Composer Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg plages med dårlig nedlastingshastiget. Har vært i kontakt med internett-leverandøren min, og de sier at linjen fram til modemet mitt ser ut til å være i orden. Derfor har jeg prøvd å koble 3 forskjellige datamaskiner direkte til modemet med forskjellige tp-kabler,, men jeg fikk samme hastighet på alle..... Modemet har i tillegg vært inne for test, men det var i skjønneste orden. Hva i all verden kan problemet være da?! Jævli frustrerende når selv ikke internettleverandøren kan svare på problemet mitt. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Vanskelig å si noe ut fra de informasjonene du kommer med. Hva slags modem, router har du? Forventet hastighet, oppnådd hastighet. Hvordan og hvor måler du? Lenke til kommentar
Composer Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Vanskelig å si noe ut fra de informasjonene du kommer med.Hva slags modem, router har du? Forventet hastighet, oppnådd hastighet. Hvordan og hvor måler du? 9203520[/snapback] Det er et motorola modem.. Routern har vel ingenting å si siden jeg har samme problem når jeg kobler direkte opp mot modemet.. Hastigheten jeg får er 0.4mbit når jeg måler den på itavisens speedometer og rananett.no.. Skal vel egentlig ha 3-4 mbit.. Utlinjen min ser ut til å ha rett hastighet.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 En mulighet er at ISP har feil hastighetsprofil mot deg. Dette bør du kontakte de og spørre om. Har du splitter før modemet så kan det lønne seg å prøve modem direkte på kabelen som kommer inn til splitteren. Lenke til kommentar
chriscandy Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvilken leverandør har du da? Motorola Surfboard fra Get? Lenke til kommentar
Composer Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 En mulighet er at ISP har feil hastighetsprofil mot deg. Dette bør du kontakte de og spørre om. Har du splitter før modemet så kan det lønne seg å prøve modem direkte på kabelen som kommer inn til splitteren. 9204072[/snapback] Neida.. de er kontaktet og er klar over problemet.. så det kan ikke være det.. er ikke koblet via nå splitter.. har kabel-nett Lenke til kommentar
Composer Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Hvilken leverandør har du da? Motorola Surfboard fra Get? 9204086[/snapback] Har ikke Get.. men har et motorala surfboard modem ja.. vært plaget du og eller? Lenke til kommentar
chriscandy Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Nei har ikke vært plaget nei. Men har en del erfaring rundt modemet, Get og kabel. Mitt tips er å prøve en annen pc. Sjekk om den får like dårlige resultater. Hvis det er tilfelle kan du bytte modem. Hvis du fortsatt har problemer kan det være uttaket.... Osv. Du skjønner tegninga? Begynn i en ende og registrer alle endringer. Eller sats på at det er leverandørs feil og bestill tekniker. Lenke til kommentar
Composer Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Nei har ikke vært plaget nei. Men har en del erfaring rundt modemet, Get og kabel. Mitt tips er å prøve en annen pc. Sjekk om den får like dårlige resultater. Hvis det er tilfelle kan du bytte modem. Hvis du fortsatt har problemer kan det være uttaket.... Osv. Du skjønner tegninga? Begynn i en ende og registrer alle endringer. Eller sats på at det er leverandørs feil og bestill tekniker. 9204188[/snapback] Takk for tipset! men hvis du leste innledninga så ser du at jeg har allerede prøvet det du sier jeg må vel kanskje få tekniker ja.. men nå er det helg og det blir mye ergelse før mandagen kommer.. Lenke til kommentar
chriscandy Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 hehe.. Leste det en gang å glemte det like fort. Da er det nok tekniker som er løsningen ja. Lykke til og "god" helg Lenke til kommentar
Composer Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 hehe.. Leste det en gang å glemte det like fort. Da er det nok tekniker som er løsningen ja. Lykke til og "god" helg 9204276[/snapback] tror jeg skyller bort helga med pils jeg.. så slipper jeg å tenke på det Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Kan du ikke fortelle hvilken ISP du har da...Litt letter og sortere da vettø----> Lenke til kommentar
Composer Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Kan du ikke fortelle hvilken ISP du har da...Litt letter og sortere da vettø----> 9204311[/snapback] er en lokal nettleverandør.. heter rananett.. det sier vel ikke så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå