christo123 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hei, en kompis av meg kjøpte en ny pc fra komplett her på våren med vista. Han fikk pcen med skjermkortet ødelagt. Vi får bare grafikk problemer på spill, noen spill fungerer, men de fleste har feil. Vi tenkte det var kanskje vista eller driverne siden Vista var jo så nytt, men nå har vi installert alt av nye drivere og fant ut at det er ikke er det som problemet kommer fra. Eneste spillene som ikke har fått problemer er Oblivion og Diablo II, mens FarCry, Counter-strike Source, Half-life 2, Command & Conquer og Lost planet (Bare videoene det er feil på i Lost planet.) Alt av temperatur skal stemme og vi har testet korte på en annen pc også som hadde Windows XP, men han fikk samme problem der også. Skjermkorte er: XFX GeForce 7950GT 610M 256MB XXX GDDR2, PCI-Express, HDCP, 2xDVI, Heatpipe. Trokke det er noe vits å vise det andre specsa pga vi har testet det på to pcer. Her er det noen bilder: Feil med Half-Life 2 Deathmatch: Feil med Half-Life 2: Feil med Lost Planet video: Feil med Command & Conquer 3 Tiberium Wars: Bilde av temperatur osv: _____________________________________________________________________________________ Noen som veit hva som gjør til dette problemet? Lurer litt på hva jeg skal skrive i garantien, må nesten sende tilbake skjermkortet og få ett nytt ett. Mvh Viggo Endret 3. august 2007 av Viggo1 Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Skriv at det er ødelagt og viser artifacts etc. i spill, de skal teste makkverket og sende deg et nytt ett, evt erstatningsvare/penger. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Problemet er nok varme... det skjermkortet der er uten vifte, altså bare med passiv kjøleløsning, derfor blir det også veldig varmt. Dette har skjedd med flere av disse kortene, de skulle aldri vært levert uten vifte. Kortene er bra...men ikke uten vifte Returner og få et annet. Dette er garantert reklamasjon/garanti Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Men synes det er rart at de ikke plages i Oblivion om det gjelder varme. Oblivion er vel kanskje en av spillene som presser tempen mest opp. Iallefall etter min erfaring. Men er enig i at det må være noe feil med dette kortet. Og jeg må også si at jeg er betenkt over at såpass bra kort leveres med passiv kjøling. Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Hehe, ok takk for svar! Har blitt feil med Oblivion nå også, kom i ettertid Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hehe, ok takk for svar! Har blitt feil med Oblivion nå også, kom i ettertid 9210169[/snapback] lever tilbake ...få noe annet tilbake :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå