smartin Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har en bekjent som tidligere mottok lite hyggelige SMS fra en anonym avsender, antakeli via nettet. Dette ble anmeldt, men da fikk man beskjed om å vente til neste SMS kom. Denne kom så klart aldri, så saken er vel ute av verden. Likevel lurer jeg nå på hvordan man kan spore opp slike anonyme avsendere. Man må vel ha tak i ip-adressen og få utskrifter fra ISP'en, men hvordan foregår dette rent praktisk? Anyone..? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Likevel lurer jeg nå på hvordan man kan spore opp slike anonyme avsendere. Man må vel ha tak i ip-adressen og få utskrifter fra ISP'en, men hvordan foregår dette rent praktisk? Anyone..? Hvis vedkommende brukte en norsk ISP skal det nok mye til før de gir ut noe som helst av info, det er nok kun politiet som kan etter be om dette. SMS kan kanskje spores hos telefonselskapet men de er heller ikke særlig enkle og ha med og gjøre takk og lov. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 sms kan sendes fra internett både hjemme, på skolen, på biblioteket og allt hvor det finnes en pc med internett så denne saken kan du bare glemme. jeg har hatt et lignende sak da noen bestillte noe drit til meg fra psdata, de sportet opp personen og det var faktisk bestillt fra skolen der jeg gikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå