Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er fremdeles svært fornøyd med pcen, selvom det problemet med  touchknappene, man har jo alle de nødvendige knappene på fjernkontrolleren vedsiden av...

Ellers har jeg ikke opplevd noen problemer som jeg kan komme på.

Får bare håpe det varer :yes:

9358939[/snapback]

 

Det pussige her var ja at det nettop var da jeg tok denne fjærnstyringen i bruk at disse touchknappene sluttet å fungere. Kan det være en form for konflikt mellom disse :hmm:

 

Når det gjelder dvd spilleren har jeg forsøkt flere spill nå og på enkelte får jeg den hakkingen hvær gang dvd spillern starter opp for å oppdatere spillet på andre spill skjer ikke dette :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Så langt er det The Gnome, Snekkær'n og meg som ikke har touchknapper som funker.

 

Jeg har snakket med HP om dette, og de skal gi meg en tilbakemelding asap.

Jeg kommer til å ringe de imorgen og purre.

Jeg tror det er en hardware feil som gjør at touchknappene ikke virker, så da spørs det om man må sende inn maskinen for å få dette fikset......

 

Keep up the spirit :)

Lenke til kommentar

Timetraveler> Är det denna drivrutin ni har till erat ljudkort installerat? 6.10.5511.0 datum 2007-05-06, det är den som finns på min dator.

 

Låter trist om det skulle vara hårdvarurelaterat?

Har ni gemensamt alla 3 att ni kört bechmarktest?

 

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Så langt er det The Gnome, Snekkær'n og meg som ikke har touchknapper som funker.

 

Jeg har snakket med HP om dette, og de skal gi meg en tilbakemelding asap.

Jeg kommer til å ringe de imorgen og purre.

Jeg tror det er en hardware feil som gjør at touchknappene ikke virker, så da spørs det om man må sende inn maskinen for å få dette fikset......

 

Keep up the spirit :)

9363008[/snapback]

 

Blir ikke aktuelt å sende inn maskinen for å vente på den i ukesvis,da benytter jeg heller angreretten.

En annen ting er dette med dvden, i dag satte jeg inn en ny drivercd og dvden kjørte opp i en hastighet så jeg trodde hele maskinen skulle lette, utrolig med støy og vibrasjoner, tar jeg cden og setter den i en annen bærbar er alt normalt :wallbash:

Lenke til kommentar
Timetraveler> Är det denna drivrutin ni har till erat ljudkort installerat? 6.10.5511.0 datum 2007-05-06, det är den som finns på min dator.

 

Låter trist om det skulle vara hårdvarurelaterat?

Har ni gemensamt alla 3 att ni kört bechmarktest?

 

Stefan

9363188[/snapback]

 

Jeg har ikke kjørt slike tester .

Lenke til kommentar

Snekker`n> Problemet med din DVD spelare låter som det jag hade på min Dell direkt vid leverans, den lät som JAS 39 gripen vid start. Spelaren jag har nu på min HP är den tystaste jag haft hitills inkl mina stationära datorer. Du har nog rätt att det kan ta lång tid om man måste skicka in hela maskinen, min DVD spelare till Dellen kom dom hem och bytte ut dagen efter jag kontaktat dom.

 

Stefan

Lenke til kommentar
Utenom dette så synest jeg denne skjermen er dårligere enn den Dell skjermen jeg hadde før (samme størrelse) i tillegg er det et dårlig tastatur sammenlignet med feks min datters Acer, knappene bråker og virker slarkete.

 

Hei,

 

jeg vurderer sterkt denne maskinen som en erstatter for min gamle stasjonære. Jeg jobber mye med grafiske ting og trenger derfor en god skjerm. Kunne du utdypet hva du ikke likte med denne skjermen? (Kontrast, innsynsvinkel, skarphet, etc?). Sett bort ifra at den er glossy da, noe som selvsagt er en uting.

 

Asm

Lenke til kommentar
Utenom dette så synest jeg denne skjermen er dårligere enn den Dell skjermen jeg hadde før (samme størrelse) i tillegg er det et dårlig tastatur sammenlignet med feks min datters Acer, knappene bråker og virker slarkete.

 

Hei,

 

jeg vurderer sterkt denne maskinen som en erstatter for min gamle stasjonære. Jeg jobber mye med grafiske ting og trenger derfor en god skjerm. Kunne du utdypet hva du ikke likte med denne skjermen? (Kontrast, innsynsvinkel, skarphet, etc?). Sett bort ifra at den er glossy da, noe som selvsagt er en uting.

 

Asm

9365516[/snapback]

 

Skjermen er meget skarp og fin og har god innsynsvinkel,det jeg ikke likte er at denne er helt blank mot min tidligere Dell skjerm som var matt.

Dette forårsaker at en får mye gjennskinn i skjermen og at en må passe på at en sitter slik at lamper eller lys fra vinduer ikke lager gjennskinn i den. På dagtid ser jeg faktisk meg selv i skjermen .

Men om du unngår lysskinn i skjermen,sitter i et rom med dempet belysning er skjermen uhyre klar og fin :cool:

Lenke til kommentar
Snekker`n> Problemet med din DVD spelare låter som det jag hade på min Dell direkt vid leverans, den lät som JAS 39 gripen vid start. Spelaren jag har nu på min HP är den tystaste jag haft hitills inkl mina stationära datorer. Du har nog rätt att det kan ta lång tid om man måste skicka in hela maskinen, min DVD spelare till Dellen kom dom hem och bytte ut dagen efter jag kontaktat dom.

 

Stefan

9364875[/snapback]

 

Jepp og det er en av fordelene ved Dellmaskiner, jeg akter uansett ikke sitte uten maskin i flere uker,det har jeg ikke anledning til.

Så det blir nok en angrerett så får jeg se om jeg får opp en ny eller velger et annet merke. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjørt noen benchmark-test på min, men touchknappene mine sluttet også å virke etter at jeg installerte Civ4. Jeg har kontaktet hp og sagt at "halve forumet" her venter på en løsning på problemet. Ellers syns jeg maskinen er helt skjønn ...det er alltid irriterende når ting ikke er som de skal, og den optiske enheten til snekker'n virker å ha en alvorlig feil...men vi har vært litt pionerer med denne maskinen, og jeg tror det er mye mulig at det snart kommer en patch fra hp som vi kan laste ned. Tviler sterkt på at dette er hardware-feil , høyst sannsynlig noe som ikke er vista-kompatibelt, og i såfall skal redningen være nær. Enig i at vi alle skulle gått inn på hp-sidene og sendt avgårde en feilmelding så får vi håpe de setter inn litt resurser på å gjøre oss glade igjen. :hmm: Ellers er jeg superfornøyd !

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg vurderer sterkt denne maskinen som en erstatter for min gamle stasjonære. Jeg jobber mye med grafiske ting og trenger derfor en god skjerm. Kunne du utdypet hva du ikke likte med denne skjermen? (Kontrast, innsynsvinkel, skarphet, etc?). Sett bort ifra at den er glossy da, noe som selvsagt er en uting.

 

Asm

9365516[/snapback]

 

Skjermen er meget skarp og fin og har god innsynsvinkel,det jeg ikke likte er at denne er helt blank mot min tidligere Dell skjerm som var matt.

Dette forårsaker at en får mye gjennskinn i skjermen og at en må passe på at en sitter slik at lamper eller lys fra vinduer ikke lager gjennskinn i den. På dagtid ser jeg faktisk meg selv i skjermen .

Men om du unngår lysskinn i skjermen,sitter i et rom med dempet belysning er skjermen uhyre klar og fin :cool:

9365685[/snapback]

 

Ok! Er helt enig der. Virker som om utvalget i matte skjermer på bærbare bare blir dårligere og dårligere? Synd, for skulle gjerne hatt matt skjerm, men hvilke alternativer har jeg når jeg ønsker en 20" (til nøds en 17"), og helst i løpet av et par uker.. (Jeg kunne jo kjøpt en 15" + ekstern skjerm, men en god ekstern skjerm koster jo flere tusen).

Endret av Asm
Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjørt noen benchmark-test på min, men touchknappene mine sluttet også å virke etter at jeg installerte Civ4. Jeg har kontaktet hp og sagt at "halve forumet" her venter på en løsning på problemet. Ellers syns jeg maskinen er helt skjønn ...det er alltid irriterende når ting ikke er som de skal, og den optiske enheten til snekker'n virker å ha en alvorlig feil...men vi har vært litt pionerer med denne maskinen, og jeg tror det er mye mulig at det snart kommer en patch fra hp som vi kan laste ned. Tviler sterkt på at dette er hardware-feil , høyst sannsynlig noe som ikke er vista-kompatibelt, og i såfall skal redningen være nær. Enig i at vi alle skulle gått inn på hp-sidene og sendt avgårde en feilmelding så får vi håpe de setter inn litt resurser på å gjøre oss glade igjen.    :hmm:  Ellers er jeg superfornøyd !

9365900[/snapback]

 

De knappene er sikkert softwarefeil,men er mer skeptisk til dvden,irriterende å vente til angreretten er gått ut og så måtte sende den inn.

Skal snakke med Netshop i morgen og kjenner jeg servicen deres rett så fikser de dette, jeg kan eventuelt godta å få en ny dvd å sette den inn selv om det ikke går utover garantien :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...