Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å få vaskebrett?

Anbefalte innlegg

Altså nå er det mye mennesker som taler som prater mye fjas her som neppe har vaskebrett, sorry.

1) Tenk over hva du spiser, hiv i deg 5 måltider om dagen. Frokosten setter jeg herved opp som viktig, denne starter forbrenningen din.

Hiv i deg mat som ris, kylling, fisk, kjøtt.

2) Løping og sykling forbrenner bra, har du ikke altfor god kondis til å løpe langt så kan jeg si at sykkelsetet er et fint sted å forbrenne fett på.

3) Tren magemuskler nå og da, dette er faktisk ikke altfor viktig. De fleste har en pack under alt fettet det gjelder bare få bort fettet slik at de synes.

Det er faktisk ikke så sinnssykt mye som skal til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså nå er det mye mennesker som taler som prater mye fjas her som neppe har vaskebrett, sorry.

1) Tenk over hva du spiser, hiv i deg 5 måltider om dagen. Frokosten setter jeg herved opp som viktig, denne starter forbrenningen din.

Hiv i deg mat som ris, kylling, fisk, kjøtt.

2) Løping og sykling forbrenner bra, har du ikke altfor god kondis til å løpe langt så kan jeg si at sykkelsetet er et fint sted å forbrenne fett på.

3) Tren magemuskler nå og da, dette er faktisk ikke altfor viktig. De fleste har en pack under alt fettet det gjelder bare få bort fettet slik at de synes.

Det er faktisk ikke så sinnssykt mye som skal til.

9222322[/snapback]

Spiser vi noe annet enn fjærkre, fisk og kjøtt, vi har ikke annet. Det er jo hele kostholdet det! Høres ut som en grei løsning det..

For å svare på punkt 1, ville jeg spist dobbelt så mye kjøtt(uansett slag) enn tilbehør som nettopp ris, poteter, pølsebrød, rundstykker, pitabrød, tacoskjell, potetmos, chips, ferdigmat og lignende også kaker og boller osv. Disse inneholder kalorier som er fra stivelsesrik mat og stivelse igjen blir til sukker. Lavt inntak av stivelse kan gi høyt kalorisvinn. Spis f.eks 2 koteletter, men bare 1 skje ris. Pass på at det ikke ser overflødig ut det en har på tallerkenen, forbausende hva en egentlig kan bli mett på, derfor flere, men små måltider. Litt av vitsen er jo at kroppen skal bruke opp opp energien tilført av mat før neste måltid, dette hjelper også mot mange sykdommer.

Punkt 2.

Hvorfor skal en sykle istedet for å slanke seg? For å kunne sykle må en jo ha overskudd av kalorier ellers varer det ikke lenge. Da må en jo sykle enda mer eller en annen form for trening som utnytter overskuddet av mat. Det høres jo ut som en ond sirkel. Det er bevist at underskudd av kalorier har en slankende effekt som ligner opptil 2 timer sykling hver dag.

Med andre ord, hvis en ikke sykler slipper en kaloriene en må ta i seg for i det hele tatt å holde ut på sykkelen. For å sykle 2 timer hver dag skal en ha mye overskudd og det får en gjennom mye mat og ikke minst er all trening en slitasje på kroppen.

Punkt 3.

Hvis tiden en bruker på å slanke seg, samtidig går med på å trene magemusklene vil jo de bli større og konturene sees lettere dermed hurtigere resultat. Fettet som ligger inntil magemusklene blir jo også til muskler.

Det er ikke vanskelig, en trenger ikke sykle engang...

Jeg synes fremdeles slankekur og diett er det beste for en slank kropp, en får heller ikke så mye muskler som kan gjøres om til fett hvis treningen en gang tar slutt. En trenger heller ikke all verdens overskudd(i det daglige) for å trene magemusklene som tross alt er utrolig konsentrert trening i forhold til sykling/svømming eller lignende utholdende trening.

Lenke til kommentar

Punkt 1: Vi har da brød, grønnsaker, melkeprodukter og mange andre ting også?

Punkt2: Man skal sykle istedenfor å slanke seg fordi da vil man ikke miste like mye muskler. Det er nok ikke uten grunn at de fleste som deffer spiser 2000+ kalorier og trener kardio og styrke istedenfor å bare spise 1500kcal og sitte på raua hele dagen.

Punkt3: Hvordan skal du klare å bygge magemuskler når man inntar for lite kcal som du anbefaler? Man kan kansje holde på endel av muskelmassen, men ikke bygge.

Man trenger da ikke presse seg på hardt på sykkelen at man trenger masse overskudd. Alt hjelper. Muskler kan IKKE bli til fett, men muskler kan forbrenne mere fett.

Lenke til kommentar

1.Brød nevnte jeg ikke fordi jeg trodde ble innforstått ilag med de andre produktene med stivelse. Melkeprodukter er jo ofte fetende, men å bytte ut disse tingene med grønnsaker og frukt da snakker vi jo om helt andre ting og om sunne matvarer.

2.Det er vel forskjell på en habil trener og en som vil ha magemuskler, en person uten trening eller muskelmasse har slettes ikke mye å tape. Å deffe kan jo ikke sidestilles med en slankekur/diett selv om det har samme effekt. Kan ikke regne med at alle har 70 kg muskler de skal strippe.

3.Fordi når en allerede er så lubben at magemusklene ikke synes, ikke konturene en gang er det jo mye flott fett som kan omgjøres til energi og muskler. Med tanke på tiden det kan ta er det ikke å velge to onder dette med slanking og diett.

Hvor forsvinner denne muskelmassen da? ut i løse luften?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor musklene blir av, men det ser ut som de fleste mener det samme som meg.

http://www.google.no/search?q=muskler+blir...lient=firefox-a

9225817[/snapback]

Jeg synes også at kroppen kan bruke muskler som forbrenningskilde. Da vil jo nedbrutte muskler(energien derad) lagres som fett, ikke fordi muskelcellen er lik eller ulik fettcellen, men pga tomme reserver i kroppen og dens konstante kamp for å holde meg i live.

Lenke til kommentar

Schlam mens vi er inne på drikke varer, drikker du kun juice og vann vil du gjøre mye bra allerede her.

Sykle istedet for å slanke seg, du er jo på villeveier mann. Hiv deg på sykkelsete selv, dette forbrenner mye om du ikke sykler 5 minutter i nedover bakke...

Det handler om å redusere fettlagerene det gjør du faktisk ved cardio trening!

Fett omgjøres til muskler, aldri hørt er det noe nytt som har kommet eller...?

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Schlam mens vi er inne på drikke varer, drikker du kun juice og vann vil du gjøre mye bra allerede her.

Sykle istedet for å slanke seg, du er jo på villeveier mann. Hiv deg på sykkelsete selv, dette forbrenner mye om du ikke sykler 5 minutter i nedover bakke...

Det handler om å redusere fettlagerene det gjør du faktisk ved cardio trening!

Fett omgjøres til muskler, aldri hørt er det noe nytt som har kommet eller...?

9227166[/snapback]

For å nevne et eksempel med sykling; en person trenger ca. 1000 kalorier for å sykle 4 mil, det meste en person kan forbrenne er ca 1000 kalorier i timen(ekstrem). Å sykle 4 mil på en time skal godt gjøres.

En uaktiv person som denne herren skal ha ca 2000-2200 kal for dagen(for ikke å gå opp i vekt), så må han ha 1000 kal ekstra for å sykle og de klarer han ikke brenne opp, han får jo overskudd av kalorier. Hvordan har du da tenkt å få han ned i vekt?

Det med muskeltrening er jo at muskelfettet blir forbrent derfor får sikkert mange ett fettlag under huden sin som de deretter igjen må sulte seg på for å få vekk siden kroppen skriker etter hjelp og prøver å lagre alt fettet den klarer. Dette fettet som blir trent vekk ved diverse trening er jo det fettet som skal beskytte musklene og gjøre dem smidige(kanksje derfor treningsnarkomane må ta all slags oljer osv.) Da er det jo fremdeles bedre å slanke vekk det overflødige fettet siden kroppen fra før beskytter musklene. Problemet med kardio er jo det at folk trener bort reservene av kal fra musklene og gjennom det går i underskudd av kalorier.

Når kroppen er tom for fett eller den er vant til å tære på musklene, blir de prossesene og den energien(forbrenningen) brukt på lik måte som fett og da kan det også lagres som fett i nødreserve, slik blir muskler til fett.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp, det du kommer med der er overanalysering og svada.

Kardio brenner fett, om fettlagrene hans hadde vært tomme ville han stått der rippa med 8% kroppsfett & sixpack!

Hvordan få han ned i vekt? Du må være dum fordi det er såre enkelt. Innta færre kcal enn han bruker.

Det er sinnsykt vanskelig gå ned i vekt samtidig som du gainer muskler, om ikke umulig.

Saken avsluttes for min del da du har sovet i timen.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Hvordan få han ned i vekt? Du må være dum fordi det er såre enkelt. Innta færre kcal enn han bruker.

9229016[/snapback]

Det heter jo virkelig slanking det, trenger ikke sykle for å gjøre det.

Kardio brenner fett, om fettlagrene hans hadde vært tomme ville han stått der rippa med 8% kroppsfett & sixpack!

9229016[/snapback]

En gjennomsnitts kropp skal ha 2000 kal for dagen og gjennomsnitts muskler holder ca 2000 kalorier. Det er jo dette en forbrenner ved kardio, dette tar minimum 2 timer med hissig kardio hver dag å forbrenne. Dette blir jo soleklart langtifra en slankende effekt. Dette synes jeg er bygging siden det for meg ikke blir underskudd og det hadde forresten vært farlig å gå uten mat og trent så mye.

Det er sinnsykt vanskelig gå ned i vekt samtidig som du gainer muskler, om ikke umulig.

Saken avsluttes for min del da du har sovet i timen.

9229016[/snapback]

Det blir vel sånn for deg når du ikke er i timen. Han skal nå tross alt ikke bli Hulk Hogan heller, hehe. Det er nå uansett bedre og sove.

Jeg gir opp, det du kommer med der er overanalysering og svada.

9229016[/snapback]

Bare si ifra så skal du få anvisninger til diverse nettsider

Endret av sollys
Lenke til kommentar
Jeg har ingått et idiotisk veddemål. Jeg skal få vaskebrett, og da trenger jeg noen treningstips til hva som er lurt å gjøre, noen bra øvelser osv.  Og siden jeg vet at kostholdet også betyr mye (er vel egen kategori for kosthold, men tar det her for å bare ha en post) lurer jeg også på om noen har en bra "diett" og evt. noen bra kosttilskudd?

9204365[/snapback]

se på denne siden:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=578

Lenke til kommentar

701.jpg

Tror man får tak i det i butikken enda, men tror det er smartere med vaskemaskin :hmm:

Fra spøk til fakte: Spis i kcal underskudd og driv med kardio noen ganger i uken så vil vel vaksebrettet komme.

Er smart å trene styrke ved siden av så vaskebrettet ikke ser helt utrent ut :)

Edit: Husk å spis mye kcal og øk ant. kcal for annenhver uke selv om du går opp litt i kcal så har ikke dette så mye å si på forbrenningen. Men det vil hjelpe deg beholde muskelmassen du har fra før på kroppen. Og husk å ha spisedag 1 gang i uken så du ikke blir alt for katabol (mister muskler) og heller mer anabol.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...