Gå til innhold

Vista, kan man skifte språk?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg har hørt at man skulle kunne skifte språk slik at det ikke var nødvendig for ms å lage en windows for norske brukere, en for engelske osv.. Så det jeg lurer på er om jeg f.eks. kjøper en norsk vista home premium versjon, om jeg kan gjøre den om til en engelsk versjon på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Nei, så lenge ikke språkpakkene er såpass store at man ikke hadde fått de på samme disk så hadde det ikke vært noen grunn til å lage forskjellige versjoner. Mener bare at jeg har hørt dette. Har det aldri vært planlagt heller?

Lenke til kommentar

Det finnes noe som kalles Vista MUI (Multilingual User Interface) - dette finnes også til XP.

Her er en link til Microsoft som beskriver det, fungerer i utgangspunktet på Enterprise og Ultimate versjonene.

http://technet2.microsoft.com/WindowsVista...3.mspx?mfr=true

MUI muliggjør også forskjellige språk på samme maskin for brukere med ulike morsmål. I tillegg vil profilen kunne følge brukeren slik at hvis man logger på en annen maskin (som har MUI installert) så vil man automatisk få sitt språk i grensesnittet.

Men kravet for MUI i utgangspunktet er engelsk OS, du får ikke norsk Vista med MUI.

Her er også en link til en norsk side (beskriver XP MUI) men prinsippet for Vista er omtrent det samme. :)

http://itpro.no/art/669.html

EDIT: Glemte linkene.... :blush:

Endret av persistent
Lenke til kommentar
Språkpakker er en av ultimate funksjonene. Så om man kjøper Windows Vista Ultimate (tror du må ha engelsk versjon uten at jeg er 100% sikker), kan man laste ned litt over 20 forskjellige språkpakker (deriblant norsk) via Windows Update.

9210223[/snapback]

Det må ikke være Engelsk versjon ;) Det kan være hvilken som helst versjon, men du får ikke alle språkene som update ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...