :wallbash::realmad:

Lenke til kommentar
Første ting som bør prøves er å gå til Kontrollpanel og Legg/til fjen programmer.

Her finner du HP Quick Launch Buttons. Ta og avinstaller de.

Når dette er gjort går du til Start -> Alle programmer -> Recovery Manager for å installere HP Quck Launch Buttons på nytt.

Nå bør hurtigknappene fungere igjen.

9375931[/snapback]

Jeg forsøkte dette og endte opp med at programmet ikke var å finne i Recovery Manager... Altså ikke mulig å reinstallere på denne måten.

Ringte til HP support og fikk opplyst følgende:

Åpne Windows Explorer og gå til: "C:\SWZUP\QLB\Disk 1 " og kjør "Setup"

Dette skal da installere HP Quick Launch.

Skal forsøke dete når jeg kommer hjem og fortelle om det fungerte.

Lenke til kommentar
Då kanske jag får rätt att det var mjukvarustrul? en ny uppdatering från HP skulle inte skada. Det skulle ju kännas betydligt trevligare med mjukvarurelaterat fel än fel på hårdvara. Vill göra en clean install av Vista men då måste man tydligen ha cd skivan Vista anytime upgrade, annars får man med alla skräpprogram igen när man ominstallerar. Någon som gjort en clean install ännu? uran att använda recoveryskivan?.

Måste ni använda datorn utan batteriet även efter ominstallationen för att touchknapparna ska fungera?

Stefan

9387177[/snapback]

Selvsagt ville det være en fordel om det er softwarefeil,men da stiller jeg meg et spørsmål ved hvorfor HP forlangte min maskin inn til rep,det samme gjorde de ang de 17" maskinene jeg nevnte ovenfor, og hvorfor har de ikke klart å løse det på disse som er kjøpt for snart et år siden :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
å ta ut batteriet har ikke hjulpet for min del..

Har forsåvit gitt opp å prøve å fikse dette nå, bruker bare fjernkontollen isteden for..

9393229[/snapback]

Jeg måtte ta ut batteriet (med maskinen avslått) og så ta ut strømledningen og trykke start for så å sette den i og starte opp da begynte de å komme, har nå fått vel halparten av de til å virke. :hmm:

Ser forresten at Netshop har senket prisen på denne til 13 995,-ink. mva.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53294

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kommer PCen til å synke i pris eller er den ganske underpriset? Lurer på om jeg bør kjøpe nå eller vente litt til prisen synker litt mer, har ikke så veldig hastverk.

9393594[/snapback]

Vanskelig å si,men den har jo sunket litt allerede og du får den vel for rundt 13800.-

Lenke til kommentar
Ser forresten at Netshop har senket prisen på denne til 13 995,-ink. mva.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53294

9393257[/snapback]

14k var en god pris. Mon tro om det er fordi 9070 er på vei inn i butikkene. Billigste nettpris for den er 18300,- og er samtidig som den havnet på prislistene til nettbutikkene (uten å være på lager). Håper å se HDX9070 til under 17k om ikke lenge... :hmm:

Dette med touchknappene er jo litt dumt. Jeg ringte til HP for noen dager siden og spurte om blant annet dette. Hun jeg snakket med hadde ikke hørt noe om slike problemer, men det var vel ikke heller forventet siden maskinen var så ny. Det eneste hun kunne si var at slike problemer gikk (selvfølgelig) på garanti.

(At HP skriver 1 års garanti på sine laptops er også ganske vågalt, da det overhodet ikke stemmer med norsk kjøpslov. Selv Netshop bekreftet på telefon at estimert levetid på en laptop var 5år, og da gjelder selvfølgelig norsk kjøpslov rundt dette.)

Litt artig at kundebehandleren også mente 9070 var en modell som kun var beregnet på hjemme-PC avtaler i Norge, og at det ikke var så stor mulighet for at noen butikker kom til å selge denne. Tror ikke hun var klar over at hjemme-PC avtalen i Norge har en maks grense på 10000kr. Dagen etterpå la 7 nettbutikker den ut med pris. :)

Ringte dagen etterpå. Ble satt over 3-4 ganger da jeg spurte om en leveringsdato på 9070, og kom til slutt til en som var hadde support på salg av nye produkter. Han påstod iherdig at HP ikke satt med slike opplysninger, og Googlet (!) norske nettbutikker for å finne en dato. Så fikk jeg en ETA (ubekreftet/estimert) dato fra en eller annen nettbutikk. Noe slikt som release-dato og/eller leveringsdato på nye produkter hadde HP visstnok ikke, og nettbutikkene satt iflg. HP på mer informasjon om slikt enn dem selv.

Imponerende.

Lenke til kommentar
(At HP skriver 1 års garanti på sine laptops er også ganske vågalt, da det overhodet ikke stemmer med norsk kjøpslov. Selv Netshop bekreftet på telefon at estimert levetid på en laptop var 5år, og da gjelder selvfølgelig norsk kjøpslov rundt dette.)

9393861[/snapback]

Litt OT men må bare klare opp i dette. HP er i sin fulle rett å gi 1 års garanti. De kunne valgt å ikke gi garanti i det hele tatt. Garanti er ekstraservice (skal gi deg ytterligere rettigheter ifht lovgivningen) og skal ikke forveksles med reklamasjonsrett, som du riktig nok påpeker er 5 år for bærbare PC'er.

Olav

Lenke til kommentar
Nei det er ikke merkbart i annet enn om du elsker å kjøre testprog for å få litt høyere score, dermed blir en prisøkning på 5000 kr for litt mere diskplass drøyt.
2 x 250GB Samsung Spinpoint 2,5" SATA 5400rpm kommer på rundt 2600kr.

Per i dag er mellomlegget på rundt 4300kr på de 2 modellene. Ergo om man ikke har behov for HD-DVD eller svakt raskere CPU, så vil det lønne seg å kjøpe 9050, for så å oppgradere harddisk.

Straks man vurderer en HD-DVD spiller, koster dette fort 2500kr. Og da vil det selvfølgelig lønne seg å gå for 9070. Det kan også være at nye 9070 faller i pris når den blir lagervare og er annonsert av alle nettbutikkene.

*sitter på gjerdet*

Lenke til kommentar
Litt OT men må bare klare opp i dette. HP er i sin fulle rett å gi 1 års garanti. De kunne valgt å ikke gi garanti i det hele tatt. Garanti er ekstraservice (skal gi deg ytterligere rettigheter ifht lovgivningen) og skal ikke forveksles med reklamasjonsrett, som du riktig nok påpeker er 5 år for bærbare PC'er.

Olav

9393909[/snapback]

Jeg ser at det jeg skrev ble feil, men når HP skriver følgende:

Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid.

Kjøpsloven dekker vel egentlig det samme, men i 5 år?

Er det ikke slik at om det skal gis garanti, så skal det gi noe mer utover det reklamasjonsretten dekker? Hva betyr denne garantien i praksis for forbrukere?

Lenke til kommentar

Olav

9393909[/snapback]

Jeg ser at det jeg skrev ble feil, men når HP skriver følgende:

Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid.

Kjøpsloven dekker vel egentlig det samme, men i 5 år?

Er det ikke slik at om det skal gis garanti, så skal det gi noe mer utover det reklamasjonsretten dekker? Hva betyr denne garantien i praksis for forbrukere?

9394013[/snapback]

Jepp det er riktig at garanti skal tilby noe utover lovgivningen.

Har ikke lest HP's garantiavtale, så vet ikke hva den tibyr. Dersom den kun inkluderer det du nevner over, så kan det se ut til at HP bryter norsk lov. Det er de i såfall neppe alene om og det er fryktelig irriterende. Mange bruker slike liksomgarantier som en unnskyldning når kunder kommer med produkter for reklamasjon: "beklager garantitiden er gått ut...". Dersom kunden da ikke er opplyst nok lusker han hjem med halen mellom bena... Jaja. Vi vet bedre gjør vi ikke :)

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...