anders! Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei! Har en E6600 og et EVGA 680i SLI kort. Jeg vil gjerne ha noen tips angående klokking. Har lest det meste av tester og guider som er på nettet men ALLE disse her sidene har annerledes BIOS enn det jeg har. Den største forskjellen er at jeg ikke kan gjøre om multiplieren i BIOS. Det er BIOS som er det beste verktøyet til klokking? Alle tips som vet om klokking med EVGA 680i SLI kort mottas med stor takk!! Trenger all hjelp jeg kan få! Anders! Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Hei, har samme kort som deg. Med nyeste bios P30 som du finner på sidene til evga går det fint ann å stille på multiplier. Det har det egentlig gjort med alle versjonene jeg har testa, men det er hvertfall den nyeste. Det er også fiksa noe med temperaturer, eldre bioser viste for lave temperaturer hvis jeg ikke husker feil. Ellers så bør du jo få tak i memtest og sjekke minnebrikkene dine og at de er i orden og fungerer problemfritt på den frekvensen du til slutt vil bruke. Endret 4. august 2007 av CoreTEC Lenke til kommentar
anders! Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Takk for svar! Det er det med RAM og PCI som bekymrer meg. Skal jeg skifte om på timingsene når jeg klokker eller skal jeg holde meg borte fra det? Det med vcore har jeg skjønt. Jeg skal sette opp vcore litt om gangen og hvis maskinen oppfører seg unormalt skal jeg senke den ned igjen, ikke sant? Kom gjerne med flere nybegynner råd! Lenke til kommentar
anders! Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Takk for svar! Det er det med RAM og PCI som bekymrer meg. Skal jeg skifte om på RAMtimingsene eller PCI når jeg klokker eller skal jeg holde meg borte fra det? Det med vcore har jeg skjønt. Jeg skal sette opp vcore litt om gangen og hvis maskinen oppfører seg unormalt skal jeg senke den ned igjen, ikke sant? Kom gjerne med flere nybegynner råd! 9206206[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå