Gå til innhold

Er du redd for å dø?


Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke hvorfor jeg skal være redd for å dø. Jeg fikk livet gratis, jeg kan like godt gi det bort. Jeg vil ikke akkurat kalle det grådighet, men når noen tviholder på livet uten å tenke på at du faktisk ikke har gjort noe for å fortjene det, da begynner man å nærme seg noe som kan kalles grådighet.

(jada, den teorien er syk..)

 

Ved å dø for noe, eller noen, har du fortjent din tid..

På en eller annen måte er jeg fornøyd med tanken på både evig liv - og\eller evig hvile.

 

Noen tenker at livet er kort, de tenker at de skal ha det morsomt mens de lever. Er ikke noe galt i det. Men der sier de at de ikke vil dø for en sak. Jeg ville gitt mitt liv for å beskytte de rundt meg (enten på stedet, eller rettighetene for de som lever om 100 år).

Flere en de kristne vil si seg enig i det jeg sier at et liv for flere, er verdt å gjøre det slutt for.

 

Prisen du må betale for noe godt er tross alt å se det falle. Og jeg ser på livet som en veldig god ting, og prisen er jeg aldeles fornøyd med. For gjennom dette livet kan jeg gjøre meg fortjent til noe bedre.

 

 

Død har plaget meg før, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Men etter hvert har jeg funnet årsaker til å være glad at død er noe. Noe som er det motsatte til andres intillinger.

 

 

 

Ikke la dette lede til en diskusjon som går ut på viddene. Diskuter det som er relevant til tråden, i motsetning til det som skjer i de fleste andre tråder hvor kristne er involvert. Totalt kaos av folk som prøver å få de kristne til "å slutte med tullet sitt".

Og ja, om noen skulle ha noe ekstra kan det taes på pm (husk bare at personangrep i pm også kan føre til et høyere advarselsnivå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke hørt om noen som er paniske rett før de dør naturlig.

tror nok at det kommer til å bli litt kjipt, men tror de fleste finner en viss ro og at kroppen slipper ut en del greier som gjør trikset...

 

husker ikke hva stoffet heter men det slippes ut to ganger, når du blir født og når du dør... (dette er da ikke sikkert)

Lenke til kommentar
Veldig bra innlegg Petersk91! :)

 

Flere en de kristne vil si seg enig i det jeg sier at et liv for flere, er verdt å gjøre det slutt for.

 

Ja, dessverre bruker selvmordsbombere dette som grunnlag.

9260129[/snapback]

 

 

Javel, men der har du visst mistolket det grundig.

Islam bruker det utsagnet for å "rense" jorden av de utroende.

Jeg bruker det med tanke på noe som vil resultere i det motsatte enn en massakre.

Har du flere ting du vil ta opp?

 

 

 

edit:

Unødvendig, og OT, men koffeinkanin, sist gang jeg snakket med deg var du og kritisk til mine meninger.

Bra, ville jeg bare si. Da vet jeg at jeg står for noe.

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
har ikke hørt om noen som er paniske rett før de dør naturlig.

tror nok at det kommer til å bli litt kjipt, men tror de fleste finner en viss ro og at kroppen slipper ut en del greier som gjør trikset...

 

husker ikke hva stoffet heter men det slippes ut to ganger, når du blir født og når du dør... (dette er da ikke sikkert)

9260145[/snapback]

 

lurer på om det er snakk om Dimethyltryptamine (DMT)

Lenke til kommentar

Nå liker eg ikke å skrive så mange poster på så kort tid i samme tråd. Men til drillo:

 

Det er litt sykt da. kan det være det som ble snakket om litt over her? (Dimethyltryptamine (DMT))

 

 

 

 

Edit:

For å avverge enda flere misforståelser så vil jeg oppklare en ting fra inlegget mitt øverst på denne siden:

 

Jeg sier ikke at du skal gå å dø for noen . Men å faktisk være villig til det, og gjøre det om nødvendig.

 

 

 

Og drillo. Nok en ting.

Smerte er ikke noe jeg liker. Og jeg er enig når du sier at tanken på å bli torturert i hel er direkte skremmende. Der er det nok mange som sier at nok er nok, så langt går jeg ikke. Og det forstår vi nok alle.

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Håper moderator ikke tolker dette som et postcount "charge"...

 

 

Jeg tror ikke det er sjelen som forlater kroppen som da utgjør de 6 grammene. Jeg tror:

-Sjelen relfekterer oss i en slags ko-operativ verden kan du si.. Jeg har ikke ord for det. I det vi dør, vil sjelen da søke mot det som blir omtalt som "lyset" (også kalt himmelen).

Det vil med andre ord si at jeg tror at sjelen følger oss uansett hvor vi er, og når vi dør får den fokuset. da ser du verden gjennom sjelens øyner

Lenke til kommentar
har ikke hørt om noen som er paniske rett før de dør naturlig.

tror nok at det kommer til å bli litt kjipt, men tror de fleste finner en viss ro og at kroppen slipper ut en del greier som gjør trikset...

 

husker ikke hva stoffet heter men det slippes ut to ganger, når du blir født og når du dør... (dette er da ikke sikkert)

9260145[/snapback]

 

lurer på om det er snakk om Dimethyltryptamine (DMT)

9260227[/snapback]

 

der var det... :thumbup:

Lenke til kommentar

For å være ærlig så er jeg utrolig spent på hvordan det er å dø, eller rettere sagt etter jeg dør!

 

Grunnen til at jeg ikke gjør kort prosess på ventinga er fordi jeg vil få med meg mest mulig av denne verdnen først!

 

Hvis jeg tenker det samme som nå når jeg blir gammel og grå og ikke klarer å ta vare på meg selv lengre så kommer jeg nok til å avslutte livet på en spennende måte :D

Lenke til kommentar
har ikke hørt om noen som er paniske rett før de dør naturlig.

tror nok at det kommer til å bli litt kjipt, men tror de fleste finner en viss ro og at kroppen slipper ut en del greier som gjør trikset...

 

husker ikke hva stoffet heter men det slippes ut to ganger, når du blir født og når du dør... (dette er da ikke sikkert)

9260145[/snapback]

Akkuratt når er det man blir født?

Lenke til kommentar
For å være ærlig så er jeg utrolig spent på hvordan det er å dø, eller rettere sagt etter jeg dør!

 

Grunnen til at jeg ikke gjør kort prosess på ventinga er fordi jeg vil få med meg mest mulig av denne verdnen først!

 

Hvis jeg tenker det samme som nå når jeg blir gammel og grå og ikke klarer å ta vare på meg selv lengre så kommer jeg nok til å avslutte livet på en spennende måte :D

9260426[/snapback]

 

Hoppe fra bru?

Lenke til kommentar

Avstanden fra brua til bakken er som regel for liten til at det er en verdig finish synes jeg så her er favorittene som jeg kommer på;

 

- Hoppe fra prekestolen :dribble:

- Skaffe en superduper rask bil og kjøre meg sønder og sammen - kan muuligens kombineres med prekestolen

- Hoppe fra fly

 

Eller for å gjøre det enkelt - Metoder som omfatter resultatet av en bråstopp etter høy hastighet ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...