Civilix Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Fikk et lite problem når jeg skulle sette i enda en WD120JB i maskinen min, har 2 HD'r fra før av så den måtte dele kabel med DVD-Romen. Problemet var at når jeg hadde kommet inn i windows så jeg at DVD-romen nå bare kjørte i PIO-mode, den nye harddisken på samme kabelen kjørte helt fint med UDMA. Når DVDn står alene på kabelen kommer den tilbake til DMA. Har lagt inn nyaste VIA 4in1, maskinvaren kan du se sig, ikke oppgradert noe firmware, hk-bios er nyeste offesielle. Noen som har noen IDE'er(), tanker eller svar på problemet mitt? Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har følgende oppsett: IDE0 : Master WD 120GB SE Slave Pioneer 106s Jeg har ingen problemer. Jeg hadde imidlertid problemer når jeg lot pioneeren stå som master på IDE1 sammen med brenneren min. Men etter at den ble slave til WD disken har alt funket fint. Prøv å sette pioneeren på den andre ide kanalen. Det er det eneste tipset jeg har. - ull 2k - Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Takk for hjelpen det fungerte fint nå, nå i ettertid forstår jeg egentlig ikke hvor jeg ikke hadde prøvd dette først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå