clide Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei. Slik jeg ser det nå, må vi velge enten parabol eller Riks Tv når de tar bort analoge sendinger. Så nå sitter jeg og prøver å finne ut av det. Idag har vi bare NRK, Tv2 og TvNorge. Det fungerer helt greit for oss, siden vi ikke ser så veldig mye tv. Men vi er glad i film, og har selv små barn, så jeg syns det virker kjekt å ha disse Disney-kanalene. I tillegg kunne det vært kjekt å ha film-kanaler. Da er alternativet Canal Digital Family Film. Det koster kr 5591 pr år. Rikspakken koster kr 3188 pr år. Er det verdt 1400 kroner ekstra for å få Canal Digital Family Film? Eller er disse filmene bare noe "søppel"? Sender de skikkelig filmer på Canal+ Film? Ikke lett dette Lenke til kommentar
kozyx Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei. Slik jeg ser det nå, må vi velge enten parabol eller Riks Tv når de tar bort analoge sendinger. Så nå sitter jeg og prøver å finne ut av det. Idag har vi bare NRK, Tv2 og TvNorge. Det fungerer helt greit for oss, siden vi ikke ser så veldig mye tv. Men vi er glad i film, og har selv små barn, så jeg syns det virker kjekt å ha disse Disney-kanalene. I tillegg kunne det vært kjekt å ha film-kanaler. Da er alternativet Canal Digital Family Film. Det koster kr 5591 pr år. Rikspakken koster kr 3188 pr år. Er det verdt 1400 kroner ekstra for å få Canal Digital Family Film? Eller er disse filmene bare noe "søppel"? Sender de skikkelig filmer på Canal+ Film? Ikke lett dette 9203179[/snapback] Jeg har Canal Digital Family Film, og synes det er helt topp. De sender ganske mye bra på Canal+ kanalene, så hvis dere liker å f.eks leie en del filmer, så er Canal+ et veldig godt alternativ. Du kan jo sjekke www.canalplus.no for programoversikt f.eks denne uka. I tillegg får du jo TCM i den pakka (veldig bra hvis du liker eldre filmer), samt Silver, Showtime, TV2 Filmkanalen og Hallmark (alle sender hovedsaklig film). Disney kanalene er også veldig bra, og barna kommer nok til å elske det. Selv er jeg en voksen Disney-fan, så jeg ser også på disse kanalene. Riktignok kun Viasat's sendinger, da disse har engelsk alternativ, og ikke kun nordiske dubber som via Canal Digital. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg har hatt Canal+ kanalene i lengre tid og opplevde at det aldri gikk noen filmer jeg kunne tenke meg å se. Enten gammelt eller veldig sære film slik jeg opplevde det. Selv går jeg for gratis pakka til RiksTV (bare NRK og TV2) og så leier jeg heller film på nettet. F.eks. film24.no, da får jeg se de filmene jeg vil, når jeg vil og til en billigere pris. Lenke til kommentar
tevgyrt Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Selv går jeg for gratis pakka til RiksTV (bare NRK og TV2) og så leier jeg heller film på nettet. F.eks. film24.no, da får jeg se de filmene jeg vil, når jeg vil og til en billigere pris. 9205196[/snapback] Ville også vurdert denne løsningen. I høst starter NRK to nye kanaler, NRK Super for barn (sending fra 7 til 19) og underholdningskanalen NRK3 (med bla. HBO-serier og forskjellige typer filmer). Det dekker nok mye av ønsket om barnekanal og film. For de 3188/5591 kronene du sparer på dette, kan du kjøpe/leie ganske mange filmer og serier på DVD, hvis det skulle bli for lite med NRK/TV2. Ett minus i forhold til i dag er at du mister TVNorge, men det er kanskje til å leve med? Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vi hadde den dyreste Canal Digital pakke før. Er ikke så veldig mange bra filmer. For å si det sånn, så går det oftere bra filmer på NRK1. Vil anbefale RiksTV, eller Gull pakka til Viasat. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Gratispakken til RiksTV kommer til å miste Tv2 også. I 2009 eller senere vil Tv2 kun bli tilgjengelig om en betaler. Angående Canal + Film, det går mye bra der. Mange nye filmer, og som oftest svært kjente. Det kan riktignok bli litt mye repriser. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Gratispakken til RiksTV kommer til å miste Tv2 også. I 2009 eller senere vil Tv2 kun bli tilgjengelig om en betaler. 9241770[/snapback] Det er ikke helt fastslått enda. Poenget er at TV2, kan gjøre det etter 2009 Pga. dette med forfallen konsesjon eller hvordan det var. Vi får håpe de tar til vett og sender gratis. Det bør jo være en kommersiell kanal gratis, ellers blir jo Norge helt Soviet Unionen. Lenke til kommentar
Javell Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Gratispakken til RiksTV kommer til å miste Tv2 også. I 2009 eller senere vil Tv2 kun bli tilgjengelig om en betaler. 9241770[/snapback] Det er ikke helt fastslått enda. Poenget er at TV2, kan gjøre det etter 2009 Pga. dette med forfallen konsesjon eller hvordan det var. Vi får håpe de tar til vett og sender gratis. Det bør jo være en kommersiell kanal gratis, ellers blir jo Norge helt Soviet Unionen. 9242930[/snapback] TV2 ville være betalbar etter 2009. Komentaren om "Soviet Unionen" er useriøs, og unødvendig å kommentere... Endret 27. august 2007 av Javell Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 har du vurdert kabeltv ? av de 3 alternativene så er rikstv det dyreste alternativet i forhold til antall kanaler som er med i pakken. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 har du vurdert kabeltv ? av de 3 alternativene så er rikstv det dyreste alternativet i forhold til antall kanaler som er med i pakken. 9427632[/snapback] Ja, dette gjelder for så vidt bare hvis man faktisk SER på ALLE kanalene... Etter min mening har RiksTV kremen, mens de andre alternativene har masse kanaler man kanskje ser på en gang i jubelåret. Jeg vil heller kvalitet enn kvantitet! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 hvis man snakker om kvalitet så kan jeg ikke se at rikstv i forhold til kabeltv har så mange fordeler. da tenker jeg på at man får de samme kanalene som rikstv ( som koster mer) pluss noen til. man betaler mer for mindre kanaler . det kan da ikke være meningen å betale mere bare for at du ikke ønsker noen søpel-kanaler. det er bare å la være å se på dem eller å sperre dem hvis det da ikke er tv3 du savner. det er det ikke alle kabel tv selskaper som tilbyr. alle tilbyr tv2 sine kanaler ,NRK og TVNorge og discovery hvis du velger parabol så må du faktisk velge enten tv2 eller tv3( canaldigital eller viasatt). her får du foresten med enda fler søppelkanaler rikstv fikk kritik fordi de ikke tok med BBC. de bestemte seg for en fra BBC jeg har kabel tv fra en lokal leverandør og der er 3 BBC kanaler med de ene av disse hetter BBC FOOD som kan katalogiseres som mindre interessant. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Men, for å bare gjøre det klart.... kabelTV er analogt. Da kan det jo hende at det er billigere enn riksTV. Har du digital kabelTV koster det vel en smule mer? Jeg hvet ikke. Ju tell mi. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) kabeltv blir mer og mer digitalt over fiber. hos meg er det slik at jeg har internnett og kabeltv over fiberkabelen. for å få kabelen til huset kostet det 3900 kr. tvkanalene med 2 dekorere koster for meg ca 300 kr måneden da har jeg ca 50 radio og tv kanaler. risktv skulle visstnok bare ha 20 kanaler til 350 kr måneden hvis man ønsker bredbånd så er det en god investering og tv-kanalene blir rimeligere en risks tv derimot med bare tv blir det en vurdering sak skal du ha 2 dekodere for risk tv så må du ut med ca 3000 kr tror også du må tegne 2 ( forskjelige) abonemang 07.09.07 expert elektro kom med et tilbud på dekodere til rikstv . fikk reklame i posten i dag . jeg glemte å nevne at jeg bor et stykke ut på landet. tilbudene på kabel tv vil variere alt etter selskap Endret 7. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå