AlecTBM Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg fikk en live oppdaterings ajax kode av en fyr jeg kjenner til å lage en live chat med ajax og php. Men problemet er at det var ganske tungvint å skrive innlegg. Man måtte oppdatere siden. Så jeg håpet på at noen kunne lage eller sende link til en java chat som da baserer seg på mySQL. AlecTBM Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Legg inn JDBC... Kan fikse en chat hvis du vil. JSP, applet eller applikasjon? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Takker for at du vil hjelpe Men hvordan skal jeg legge inn JDBC (søker nå btw) Er min egen server. EDIT: Trur jeg fant den nå. Men må jo laste ned 160 mb Kan ta sin tid det hehe takker igjen EDIT2: Vet ikke helt om hva som er det beste av JSP, applet eller applikasjon til en webside. Noen tips? Endret 3. august 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 PHP Men når det gjeder java vil jeg mene JSP. Sammtidig som applet kanskje burde fungere bra til en live chat. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 greit det Men jeg vil kunne lage chatrom osv. i mysql Så ved å endre spørringen via get få andre innlegg Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ved å legge inn JDBC å så få JSP til å koble til mysql er en løsning. Men da får du samme problemet som med php, må oppdatere siden. Er sikkert noen løsninger på dette, men da kan du likesågodt bruke php. For å trixe til med applet kan du gjøre slik at appleten kobler rett til mysql. Men sikkerhetsmessig ville jeg ha skrevet en serverapplikasjon som du legger på serveren din, som komminuserer med mysql. Så kan en applet komminusere med den serverapplikasjonen for å lese innleg osv. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 det går ann Men nå har jeg innstalert JDBC. En applet er vell det beste da. Men jeg har jo et php script som kobler til databasen. Så går det ikke ann å koble appleten opp mot den? Har en del muligheter for å innstalere siden servern står her på rommet mitt. Så bare si hva som trenges av programvare så blir det gjort. Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 PHP kobler til MySQL lokalt på serveren fordi php kjøres fra serveren. Applet blir kjørt som klienter på brukernes maskiner, derfor må applet koble til over nettet. Er vel mulig å la applet koble til MySQL over internet, men anbefaler å skrive en serverapplikasjon for appleten på serveren din. Jeg kan sikkert hjelpe deg å skrive om du vil. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Hvilket språk må serverapplikasjonen skrives i?? Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det du vil, siden kommunikasjonen mellom Applet og tjener vil gå over TCP kan du skrive serverapplikajsonen i absolutt det du vil. Kan jo skrive den i java, har skrevet noen servere i java fra før... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Jeg skriver jeg den i php. Hva trenger du i den? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Lurer bare på hvordan det går med chatten? Kommet langt? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Lurer bare på hvordan det går med chatten?Kommet langt? Hei, Jeg er selv nå på utkikk etter en dugandes webchat CMS. Hvilken chat er det du/dere benytter dere av spesifikt her...? Støtter den lyd og webcam? Endret 3. desember 2007 av Lifeform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå