Gå til innhold

Er du redd for å dø?


Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet ikke redd for å dø, jeg var jo "død" før 1973, kan ikke ha vært så galt. Men tenker på familie og venner, de blir vel ikke akkurat happy når man tar på seg tredressen.

 

Det dauer mennesker hele tida verden over, det kan da ikke være så ille :p

 

EDIT: klarte å gjenta meg selv, geez...

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du redd for å dø?

 

Orker ikke forklare mitt synspunkt nå... Er for trøtt. Men hva er det som stopper deg ifra å ta ditt eget liv? Hva må til for at du skal ofre livet ditt?

9204104[/snapback]

Hva som stopper meg? guttungen min...

er jeg redd for å dø? nei, men jeg ønsker heller ikke å dø

Hva som skal til? vet ikke helt.

Lenke til kommentar
Er du redd for å dø?

 

Orker ikke forklare mitt synspunkt nå... Er for trøtt. Men hva er det som stopper deg ifra å ta ditt eget liv? Hva må til for at du skal ofre livet ditt?

9204104[/snapback]

 

Har hatt store depresjoner, i mange år.. Har prøvd og ta livet mitt mange ganger.. Ikke redd i det heletatt! Hvorfor skulle jeg være det? Heller redd for og leve..... Spesielt når folk bare sitter og ser på tv... Mener utrolig mye om alt, men gjør ikke noe. Sitter der som noen lam.. Ser på at krigene voldtar folket, ser ikke hvem som starter krigene, bare et hat mot hele den østelige verden, som heletiden må forsvare seg! USA fant ikke så mye våpen i irak, men alikevell er de til og stole på?

 

Frykten for livet her i helvete, er mye større enn om folk hadde sett opp mot himmelen, og gjort det like fritt her som der! Jeg brenner i helvete... Det brenner ofte i denne verden, men folk tror at helvete er hinsides: SELV om verden som er her, IKKE er som i himmelen!

 

Jeg brenner for fred... Hva brenner du for? Jeg benekter at Jesus er kristus! Han er ikke salvet! Hvorfor skulle han være det? Dersom han ikke er her, så er han fremtiden........ Og når han skal være hodet på kroppen, som får kroppen til og vokse... Hvem er han?

 

 

14 Den vise har øyne i hodet,

mens dåren går omkring i mørke.

Men jeg skjønte også

at samme lagnad møter dem begge.

15 Da sa jeg i mitt stille sinn:

Slik det går dåren, skal det gå meg.

Hva skal all min visdom tjene til?

Jeg svarte i mitt stille sinn:

Også dette er tomhet.

16 For minnet om den vise

lever ikke lenger enn minnet om dåren.

I dager som kommer,

er alt for lenge siden glemt.

Ja, den vise må dø, han likesom dåren.

17 Da ble jeg lei av livet,

for jeg mislikte det som skjer under solen.

Alt er tomhet og jag etter vind.

18 Jeg ble lei av alt mitt strev,

alt slitet jeg har hatt under solen.

Jeg må jo overlate alt

til den som kommer etter meg.

19 Hvem vet om det blir en vis eller en dåre

som skal rå over det jeg har vunnet

med mitt strev og min visdom under solen.

Også dette er tomhet.

20 Da ble jeg grepet av fortvilelse

over alt det strev jeg har hatt under solen.

21 Det hender jo at et menneske strever

med visdom, kunnskap og dyktighet

og må gi det i arv til en annen

som ikke har hatt noe bry med det.

Også det er tomhet, en stor ulykke.

22 Hva har da mennesket igjen

for alt sitt slit og strev

som han har plaget seg med under solen?

23 Alle hans dager er fulle av smerte,

og alt det han driver med, bringer sorg.

Ikke engang om natten

faller hans hjerte til ro.

Også dette er tomhet.

Lenke til kommentar
Jeg brenner for fred...

Fred fører bare til at jorda blir overbefolket.

9230867[/snapback]

Egentlig veldig sant. Krig har alltid vært en naturlig befolkningskontroll :)

9230881[/snapback]

 

Da er det bedre og krige og drepe alt man finner..... Det gjør man ved og se på tv.. Altså ved og se på verden i fire hjørner, og se på historien uten og prøve og gjøre noe..

Den som fant opp den løgnen, er ikke deg.. Den har du spist hel, og fordøyd den.... Det meste som kommer av slikt inn i meg, det kommer ut der det skal!

 

Kansje Herren har vert klok som har ført krig? Kansje Gud har pint meg og forlatt meg, fordi Gud er en drapsmaskin som ikke ønsker og gjøre noe for freden? Jeg vet hva Gud er og jeg snakker med Gud dagelig! Gud er absolutt ALT jeg snakker med, hver eneste dag! Det folk liker ALLER best er Gudebilder....

 

 

Her er et Gudebilde av meg:

 

TurboNello_IS_Anti-Krist.jpg

Lenke til kommentar
Egentlig veldig sant. Krig har alltid vært en naturlig befolkningskontroll :)

9230881[/snapback]

 

De fleste vet vel at dette er bare tøys. Det dør langt flere mennesker av naturlig årsaker enn av krig.

9235396[/snapback]

 

Nemmelig.. Klokt sagt... Naturen har det med og regulere seg selv.

 

For når folk som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. (her er det snakk om noe bibelen sier om årsak - virkning.

 

For når folk som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. De viser med dette at lovens krav står skrevet i hjertet deres. Om det vitner også samvittigheten deres, når tankene deres anklager eller forsvarer dem.

Lenke til kommentar
Jeg brenner for fred...

Fred fører bare til at jorda blir overbefolket.

9230867[/snapback]

Egentlig veldig sant. Krig har alltid vært en naturlig befolkningskontroll :)

9230881[/snapback]

Derfor skal mange folk miste livet sitt? Noen smarte hjerner får finne på en reguleringspolitikk, ikke atompolitikk.

Lenke til kommentar

Naturen klarer vel fint det der med avpopularisering. Det virker jo som dødelige sykdommer blir mer vanlig etter hvert som populasjonen øker. Det er noe jeg har tenkt endel på, og det er hvor mange folk det hadde vært i verden om det ikke hadde vært for svartedauden?

Lenke til kommentar
Naturen klarer vel fint det der med avpopularisering. Det virker jo som dødelige sykdommer blir mer vanlig etter hvert som populasjonen øker. Det er noe jeg har tenkt endel på, og det er hvor mange folk det hadde vært i verden om det ikke hadde vært for svartedauden?

9235636[/snapback]

 

Svarte dauen var også gud.... Gud er årsak - virning, hehe, men noen forstår ikke dette ;)

 

Jeg er ikke redd for og dø, har aldri vært det heller... men akuratt nå passer det dårlig... :p

Meget bra, det er frykten som er farlig, ikke døden... Den eksisterer jo ikke heller! Derfor sier bibelen at du vil 'smake' den... hehe :-P

 

om det er noe jeg er redd for så er det ikke døden, men hvordan venner og familie vil ta det... er det som har holdt meg i livet gjennom harde perioder av livet mitt..

 

Det er det som er det verste.... Familie og venner. Men frykten for døden, er unødvendig.

 

Ved og hjelpe andre, vil du finne hjelp i andre... -bibelen

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Har faktisk ikke ofret det så mye tanke. Men siden jeg nå nylig kom over et skrift hvor det nevnte at vi lever kun 28 000 dager. Noe jeg opplevde som veldig lite. Jeg er bare 16 år og derfor sitter jeg med følelsen at jeg ikke bruker tiden jeg har fått godt nok.

 

Hvorfor jeg ikke tar livet mitt? Hvorfor skulle jeg. Jeg elsker livet og alt ved det.

 

Men ja jeg må innrømme a jeg er livredd for å dø. (det siste ble kanskje litt pleonasme)

Endret av A-dog
Lenke til kommentar

Jeg er ikke redd for å dø

Det er mye farligere å leve.

 

Jeg er ikke redd for å dø

Mine beste venner, er reist allerede.

 

Jeg er ikke redd for å dø

Det blir verre for de som må rydde mitt rede.

 

Jeg er ikke redd for å dø

Men frykter smerten, de andre må dele.

 

Jeg er ikke redd for å dø

Tror nemlig jeg alltid vil leve.

Lenke til kommentar

Har tenkt over dette ofte, og jeg er egentlig ikke redd for døden. Jeg har ikke noe lyst å dø eller noe, og ser ingen poeng med å ta sitt eget liv, men jeg tror at når man dør så skjer en av to ting.

 

1. Vi blir "født på ny", uten noe som helst minne eller sammenheng med det forrige livet. Vi bare lever på nytt som en ny person.

 

2. Alt blir svart og "min" bevissthet opphører

 

Ingen av disse fører nødvendigvis til noe smerte, selv om hvis jeg "blir" en ny person, så er det jo sjanse for at jeg får et råttent liv som en syk/fattig/undertrykt person eller noe.

 

Jeg er ikke religiøs, og tror ikke at hvordan jeg lever dette livet påvirker hva som skjer etter døden.

 

Selve akten av å dø derimot, det kan skremme meg litt til tider. Man vet jo aldri hvordan man kommer til å dø, og jeg har veldig list lyst å dø en sakte og ensom død på et sykehjem eller noe. Ei heller har jeg lyst å dø i enorme smerter, men en rask og smertefull død frister mer enn en langsom ensomhetsdød.

 

Dette er ikke akkurat noe jeg tenker på til vanlig, men de gangene jeg tenker på det, er det mer dette som skremmer meg enn hva som skjer når jeg faktisk er dau.

Lenke til kommentar
Er du redd for å dø?

 

Orker ikke forklare mitt synspunkt nå... Er for trøtt. Men hva er det som stopper deg ifra å ta ditt eget liv? Hva må til for at du skal ofre livet ditt?

9204104[/snapback]

 

Er redd for smerte, men ikke døden i seg selv. Å bli torturert ihjel må være forferdelig, men selve døden gleder jeg meg til. Heaven here I come!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...