kimweisner Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ja da er høstens STORE høydepunkt snart et faktum. Om bare litt over en måned starter småviltjakta. Er det flere enn jeg som har så smått begynt og få sommerfugler i magen?? Har betalt jegeravgiften, pusset hagla, sett på jaktbilder, og lest jaktdagbøker.....osv, osv........ Skal til Finnmark på rypejakt andre jaktuka, og gleder meg noe sinnsykt Var der ifjord også, og det var en opplevelse jeg sent kommer til og glemme.... Måtte bare få ut litt, kona mi begynner og bli rimelig lei alt jaktpratet mitt Så her er det bare og komme med innspill, hvis det er flere som vil være med på litt jaktprat Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ja jeg gleder meg veldig mye. Første jakta jeg går med våpen så dette blir morsomt. Skal være med bestefaren min sitt jaktlag, de jakter på rådyr. Forhåpentligvis får jeg skutt noe, men det er vel ikke alltid en selvfølge for førstegangsjegere Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 trenger hjelp til å starte med småviltjakt. har meldt meg på jegerprøven, og begynner kurset snart. men har noen spm. kan man f.eks bruke samme våpnet til hare, rype, skogsfugl og andejakt? eller trenger jeg fire forskjellige hagler til dette formålet? noen forslag til greie alroundhagler? ikke av den dyreste sorten. er en gutt på 18 år. (hvis det har noe å si for valget) hva slags jakt er "lettest" for en nybegynner å starte med (regner med at mitt første år blir til neste sesong) eller sent denne sesongen. trenger alle tips jeg kan få Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg kjøpte meg en Lincoln Premier. Ca 9 k for hele våpenet. Kaliber 12. Det er ikke våpenet det går på hvis du skal jakte på forskjellig vilt, det er ammunisjonen. På mindre dyr sånn som rype, and og hare skal man helst bruke fin ammunisjon.(små hagl inne i patronen) Men på større dyr skal man bruke grovere ammunisjon. (større hagl inne i patronen) Endret 12. august 2007 av -stiaN Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 trenger hjelp til å starte med småviltjakt. har meldt meg på jegerprøven, og begynner kurset snart. men har noen spm. kan man f.eks bruke samme våpnet til hare, rype, skogsfugl og andejakt? eller trenger jeg fire forskjellige hagler til dette formålet? noen forslag til greie alroundhagler? ikke av den dyreste sorten. er en gutt på 18 år. (hvis det har noe å si for valget) hva slags jakt er "lettest" for en nybegynner å starte med (regner med at mitt første år blir til neste sesong) eller sent denne sesongen. trenger alle tips jeg kan få 9246642[/snapback] Fullfør jegerkurset og ta jegerprøven. Så lærer du alt du vil lære Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Jeg kjøpte meg en Lincoln Premier. Ca 9 k for hele våpenet. Kaliber 12. Det er ikke våpenet det går på hvis du skal jakte på forskjellig vilt, det er ammunisjonen. På mindre dyr sånn som rype, and og hare skal man helst bruke fin ammunisjon.(små hagl inne i patronen) Men på større dyr skal man bruke grovere ammunisjon. (større hagl inne i patronen) 9248761[/snapback] Off topic: Et godt valg Jeg er kjempefornøyd med min Lincoln Premier hagle. On toppic: Begynner å krible litt nå selv om det fortsatt er noen uker igjen til skogsfugljakta starter...gleder meg... Endret 16. august 2007 av iggipop Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Begynner å glede meg nå ja. Har vært og gått litt på fjellet og i skogen, det ser ut til å bli et knallår med mye fugl! Kan ikke huske å ha sett så mye før! Lenke til kommentar
kimweisner Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ja har også hørt rykter om at det skal bli et bra rypeår iår. Skal visst være bra med smågnagere. Blir jo spennende og se mot slutten av måneden når rypetellingen er ferdig Ja ikke mange dagene igjen nå Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Skjøt mine to første ryper i hele mitt liv for ett par dager siden Skal si jeg var stolt da jeg tok begge to på en gang. 3 fløy opp, og 2 datt ned Så kjørte jeg over en hare på tur hjem da.. Ble dessverre for ødelagt til mat.. Men kjørte over en til hare dagen etter, og den gikk det bedre med. Kun hodet som fikk trøkken.. Vanvittig med hare i Lofoten i år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå