Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å få vaskebrett?

Anbefalte innlegg

Jeg har ingått et idiotisk veddemål. Jeg skal få vaskebrett, og da trenger jeg noen treningstips til hva som er lurt å gjøre, noen bra øvelser osv. Og siden jeg vet at kostholdet også betyr mye (er vel egen kategori for kosthold, men tar det her for å bare ha en post) lurer jeg også på om noen har en bra "diett" og evt. noen bra kosttilskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL... innse nederlaget... ta deg en røyk og slapp av... Betal den 50 lappen du har veddet :p

Bruk treningstimene på overtid på jobben istedet...du vil garantert gå sinnsykt i pluss... med mindre veddemålet er av et seks sifret beløp... :p

Seriøs trening krever 2 timer til dagen, 4 dager i uka, tar du med reising, innkjøp av trengingstøy osv osv, tapt arbeidsinntekt (100% timer) så kommer du billigere ut med å betale/gjøre opp for deg :)

Lenke til kommentar
Seriøs trening krever 2 timer til dagen, 4 dager i uka, tar du med reising, innkjøp av trengingstøy osv osv, tapt arbeidsinntekt (100% timer) så kommer du billigere ut med å betale/gjøre opp for deg :)

9204381[/snapback]

Hva i all verden mener du med at seriøs trening krever to timer om dagen? :roll:

Treningstøy trenger man sjelden å kjøpe, siden man som regel har en t-skjorte og joggebukse/shorts liggende. Tapt arbeidsinntekt?

Panerai: Høyde og vekt? Treningserfaring?

Lenke til kommentar

Du kan begynne med å lese litt i mange av dei andre trådane om dette emnet. Til dømes:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=699946

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=781773

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774670

Det er og mange trådar rundt kosthald og tips for å gå ned i fettprosent. Du kan med fordel lese i desse og. Det er som regel det same som går igjen i desse trådane. Etter at du har fått deg eit visst inntrykk av kva som skal til kan du kome med meir konkrete spørsmål retta spesifikt mot deg. Då vil det vere lettare å kome med gode råd som passer til ditt utgangspunkt. :)

Lenke til kommentar
Slanekur er det viktigste.

Spis en boks med ananas før du legger deg er nr 2.

situps er nr 3. hvis du gidder

9208142[/snapback]

Ananas? Hjelper det? Er det slankende? Er er det bare noe du trur?

9210231[/snapback]

Nei, jeg vet at det hjelper. Har gjort det selv..

Når magen jobber med ananas om natten får en skikkelige fine og rene magemuskler fra bunn av, ananas er det "tøffeste/hardeste for magen en kan spise"

Lenke til kommentar

http://www.getbig.com/boards/index.php?top...9576.msg1288152

http://www.steroidology.com/forum/showthread.php?t=105122

http://bodybuildingpro.com/healingfruit.html

http://www.soulcysters.net/question-abt-fr...pinapple-59891/

sjekk også ut bodybuilding.com

Ananas har utrolige verdier ilag med en diett og øker forbrenningen mye, ikke minst forbrenning av proteiner, dette hjelper til i mage og tarmsystem og som får magen din til å se mindre ut(ikke oppblåst). Samtidig som den slankende effekten foregår rundt og i magen pga ananasen sin virkning(det harde fiberet som får magen til å jobbe utrolig mye). Økt forbrenning gir jo tilslag i en slankende og muskelbyggende effekt, cellene har mer riktige ting å jobbe med, bukfettet forsvinner og ananas inneholder de stoffene som gjør at kroppen reparerer seg selv, kanksje magesekken blir påvirket av det også..

Lenke til kommentar

Nei, jeg ville ikke brukt sollys sitt eksempel, tbh.

Tryggeste veien til gode magemuskler er...

1: Tren noen ganger i uka. Bruk vekter under situps-øvelsene hvis du har tilgang på det. Husk, gjør øvelsene riktig.

2: For at musklene skal synes best mulig, bør man ha lite underhudsfett. Dette får man vekk ved å for eksempel løpe. Løp tre kvarter eller lenger hver dag med middels puls. Fett trenger oksygen for å forbrennes!

3: Ikke gå på noen slankekur. Spis med måte, og spis riktig!

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar
Nei, jeg ville ikke brukt sollys sitt eksempel, tbh.

Tryggeste veien til gode magemuskler er...

1: Tren noen ganger i uka. Bruk vekter under situps-øvelsene hvis du har tilgang på det. Husk, gjør øvelsene riktig.

2: For at musklene skal synes best mulig, bør man ha lite underhudsfett. Dette får man vekk ved å for eksempel løpe. Løp tre kvarter eller lenger hver dag med middels puls. Fett trenger oksygen for å forbrennes!

3: Ikke gå på noen slankekur. Spis med måte, og spis riktig!

9212497[/snapback]

Nå har ikke jeg sett bilde av trådstarter, men det med løping gjør slik at hele kroppen trenes istedet for å kunne konsentrere seg om et område på kroppen, hvilket vil ta lengre tid.

En kan heller ikke løpe 1 time for dagen å så gå på mcdonalds og tro at en blir tynn, slankekur i dette tilfellet, diett mener jeg er 70 % av veltrent kropp..

Lenke til kommentar
Jeg har ingått et idiotisk veddemål. Jeg skal få vaskebrett, og da trenger jeg noen treningstips til hva som er lurt å gjøre, noen bra øvelser osv.  Og siden jeg vet at kostholdet også betyr mye (er vel egen kategori for kosthold, men tar det her for å bare ha en post) lurer jeg også på om noen har en bra "diett" og evt. noen bra kosttilskudd?

9204365[/snapback]

Siden diett og slanking ikke var populært vil jeg gjerne komme med mine crunches..

Det er 3 sett med magemuskler, slå det opp på google.

Det som gir flotte harde magemuskler er hard trening som bryter muskelfibrene slik at de blir større når de regener.

1. Ligg strak på gulvet med samlede ben og rett ut langs gulvet. Det viktigste er å bruke magen, ikke ryggen(den tar du annerledes). Forestill deg at det er sammentrekningen av magen som løfter overkroppen fra gulvet når ryggen krummes legger du deg ned igjen for neste crunch. Du kan ikke forvente at du kommer så høyt, det gjør du senere. Krumming og bruk av rygg gir ikke resultater og kan gi deg ryggproblemer. Det skal gjøre vondt i magen og være slitsomt, det verre det føles ut til bedre er det(forstå meg riktig). Det skal jo gjøre vondt å ødelegge muskler og det er jo det trening er! slå det opp på google.

30 x 3 (15 x 3)

2. Ligg strak på gulvet med samlede ben og løft bena over gulvet, repeter overstående.

30 x 3 (15 x 3)

3. Ligg strak på gulvet med samlede ben og press de så langt inn mot rumpen, stopp der du føler du ikke har noe effekt, repeter overstående.

30 x 3 (15 x 3)

Hvis du gjør dette merker du fort at det å ha bena utover og strak og lengst mulig vekk fra kroppen trener magemuskler du ikke visste du hadde.. Fra rett under brystvorten og ned til pungen og utover lårene. Du får lange muskler attpåtil og ikke bare sixpack etter du har vunnet veddemålet :cool:

4. Innta førstehjelpstillingen med venstre arm langs gulvet med håndflaten ned og venstre fot langs gulvet, høyre fot i vinkel og høyre arm bak hodet og vri deg mot venstrearmen samtidig som du cruncher da vil du merke hvordan du får best effekt. Vær så sidelengs du klarer. Vær så lang du klarer + litt til.

30 x 3 x 2 (15 x 3 x2)

Du skal merke det fra korsryggen og ut til navel og opp forbi brystet på begge sider, hvis du har gjort de foregående øvelsene er musklene dine så vonde at du kjenner hvor det tar best, "pain is only temporary, pride is forever".

5. Innta førstehjelpstillingen med høyre arm langs gulvet med håndflaten ned og høyre fot langs gulvet, venstre fot i vinkel og venstre arm bak hodet og vri deg mot høyrearmen mens du cruncher, repeter over.

30 x 3 x 2 (15 x 3 x2)

Du kommer aldri til å klare repetisjonene, men snart gjør du. Du kan ha disse som mål, halver dem til du takler mer, bli alltid ferdig med alle øvelsene slik holder du deg symmetrisk.

HUSK Å TØYE MINIMUM 15 MIN.(det finner du på nettet). Det er også med på å rive muskelfibrene ifra hverandre og gir deg lengre og sterkere og hardere muskler. Ellers kan du få kroket rygg på grunn av alle magemusklene dine og overtrening av overkropp framme.

Etterhvert øker du arsenalet av repetisjoner og hvor du har beina eller hvor du vil gjøre dem, kanksje fra en benk?

Lær deg å trene ryggen det er viktig for holdingen din også!

Går det for seint hiv deg på en slankekur og kjør diett, med masse frukt og brenn vekk fettet du har og du ser forandring på 2 mnd.

Endret av sollys
Lenke til kommentar

Ser spennende ut det her.

Noen viktige tillegspunkter...

- Hvis du trener mage er det viktig å trene rygg også. Begge disse er støttemuskler. Du får også en bedre holdning i overkroppen av å trene begge disse.

- Det er ikke enighet om hvorvidt det er bra å tøye støttemusklene - mage og rygg - da dette kan føre til dålig holdning etc...

Men som sollys skriver: Det er veldig viktig med riktig teknikk under øvelser! Både for best mulig resultat av treningen, og for å unngå skader!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...