FaO Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Når jeg går inn på internett så får jeg symbolet som betyr "En UMTS-pakkedatatilkobling er aktiv". Vil dette si at jeg er tilkoblet med 3G, og kan d si noe om jeg er koblet til via GPRS eller GSM? Frykter jeg kanskje må gjennom en krangel med telenor her.... Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hei! UMTS=3G. GPRS vil si at du er koblet opp hele tiden,og betaler kun for pakkene som downloades/uploades. Sistnevnte blir også ofte kalt for 2.5G - Rebaz Endret 3. august 2007 av RePaC Lenke til kommentar
FaO Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Vel, telenor har altså da lovet meg gratis WAP i en måned. De har nå sendt regning på 200,- og når jeg sendte mail fikk jeg dette svaret fra telenor: "Det kan hende du har koplet deg opp via GSM. Det finnes to forskjellige måter å koble seg på WAP; via GPRS eller kun via GSM. Med GPRS wapper du raskere og billigere, og den første måneden får våre kunder fri tilgang til WAP via GPRS. Gjelder Telenor Mobils WAP-portal http://wap.telenormobil.no. Dersom du wapper via GSM vil du bli takstert som vanlig. Sjekk innstillingene og se i brukerveiledningen for din telefon." I brosjyren til telenor står d: " Som ny djuice-kunde slipper du å betale for å bruke WAP* hele den første måneden" (...) * Gjelder via GPRS/EDGE/3G i Norge. Har jeg da rett når jeg sier at jeg har brukt 3G, og at jeg dermed har krav på å slippe å betale for nettbruken? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Sorry skriver på svensk tastatur. Det spörs jo hvordan du "wapper", feks skriver du www.vg.no betaler du takst,mens wap.vg.no regner jeg med du ikke skal betale. Bruker du GSM-nettet vil du bli taksert som et slags modem; du ringer opp et nummer og er oppkobla så lenge du önsker. Mens hvis du mottar og sender pakker (GPRS) skal du nok ikke betale noe. WAP via 3G har jeg aldri hört om:S Hadde samme problem med dem + de som jobber i kundeservice kan mindre enn oss så ikke lett og forstå hva dem mener:( Endret 4. august 2007 av RePaC Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Gå inn i menyen på telefonen din og skru av pakkedata. Pakkedata benytter internett i stedet for wap, og dette er ikke gratis den første måneden. Gjorde samme feilen den første måneden selv. Ringte Telenor da jeg fikk regning for Internett bruk. Heldigvis var konsulenten så grei at da han hadde forklart feilen, slettet han hele regningen min. Nydelig service. Etter at jeg skrudde av pakkedata, bruker Opera Mini wap og ikke internett lenger. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Okei.. Vel, kundeservicen til meg var visst ikke like grei... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 WAP via 3G har jeg aldri hört om:S 9204619[/snapback] Er jo ikke noen forskjell på wapping i 3G(UMTS) og GPRS. Eneste forskjellen er hastigheten data overføres med. Dersom du befinner deg i et område med UMTS dekning vil du automatisk bruke 3G når du wapper(dersom telefonen din støtter det selvsagt). Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Javel ja,så UMTS er en forbedring av GPRS-plattformen med raskere overföringshastighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå