Gå til innhold

14 åring, kan jeg få "jobb"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvilken type "nørd" du er, så kan du legge ut anonser om at du fikser PCer eller liknende.

Men bare hvis du virkelig kan det.

Tenker på ting som gjennoppretting etter virusangrep osv.

Hvis du mener at du bare sitter og spiller diverse spill, så ser jeg ikke noe håp for deg gutt :p

Som 14-åring har du lite å ta deg til hvis du ikke vil gå med avis\reklame.

Du kan eventuellt ta kontakt med ditt lokale NAV kontor og spør om de har noe passende.

Vet ikke hvordan det er nå, men før kunne du lage en konto på Aetat.no (heter NAV nå), og få tilsendt forskjellige jobbtilbud.

Det er ikke et tilbud til deg direkte, for det sendes ut til alle som har krysset av så de passer til jobben.

Du må sende inn søknad i de fleste tilfeller, og det er kamp om plassene, men verd å prøve.

Uansett hva du får jobb som, så ikke forvent deg godt betalt.

Lenke til kommentar

Du kan høyre i nabolaget om det er nokon som ønskjer hjelp til ting som plenklipping og liknande. Det kan og vere at kommuna kan by på ein liknande jobb. Då gjerne klippe for eldre og måke snø om vintaren. Sjølv om du er så ung trur eg du kan få ein sånn jobb.

Lenke til kommentar
hei! Jeg vil gjerne tjene litt "gryn/penger" og jeg er bare 14... Jeg er pcnørd, så det kan vel kanskje være noe innen det og... Jeg går IKKE med avisa eller den slags, det erj eg for lat til... neon som har ideèr?

9201703[/snapback]

*Innhold fjernet, bruker permbannet*

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
hei! Jeg vil gjerne tjene litt "gryn/penger" og jeg er bare 14... Jeg er pcnørd, så det kan vel kanskje være noe innen det og... Jeg går IKKE med avisa eller den slags, det erj eg for lat til... neon som har ideèr?

9201703[/snapback]

9203706[/snapback]

Hva er det han sa :p? Men jeg kan jo 3D, fjerne virus etc... Hva er NAV xD? Men kan noen bare si meg hva han sa?

EDIT: Jeg har tenkt og tjene penger i SL via 3D og!

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

hvis man trenger/har lyst til å tjene penger, blir tilbudt en jobb, for så å si nei fordi man ikke gidder, da kan det bare være..det er nå min mening.

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

9201703[/snapback]

9203706[/snapback]

En ting, hva var det han sa om meg ? :p og han ble permbanned, da er han banna for alltid right? Sikkert noe ille :D La meg høre :D

Lenke til kommentar

Jobbing innan 3D,viss du tenker på programmering, så der nok dette jobber som ikkje kjem rekande på ei fjøl.

Ein må opparbeide seg ein god del kompetanse både i programmering og struktur får ein blir sluppe inn på slike jobber. Diverre trur eg 14 år er litt for ungt å den typen jobber, 3-4 år til så er muligheiten større.

Lenke til kommentar
Jobbing innan 3D,viss du tenker på programmering, så der nok dette jobber som ikkje kjem rekande på ei fjøl.

Ein må opparbeide seg ein god del kompetanse både i programmering og struktur får ein blir sluppe inn på slike jobber. Diverre trur eg 14 år er litt for ungt å den typen jobber, 3-4 år til så er muligheiten større.

9283377[/snapback]

Tja, jeg søkte på en 3d-jobb som 15 åring. Jeg ble tatt til videre vurdering og mottok en oppgave jeg skulle løse osv. Men slapp som jeg er leverte jeg ikke inn den oppgaven før etter noen uker, noe som gjorde at jeg ikke fikk den. Ellers er jeg ganske sikker på at den ville blitt min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...