hardcopy Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg har fått et problem med at PCen låser seg rett etter oppstart. Jeg kan ennå styre muspekeren, men jeg får ikke gjort noe. Operativsystemet er XP professional og maskinen har fungert utmerket før problemet oppstod. Jeg har prøvd følgende: -Avinstallere det siste jeg har installert på maskinen. -Avinstallere Northon internet security (som har vært oppdatert og operativt hele tiden) -Ta en recovery av maskinen til en tidligere dato. -Se i taskmanger om jeg kan se hvilken prosess som lager problemet. -Koble fra internett. Takker for alle innspill... Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Sjekk med oppgavebehandleren om det er noe som stjeler all CPU kraften... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Ja antaklivis taskmanager som låser seg Taskmgr.exe. Så prøv følgene. logg på sikkerhetmodus administrator. Kontrollpanel-brukerkontoer lag ny konto. boot log deg på den konton og se om det går bra. Låser deg seg i sikkerhetmodus. Må du teste minne og hd. Memtest 86+ 1.70 fra dos http://www.memtest.org/ Chkdsk /r/f fra dos. Bruke gjennoppretting fra windows er ofte en vits. Skaff deg et bra speilbilde program. Enklere enn dette blir det ikke,jeg syns den er bedere enn ghost. http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ Jeg har også Acronis Universal Restore som betyr at jeg kan ligge inn mitt win på alle pcer uansett hardware. Da hadde du sluppet denne posten. Endret 3. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Takk for info. Jeg har tidligere sjekket om det er noen prosesser som henger seg i task manager men ser ingen problemer der bortsett fra at det stopper opp... Hvordan starter jeg den i sikker modus? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 F5 ELLER F8 når pc booter Velg sikkerhetmodus-adminstrator. For håpe at det ikke trengs passord. Legges inn av den som har installert win. Nå skjønner jeg at det kansje ikke var deg ettersom du ikke vet hva sikkerhetmodus er. Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 har opplevd dette 2 ganger, og begge gangene viste det seg at det var hd`n som var i ferd med å ta kvelden.. og begge diskene var en P120 250gb samsung disk.. merkelig sammentreff, eller en dårlig serie? uansett.. en mulig årsak (OT: tar gjerne imot tips om en god 320-500gb hd med minst mulig støy/skiver og ikke minst driftssikkerhet, hehe) Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Jeg vet hva sikker modus er, men jeg var sikker på at det var F8, noe som ikke funket. Jeg har også hatt litt problemer med minnet da maskinen var ny, men det løste seg ved å skru opp spenningen 100 mV. Da fikk jeg blåskjerm når minnet begynte å bli belastet, så det er ikke helt det samme denne gangen. Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Jeg fikk startet den i sikker modus med F8 som jeg har prøvd før. Har nok trykket litt for tidlig i oppstarten. I sikker modus fungerer maskinen fint. Skal teste minnet uansett siden problemene oppstod sist først når jeg begynte å bruke store deler av det. Skal jeg bare fortsette å avinstallere programmer og se hva som skjer? Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Slik det ser ut nå er det muligens noen rester av Northon som lager problemet. Jeg har prøvd å avinstallere alt, men setup for northon feiler når jeg prøver å avinstallere fra kontrollpanelet. Finnes det en cleaner som fjerner alle rester? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Norton_Removal_Tool.exe http://www.findfiles.com/search.src?type=c...ins&file=Norton Får du oprettet en konto kan det fikse det. Da er det bare og slette den gamle Slett pagefile.sys ny lages boot. Denne kan lage problemer. Defragmering håper du gjør det. win sin innebygde defragmer ikke pagefile.sys. Diskeeper er mitt valg Et jo mange av disse Dette er en av de beste(er vel 30 dager fri) Har online scan også. http://www.amustsoft.com/registrycleaner/ Endret 3. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Jeg har nå defragmentert, kjørt chkdsk og brukt northon removal tool uten resultat. Pagefile.sys har jeg prøvd å slette, men jeg får ikke tilgang til filen verken i sikker modus eller vanlig siden den er i bruk. Noen tips her?? Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 PS: Prøvde hva som skjedde dersom jeg fortsatte å trykke på musknappene etter at den låste seg og da låste muspekeren seg også samtidig så jeg fikk den karakteristiske pipelyden. Versjonen jeg har av Windows XP pro er en jeg fikk lånt av skolen, men jeg har passet på å ikke installere genuine advantage. Kan det likevel være at Bill har sendt meg en ny pille som lager problemer? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Skaff deg en bootCD ala BartPE eller lignende og boot fra CD/minnepenn. Da vil du kunne slette pagefile.sys Jeg hadde en maskin med samme symptomer inn til rep i går og fikk den sånn passelig opp etter å ha kjørt chkdsk /f etter boot med BartPE. Viste seg at disksystemet (som til alt overmål var FAT32!) hadde en bad block. Etter denne bke ironed out ble maskina hakket friskere... *Tronaldo* EDIT: feilstaving Endret 4. august 2007 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Ja det flere metoder. Denne er grei. start-kontrollpanel-system-avansert-ytelse-avansert-virtuelt minne Ingen sideveksling fil angi. defragmer----sett så system systemstyrt størelse. Konto trikset har du prøvd det? Endret 4. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Hei igjen. Nå har jeg prøvd det meste uten at det ble noe bedre, så jeg fikk ut det jeg trengte og formaterte. Selvfølgelig fortsatte problemet med ny installasjon av windows, og siden memtest ikke har feilet ennå, regner jeg med at det er HDen som har sviktet meg. Da har jeg to spørsmål: 1. Jeg har en WD2500JD-00HBB0 installert. I bios står den som IDE, men noen steder på nettet leser jeg at dette er en SATA disk. Kan noen hjelpe meg så jeg vet hva jeg skal bestille?? 2. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe mer minne til maskinen når jeg først var i gang så hvordan finner jeg ut hva jeg skal kjøpe på en enkel måte (Har 2GB men ønsker 4GB)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå