Rover1885 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Da har touchknappene mine også begynt å feile. 'Mute' knappen henger seg opp (slår seg av og på hele tiden). En restart fikset problemet, men dette tyder ikke bra for forsettelsen. Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 en restart fikset problemet? jaja, da er ikke alt håp ute for din del..tror ikke restart har hjulpet noen av di andre! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nei det er ikke snakk om DOA,det er snakk om en feil på maskinen som lar seg rette,dette skulle HP bruke minst 3 uker på + ca 5-6 dager i posten hver vei, noe jeg mente var uakseptabelt på en ny maskin.Det som er sørgelig her er jo at det ser ut som at denne maskinen ikke er testet av HP i det hele tatt,hadde den det vært så skulle de glatt oppdaget dette siden det åpenbart er et problem på minst 50% av maskinene Hadde dette vært en Dellmaskin hadde repratøren kommet hit eller de hadde sendt meg ny maskin omgående. At så HP er større enn Dell skyldes vel i hovedsak at folk flest kjøper sin PC hos den lokale forhandler eller hos feks elkjøp og her finner en som kjent ikke Dell. Hadde dell sine maskiner vært solgt på samme stedene som feks HP og de hadde den servicen de har i dag så ville nok salgstallene vært betydelig anderledes, mon tro om ikke utviklingen vil gå i den retningen at også Dell blir tilgjengelig i vanlige butikker 9369922[/snapback] At Dell sender ut en ny maskin når den du fikk er en DOA er ganske naturlig, siden du faktisk har kjøpt maskinen direkte fra Dell. Du har ikke kjøpt noen maskin direkte av HP, men via forhandler. Derfor går du også til forhandleren om du skal bytte den. At Dell har onsite service om du betaler for det er også noe helt annet. HP tilbyr ikke onsite service på sluttbrukermaskiner. Å si at det er et problem på 50% av maskinene er også en ganske drøy påstand når du ikke har annen bakgrunn enn et par forumposter Dell er på vei ut i vanlige butikker. Og du vil nok fortsatt få onsite service om du er villig til å betale den prisen det koster, akkurat som i dag. Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 bare så vi har det helt klart: DOA = Death On Arrival? Lenke til kommentar
Rover1885 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 en restart fikset problemet? 9370891[/snapback] Ja, hang seg opp. Nå virker det som alt skal fungerer som det burde. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) bare så vi har det helt klart: DOA = Death On Arrival? 9370915[/snapback] Riktig og min datter hadde en Dell,denne var helt ok når hun fikk den men etter et par mnd begynte den å trøble og hun fikk ny fra Dell, altså ikke en DOA maskin. At så HP sin selges gjennom forhandler har ingenting å si,da de selv har lagt føringene for hvordan systemet skal fungere og de selv forlanger maskinen sendt til seg for service. Altså viser dette at Dells modell fungerer mye bedre edit.quotet feil person. Endret 27. august 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Var å kikket litt på den i dag på Elkjøp. Mine raske inntrykk: -Stor (!) og flott skjerm. Fikk ikke inntrykk av at oppløsningen var noen begrensning, og den passet skjermen ganske bra. Sitter foran en Dell 2560x1600 hjemme, så jeg er relativt kresen. Kunne ha vært bedre, men som sagt gikk det helt greit og jeg tror nok jeg kunne overlevd med det. 17" Pavilion modellen som jeg nevnte tidligere, hadde for lav oppløsning. Mye minne, mye lagring, men der ble oppløsningen en hemning for min del. Usikker på om jeg liker glossy-overflaten på skjermen. Ble flotte bilder, men det var også mye refleksjoner. Fargene virket bra ved et førsteinntrykk. Ikke for varme, ei heller for kalde og en passe mengde saturation. -Bra lyd. "Bass" er vel å overdrive, i allefall for en som er garvet hjemmekino-entusiast. Men det var slettes ikke værst til å komme fra en slik enhet. Det virket som det var en eller annen form for EQ som stod på, fordi for eksempel gitarlyder kom svært godt frem, mens enkelte andre ting forsvandt litt inn i lydbildet. Når det er sagt, så er lyden faktisk det beste jeg har hørt fra en bærbar. Et stort pluss for min del. -Greit design, men noe plastfølelse (les: glossy hardplast og noe knirkelyder). Dette var vel egentlig forventet fra et "råskinn" til en så lav pris. -Utmerket tastatur, og touchpad fungerte svært bra. -Touch-knappene var flotte. Dog enkelte ganger var de litt trege. -Webcam fungerte helt greit til webcam-bruk, men det er ikke i nærheten av toppmodellene til Logitech (ei heller forventet). -HDMI utgang og fjernkontroll (fikk ikke sett den), utvider bruksområdet. Artig å kunne ta den med til venner å bruke den som et fullgodt mediacenter. -Fikk ikke testet den godt i noen programmer, men registrerte at den reagerte svært raskt og responsivt ved åpning av Explorer, musikk og bilder i Vista. -Venstre armlene var ganske varm, men nok ikke alt for plagsomt. -Særdeles tung.... faktisk trodde jeg den satt fast i et eller annet da jeg prøvde å løfte på den. 7kg er MYE. Altså en flyttbar laptop, ikke "bærbar" i ordets rette forstand. Jeg savner litt mer lagringsplass. 9070 får vel 500Gb samlet, men en via en kjapp (dvs. etter å ha blitt satt over 6 ganger!) telefon til HP, fikk jeg opplyst om at 9070 modellen kun kom til å bli lansert via HjemmePC avtaler i Norge. Noe jeg forøvrig syntes er litt snodig siden en lovendring for en tid siden satt en begrensning på 10 000kr. Alternativet er selvfølgelig å bytte diskene ut... ca. 3000kr for 2 x 250Gb 2,5" SATA. HD-DVD avspiller har en ikke brukt for uansett. Kommer jeg til å kjøpe en? Godt mulig. Jeg reiser mye, og er på et sted ganske lenge. Dvs at jeg kan pakke den godt inn i bagasjen, og kose meg med et skikkelig mediacenter. Men å ta den med i håndbagasjen, eller på korte overnattinger kommer ikke til å bli aktuelt. Den blir nok heller ikke mye brukt hjemme, da den rett og slett er for stor til å "bare ta frem" når man sitter i sofaen og skal gjøre noe småting. Bruksområdet begrenser seg vel til følgende: -For de som reiser mye, og overnatter på et sted over lengre tid. -For de som ønsker et godt alternativ til en stasjonær hjemme. -For de som ikke gidder å drasse med seg en stasjonær på LAN-treff, og ønsker et alternativ som "sparker i fra". Til prisen er det vel lite å utsette. Konkurrentene ligger relativt langt unna i pris, og har ikke engang alltid like gode specs. Vurderer man en slik, bør man uansett vite hvilket bruksområde man trenger den til. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 JohnnyKnoxwille veldig grei oppsumering av maskinen det der. Lenke til kommentar
Millen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har hatt maskina i ca 2 uker nå, og er veldig fornøyd så langt =) Men er veldig redd for at de feilene som de andre har fått, skal jeg også få :S Jeg har kjøpt meg en ekstern harddisk som jeg er veldig fornøyd med, som jeg har lagt inn masse filmer og musikk på Akkurat kjøpt spillet Bioshock, har det samme probleme som The gnome har, at noen overflater er helt svarte. Men som jeg hadde forstått det hadde han funnet en løsning som jeg venter svar på Kjører alle innstillingene på 'High' og den beste oppløsningen som er mulig, og spillet kjører silke glatt Synes jeg har fått mye for pengene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Vel,nå er iallefall en ny på tur i posten,antar at den kommer på torsd/fredag og hvisst alt går bra så er jeg tilbake fra sykehuset til helga, så får vi se da. Endret 27. august 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ny HDX? 9372925[/snapback] Ja ny maskin av samme type,så får vi håpe den er ok Lenke til kommentar
aghBrasil Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Grrrr...la det nå for guds skyld ikke være en hardware feil, med disse touch-knappene. Jeg reiser 2.5 måned til Brasil neste uke. Hvor lenge varer garantien på sånt...1 år det også ? Lenke til kommentar
aghBrasil Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 SVAR FRA HP ANG. TOUCH-KNAPPER Har ikke prøvet selv enda fordi jeg nettop mottok email, og er på vei for å hente kone og barn. Her er mailen jeg mottok: HP - Customer Care - http://welcome.hp.com/country/no/no/support.html Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte. Det er 2 ting som må prøves her for å få tastene til å fungere, skulle begge ting feile blir det å sende maskinen på service. Første ting som bør prøves er å gå til Kontrollpanel og Legg/til fjen programmer. Her finner du HP Quck Launch Buttons. Ta og avinstaller de. Når dette er gjort går du til Start -> Alle programmer -> Recovery Manager for å installere HP Quck Launch Buttons på nytt. Nå bør hurtigknappene fungere igjen. Skulle de fortsatt ikke fungere bør du ta kopi av all viktig data på maskinene og så kjøre en gjennopprettning av den. Gjennopprettningen starter du ved å trykke F11 med en gang du slår på maskinen. HUSK: Gjennopprettningen setter maskinen tilbake slik den var da den var ny. Skulle også dette feile, send meg din adresse og jeg vil bestille service på din maskin. En service tar normalt 5-10 virkedager avhengig om verksteded har delene på lager eller ikke. KRYSSER FINGRENE...Gi en lyd hvordan det går er du grei Lenke til kommentar
aghBrasil Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) TOUCH-KNAPPENE VIRKER ! ! ! Bortsett fra "eject" så fungerer det, så da har det nok vært en software-snag, og vi slipper å sende dragen til hp! Jeg har bare prøvet det første alternativet som beskrevet i mail fra hp, som vist ovenfor: Avinstallerte hp quick launch buttons, og installerte så på ny fra recovery manager...der får du etterhvert opp en liste som viser hvilket program du vil reinstallere. Husk å avinstaller før du installerer på ny. Endret 28. august 2007 av aghBrasil Lenke til kommentar
renoadhd Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Venter min HP Pavillion hdx9050 iløpet av morgendagen... og jeg kommer til å bli så uendelig irritert hvis min laptop får de samme problemene som er blitt nevnt tidligere under denne tråden! Så man får bare håpe på det beste, viss det blir feil på min å, har man hvertfall lært at impulskjøp ofte ikke er det smarteste du kan gjøre Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Enda et spørsmål fra lille meg: noen som veit om det går an å koble til et 5.1 surroundanlegg til denne laptopen? Det hadde jo vært sinnsykt heftig, har et 5.1 surroundanlegg på rommet. Og en ting til, hvordan fungerer egentlig TV-tuner'n? Får du inn kanaler eller funker det bare når detta berømte riksnettet kommer? Lenke til kommentar
Millen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 TV-tunern fungerer greit den Recorda "Elling" forrige helg og det gikk kjempe fint. Den er litt dårlig på analoge signaler, men kjempe bra på digitale Lenke til kommentar
stefannorr Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Knapparna spola fram-bak-stopp m.m ska / kan inte fungera i alla program om man läser manualen. Så det är inget fel om det ej fungerar till alla program / skivor / filmer. Stefan Endret 28. august 2007 av stefannorr Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 TOUCH-KNAPPENE VIRKER ! ! ! Bortsett fra "eject" så fungerer det, så da har det nok vært en software-snag, og vi slipper å sende dragen til hp! Jeg har bare prøvet det første alternativet som beskrevet i mail fra hp, som vist ovenfor: Avinstallerte hp quick launch buttons, og installerte så på ny fra recovery manager...der får du etterhvert opp en liste som viser hvilket program du vil reinstallere. Husk å avinstaller før du installerer på ny. 9377391[/snapback] Jeg forsøkte dette da jeg fikk problemet, men det hjalp ikke her. Så da blir det vel å sende maskinen inn for rep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå