Gå til innhold

Er du redd for å dø?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Døden i seg selv er jeg ikke redd for, det som derimot nevnes som jeg også blir dritskremt av, er tanken på å oppleve en langsom, smertefull død som jeg på ingen måte kan fremskynde selv.

 

Men det jeg er mest redd for er å dø for tidlig. Jeg har alt å leve for, og har mange opplevelser og erfaringer foran meg. Jeg vet ikke hvor jeg skulle begynne hvis t.d. legen hadde ringt i morgen og fortalt meg at jeg hadde en måned igjen å leve.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ingen frykt for døden. Jeg har jo så klart lyst til å dø gammel, men samtidig så har jeg lyst til å slik at hele kroppen min kan brukes senere (ikke misforstå :p) Jeg vil at organene mine skal doneres, og at alt som kan brukes av kroppen min til forskning eller livredning, skal brukes. Har ikke lyst til å dø forgjeves liksom. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Døden eksisterer ikke for den som dør. Et menneske vil aldri være dødt. Alt vi skal gjøre er å leve. Å frykte døden er irrasjonelt. Hvorfor frykte opphøret av all frykt?

Men vil du ikke leve? Livet, som vi har nå er alt man har. Man får ingen andre sjangse, ei havner man i himmel/Helvette.

Frykten for å ikke eksistere burde da være litt tilstedeværende?

Lenke til kommentar
Døden eksisterer ikke for den som dør. Et menneske vil aldri være dødt. Alt vi skal gjøre er å leve. Å frykte døden er irrasjonelt. Hvorfor frykte opphøret av all frykt?

 

Godt sagt. Det er akkurst sånn jeg også føler det.

 

Døden eksisterer ikke for den som dør. Et menneske vil aldri være dødt. Alt vi skal gjøre er å leve. Å frykte døden er irrasjonelt. Hvorfor frykte opphøret av all frykt?

Men vil du ikke leve? Livet, som vi har nå er alt man har. Man får ingen andre sjangse, ei havner man i himmel/Helvette.

Frykten for å ikke eksistere burde da være litt tilstedeværende?

 

Egentlig ikke, livet er jo egentlig ingenting. Alle følelser som gjør livet verdt leve (glede, forelskelse osv.) er jo bare resultatet av kjemiske forbindelser i kroppen, altså illusjoner. Høres kanskje litt deprimerende ut, men det er jo sant. Ihvertfall sånn jeg ser det. Dette stopper meg dog ikke fra å ville leve, ironisk nok :!:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke redd for å dø overhodet, og lider ikke av sykdommen religion heller.

Gleder meg til endelig å få fred fra alt og alle. ;)

Hva som stopper meg fra å ta mitt eget liv? Det må vel være familie og venner. Ellers hadde jeg gitt faen. Har ikke sjans i livet, men jeg tar det med et smil :D

 

Haha, jeg liker deg. Vi er følelsesmessig identiske :p

Jeg kan relatere meg til alt du skrev i den posten.

 

Men jeg hadde ikke turt å kalle religion for "sykdom".

"Villedelse" passer kanskje bedre ;)

Endret av cnon
Lenke til kommentar
Døden eksisterer ikke for den som dør. Et menneske vil aldri være dødt. Alt vi skal gjøre er å leve. Å frykte døden er irrasjonelt. Hvorfor frykte opphøret av all frykt?

Men vil du ikke leve? Livet, som vi har nå er alt man har. Man får ingen andre sjangse, ei havner man i himmel/Helvette.

Frykten for å ikke eksistere burde da være litt tilstedeværende?

 

Egentlig ikke, livet er jo egentlig ingenting. Alle følelser som gjør livet verdt leve (glede, forelskelse osv.) er jo bare resultatet av kjemiske forbindelser i kroppen, altså illusjoner. Høres kanskje litt deprimerende ut, men det er jo sant. Ihvertfall sånn jeg ser det. Dette stopper meg dog ikke fra å ville leve, ironisk nok :!:

Klart at det bare er kjemiske forbindelser i kroppen og slik, men 'meningen' med 'livet' er jo å overleve. Det er det alt går ut på her i verden. Hvis man sku hatt et mål, sku det ha vært å overleve.

Lenke til kommentar

Liker ikkje tanken, men tenker ikkje så mykje på det heller.

så lenge eg dør på ein vanelig og ikkje pinfull måte, og så lenge eg har levd heile livet fram til tjha, 80år?

 

bare å leve trygt å holde seg unna drugs å den slags, så blir ein som regel over 70. og da trur eg ikkje tanken skremmer deg så veldig, fordi det valler deg veldig naturlig inn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...