Marv Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 hei.. det har seg slik at jeg skal ta el.nikk eksamen som privatist til jul. har fått lånt noen gamle bøker om analog og digital teknikk. det jeg lurte på er om det er noen som har noen tips til sider på nettet jeg bør lese? noen som kanskje har hatt eksamen i dette faget, og kan tipse meg om hva som "bør prioriteres"? ellers er det bare å komme med alt som kan hjelpe meg med å klare den eksamen! (EL7049) Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Les pensum, regn/gjør oppgaver. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 flere tips? sikkert flere som har hatt/skal ha denne eksamen så.... Lenke til kommentar
fraber Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er en stund siden jeg tok den eksamen men det som kan være lurt er enkle forsterker-kretser, regning av strøm og spenning i serie og parallell koblete kretser i sammen. Hva er forskjellen på en PNP og en NPN transistor, hva cilisium er, hvordan shunt og dioder virker med knekk spenninger, likerettere hvordan den virker og jevne ut rippel spenning med kondensator, delefiltre og hvordan frekvenser reagerer på kondensatorer og spoler. Hva feed-back brukes til i en forsterkerkrets. Alle ting som har med and. or og xor kretser altså logiske kretser. http://pedit.hio.no/pedit/edit/fag/plattfo...rived_logic.htm. Kan være dette er ut datert men håper det kan hjelpe Lenke til kommentar
Marv Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 takker for svar..... skal se på dette.... håper flere kan komme med tips og råd her... Lenke til kommentar
Marv Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Flere tips... prøver å lese på litt av hvert, men kunne trengt litt flere tips fra dere som evt. har hatt denne eksamen. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 er vel noen flere her som har hatt denne eksamen, og kan komme med tips til en som skal forsøke seg på denne!!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå