Gå til innhold

Er du redd for å dø?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hoppe fra Prekestolen? Da er du i fritt fall i noen sekunder før du slynges inn mot fjellveggen av kraftige vinder, og du dør sannsynligvis meget smertefullt med brukte knokler og shit. I sekundene før du treffer bakken, that is. :D

9260480[/snapback]

 

Ok, hanglider fra prekestolen for så å slippe, eller den som kombinerte med bil ^^

 

Hvis du skal kjøre deg i hjel, så for Guds skyld ikke gjør det med en møtende bil.

9260487[/snapback]

 

Selvfølgelig ikke, skal gjøres forsvarligt (untatt for meg :D )!

Lenke til kommentar

Har noen her lest boka "livet etter livet" ? Jeg titta litt i den og da virket det skikkelig spennende å dø. Intervjuer av folk som har dødd men blitt gjennopplivet som beskriver forskjellige opplevelser. Blant annet om et lys som gjør deg så beroliget at du ikke vil tilbake til livet.

Kanskje det er dette stoffet som customTP snakker om blir sprøyta ut to ganger i livet?

Lenke til kommentar

Tror det er mye som skjer både fysisk og mentalt i det en dør/er klinisk død. Om det er noe som skjer på grunn av noe annet enn det kroppen kan skape er det store spørsmålet :D

 

Etter å ha sett en dokumentarserie som heter The Universe så bynte det å spire mange spennende tanker om hva som skulle/kunne/ville skje ^^

 

Edit: Tror det var episode 9 som var mest pirrende siden en der fikk se hvor utrolig småe vi var i forhold til den biiiiiitelille delen av universet vi kan se med våre supermoderne, men allikevel primitive øyne mot himmelen.

 

...og med øyne så mener jeg termiske, optiske og andre avanserte teleskop.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Jeg mener også ha ha lest at lyset kan forklares med det faktum at de fleste lyssensorene på netthinnen er samlet på et lite punkt i øyet, og fører derfor til økt informasjonsformidling. I de siste timer blir man stadig mer omtåket og hjernen blir mindre og mindre i stand til å "glatte ut" og konstruere ekstra informasjon (dette gjøres blant annet for å skjule den blinde flekken), med det resultat at lys oppfattes sterkere i midten og gir en slags tunneleffekt.

Lenke til kommentar

Da jeg sa lyset, så refererte jeg til bibelen og "reisen" den beskriver.

 

Men drillo, jeg lurer litt.

Er du kristen?

 

 

Men om jeg skulle velge en interresang måte å dø på..

Hmmm.

Hoppe fra et fly støttes fullt ut! Selv om det fort kan bli litt søl..

Å drukne er det jeg helst vil unngå.. For en fæl ting..

Hoppe fra helikopter med wingsuit og gruse seg ned i bakken hadde vært desidert det mest spektakulære!

Lenke til kommentar
Da jeg sa lyset, så refererte jeg til bibelen og "reisen" den beskriver.

 

Men drillo, jeg lurer litt.

Er du kristen?

 

 

Men om jeg skulle velge en interresang måte å dø på..

Hmmm.

Hoppe fra et fly støttes fullt ut! Selv om det fort kan bli litt søl..

Å drukne er det jeg helst vil unngå.. For en fæl ting..

Hoppe fra helikopter med wingsuit og gruse seg ned i bakken hadde vært desidert det mest spektakulære!

9260639[/snapback]

 

Tenk hvis du ikke dør? du bare knekker nakken, maltrakter ansikt, mister penis og en arm og ligger der for å dø! Blodårene i armen lukker seg, ansiktet blør ikke så mye så du rekker også å bli reddet! TENK DEG DET!! TENK!! haha:p

Lenke til kommentar

Petersk91? Hva mener du med at jeg misforsto grundig?

 

For det første så nevner du Islam med en gang jeg nevner selvmordsbombere? Det er bare media som sier at det bare muslimer som er selvmordsbombere. Det er grunnen til at jeg ikke nevnte det, det er ikke sant.

 

Men de av muslimer som sprenger seg sjøl, gjør jo dette som Jihad, altså hellig krig. Og de gjør seg selv til martyrer. Altså en som ofrer seg for religionen/alle andre.

 

Så hvor misforsto jeg?

 

Forresten, hvor har jeg vært uenig med deg før?

Lenke til kommentar
Har hørt det skal være veldig behagelig å kutte håndleddene også ligge i badekar :p Gjerne et glass whiskey på kanten og skikkelig bra "hade bra" musikk.

9260761[/snapback]

Har jeg og hørt :p

 

Damer på 60-tallet gjorde visst det eller no xD

 

Skal jeg ta suicide, så skal det være fra fly. Nyte utsikten før jeg treffer bakken, og ikke kjenner en drit, herlig :D

Lenke til kommentar
Da jeg sa lyset, så refererte jeg til bibelen og "reisen" den beskriver.

 

Men drillo, jeg lurer litt.

Er du kristen?

 

 

Men om jeg skulle velge en interresang måte å dø på..

Hmmm.

Hoppe fra et fly støttes fullt ut! Selv om det fort kan bli litt søl..

Å drukne er det jeg helst vil unngå.. For en fæl ting..

Hoppe fra helikopter med wingsuit og gruse seg ned i bakken hadde vært desidert det mest spektakulære!

9260639[/snapback]

 

Tenk hvis du ikke dør? du bare knekker nakken, maltrakter ansikt, mister penis og en arm og ligger der for å dø! Blodårene i armen lukker seg, ansiktet blør ikke så mye så du rekker også å bli reddet! TENK DEG DET!! TENK!! haha:p

9260645[/snapback]

 

 

Har du sett folk som hopper med wingsuit? De har en nokså stor fart! Selv om jeg ikke vet helt hvor farten ligger på skulle jeg tro det var omkring en 80 km\t.

Hva skjer med biler f.eks som kræsjer mot noe i 80 km\t? Selve bilen blir jo smadret totalt, men hva om personen hadde 80 km\t i timen mot den veggen?

 

 

edit:

Se hva jeg fant på et google søk:

If pushed from a high-flying plane, a naked human would fall to Earth at a terminal velocity—or maximum speed—of about 120 miles (190 kilometers) an hour.

 

 

Har du sett f.eks en motorsykkel som kræsjer med en bil i den farten?

Det har jeg.

Bilen så nesten helt fin ut om du så den fremfor. Men om du gikk til siden ville du se at partien mellom dørene manglet og at det bakerste motorsykkelhjulet stakk litt ut. Gulvet ville vært revet opp som om noen skulle sagd gjennom det.

Og folka? De måtte skrapes ut av bilen...

Så ikke vær redd for å ikke dø i den metoden

tenk det du..

 

Edit = slutt.

 

 

 

 

 

Petersk91? Hva mener du med at jeg misforsto grundig?

 

For det første så nevner du Islam med en gang jeg nevner selvmordsbombere? Det er bare media som sier at det bare muslimer som er selvmordsbombere. Det er grunnen til at jeg ikke nevnte det, det er ikke sant.

 

Men de av muslimer som sprenger seg sjøl, gjør jo dette som Jihad, altså hellig krig. Og de gjør seg selv til martyrer. Altså en som ofrer seg for religionen/alle andre.

 

Så hvor misforsto jeg?

 

Forresten, hvor har jeg vært uenig med deg før?

9260756[/snapback]

 

Islam er den eneste relegionen som dreper for sin egen skyld.

Javel, kristne gjorde det også for 1000 år siden, men det var under banneren til andre som var litt mer 'rasjonelle' for å si det sann.

Men faktisk så misforstod jeg også, for du sa aldri at jeg mente det på den måten..

Selv om det kunne hørest sann ut..

 

 

Og hvor har du vært uenig med meg før? Det husker jeg ærlig talt ikke, for slikt noterer jeg ikke ned.

 

 

Nå gikk diskusjonen litt Off-T :(

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Hva om døden er et paradis med evig fullkommen ro? Eller hva hvis det er ingenting så du trenger ikke bekymre deg, for du kommer ikke til å være i det hele tatt.

Slike som har dødd men blitt vekket til live igjen, har fått ut-av-kroppen-opplevelser, sett linjer de må krysse for å komme til "den andre siden" eller vært i nærheten av et lys som ga dem den ultimate ro.

Lenke til kommentar
Hva om døden er et paradis med evig fullkommen ro? Eller hva hvis det er ingenting så du trenger ikke bekymre deg, for du kommer ikke til å være i det hele tatt.

Slike som har dødd men blitt vekket til live igjen, har fått ut-av-kroppen-opplevelser, sett linjer de må krysse for å komme til "den andre siden" eller vært i nærheten av et lys som ga dem den ultimate ro.

9267504[/snapback]

Det er også folk som har fått hjerte/nyre/andre organer donert fra døde folk, som mener de da har fått ekstra minner om et sterkt lys, og en behagelig følelse. Syns det er ganske stilig....

 

Forresten, så på en dokumentar engang om en dame som hadde fått et donorhjerte, og da plutselig fått et minne der hun åpner en safe. I programmet finner de denne safen til den avdøde hun fikk hjertet fra, og hun åpnet safen. Det er ganske stilig :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke redd for å dø. Jeg ser ingen grunn til å frykte det da jeg uansett ikke vil bry meg straks jeg er død.

 

Jeg tar ikke livet mitt fordi det er morsomt å leve. Mat er godt, det er morsomt å spille css, jeg liker damen, jeg får se og oppleve masse gøy. Hvorfor skulle jeg ta livet mitt?

 

Ville ofret livet mitt dersom det reddet noen andre jeg enten liker godt eller noen jeg trodde vil føre til mer framgang på verdensbasis enn meg selv. Muligens i andre situasjoner dersom jeg f.eks var i en brennende bygning og kunne redde andre ved å chance livet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...