Gå til innhold

Hovedkort til Intel C2D E6850

qui-gon

Anbefalte innlegg

Trenger noen anbefalinger til nytt hovedkort. Gjerne i både "best" kategorien i tillegg til "billig men bra" kategorien. Gjerne også hvorfor anbefalte kh er best.

Jeg satser på å overklokke prosessoren,som er en Intel C2D E6850.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger noen anbefalinger til nytt hovedkort. Gjerne i både "best" kategorien i tillegg til "billig men bra" kategorien. Gjerne også hvorfor anbefalte kh er best.

Jeg satser på å overklokke prosessoren,som er en Intel C2D E6850.

9203426[/snapback]

Jeg syns dette er ganske fint, jeg da :)

Har det selv, og er veldig fornøyd med det. Du har riktignok 3.0 GHz jeg her bare 2.13, men allikevel :thumbup:

Hovedkort

Det eneste minus på dette er IDE porten..

Den står rett under PCI-E porten, så plasseringen er dårlig, men det fungerer absolutt :)

Lenke til kommentar

I og med at du skal ha en E6850 (1333 FSB), og billig/bra HK ville jeg ikke valgt HK basert på P965 brikkesett. De fleste klarer 1333 FSB ved hjelp av biosoppgradering, men når prisen opp til P35 eller nForce 650 bare er 100 - 150 kr, så kan man like gjerne gå for et som er laget for FSB på 1333.

Aktuelle er etter min mening.

Gigabyte GA-P35-DS3. Gigabyte får jevnt over gode skussmål når det gjelder klokking.

Asus P5N-E SLI eller Asus P5K SE. Her bygger jeg på egne erfaringer med ASUS-kort, solide og gode kort fra A til Å, har aldri hatt særlige problemer.

Lenke til kommentar

Sjekket litt opp rundt P35 kortene nå.

Det P5N SE SLI kortet er jo gunstig å klokke med åsså ser det ut som.

Men er litt keen på Gigabyte,har jo et allerede,stabilt og godt. God manual,enkel BIOS oppgradering.

Derimot, har jeg hatt mange MSI kort,med ulik erfaring.

Hva med DETTE ?

Noen med erfaring/formening om det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...