Republic3D Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg har noen rare skygger til høyre for ting på skjermen min. Det ser litt rart ut. Jeg sendte det gamle skjermkortet mitt (7950GTX) til rep pga dette, og kjøpte meg et nytt (8800 GTS) for at det skulle bli bedre, noe det ikke ble. Er det noen som har en anelse om hva det kan være? Jeg har bra kjøling i pc'n, og nok power, så jeg vet ikke hva det er. Siden jeg kan ta screenshot av det, utelukker det liksom selve skjermen. Hjelp! Endret 3. august 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 må ærlig si at jeg ikke skjønner hva du snakker om. Ser ingenting merkverdig på bildet. Det svarte er svart og det hvite er hvitt, sikker på at det ikke er skjermen din? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Helt enig, sitter og ser på bildet for tredje gang nå, og klarer ikke å se noe som ikke skal være der. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Argh... håper da ikke det! Netshop spurte meg om det gjalt bare i Windows eller ellers også, så de må jo ha sett det... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ser på det nye bildet, men det er absolutt _ingenting_ der pila peker.. Bare svart. Du har nok skjermtrøbbel Lek litt med instillingene. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ok, nå fikk jeg opp bilde nr. 2. Klarer ikke å se noe som helst annet enn rent svart under der du skriver "Hva er dette?" Har til og med "blåst" det opp uten å finne noe... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Jøje meg.. flaut. Hmm... det er bare HDMI ut på kortet mitt, og bare VGA inn i skjermen.. bruker adapter. Er en BENQ FP222Wa 22" skjerm med 1680x1050 oppløsning.. hva skal jeg gjøre for at det skal bli borte da? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Kjører du HDMi > DVI > VGA? :/ Høres ikke helt heldig ut. Sikker på at du ikke kjører DVI > VGA? Hvit på skjermkortet og blå på skjermen? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ser ikkje noko eg heller, men kan vere fordi eg er trøytt. Kanskje det er skjermen og ikkje skjermkortet det er noko gale med? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Kjører du HDMi > DVI > VGA? :/ Høres ikke helt heldig ut. Sikker på at du ikke kjører DVI > VGA? Hvit på skjermkortet og blå på skjermen? 9203499[/snapback] Søren, jeg mente DVI-> vga-adapter -> VGA. Trykket litt på forskjellig såne moduser, og nå ble det borte. Men fargene er litt grelle... under "standard" var skyggene der, litte grann under "movie" og "photo", men under "dynamics" er det borte. Problemet nå er bare at skjermen lyser skikkelig... og fargene er litt for sterke. Jaja.. fant hvertfall ut hva problemet var.. Oppdatering: Fortsatt litt skygger... Endret 3. august 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ja, det lønner seg nok å rote litt der inne og teste. Tror jeg vet hva du mener, og det er irriterende. Skal være nøyaktige innstillinger til for å få det bort. Men har du ikke en hvit inngang på skjermen, ala DVI? det fjerner slike ting, da VGA er analog og DVI er digitalt, som er det man foretrekker. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Ja, det lønner seg nok å rote litt der inne og teste. Tror jeg vet hva du mener, og det er irriterende. Skal være nøyaktige innstillinger til for å få det bort. Men har du ikke en hvit inngang på skjermen, ala DVI? det fjerner slike ting, da VGA er analog og DVI er digitalt, som er det man foretrekker. 9203535[/snapback] Har kun VGA inn dessverre... skulle nok ha lagt i en 500 lapp og fått meg en med digital inngang. Tror dere det er noe som er galt med skjermen, eller må den bare stilles inn riktig? edit: har stilt litt på den nå.. ned med kontrast og lys igjen, og nå er det aller meste av skygger borte. Takk for hjelpen hvertfall.. hehe Endret 3. august 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hehe, ja, DVI er å foretrekke, hvertfall for oss som fotograferer (mtp avataren din) Men fint at du fikk en løsning på det. Er som regel ikke så mye som skal til, men du endte nå hvertfall opp med et bedre skjermkort =) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Hehe, ja, DVI er å foretrekke, hvertfall for oss som fotograferer (mtp avataren din) Men fint at du fikk en løsning på det. Er som regel ikke så mye som skal til, men du endte nå hvertfall opp med et bedre skjermkort =) 9203578[/snapback] Hehe, det har du jaggu meg rett i. Vanskelig å redigere bilder med denne skjermen. Jepp, fikk bedre skjermkort da, og jeg tror jeg får kreditt på det jeg leverte tilbake til Netshop. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg hadde samme prob.På min forrige skjerm før jeg fikk 50", og da var det bare kabelen som gjorde det. Mitt råd til deg er å kjøpe en ordentlig skjermet kabel Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Hmm... kanskje jeg skal prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå