Gå til innhold

Oppgradering av min PC LGA 775

Anbefalte innlegg

Hei! :D

Har nå lyst til å oppgradere pc'n jeg kjøpte først på året. Dette er hva jeg har:

PSU: OcZ Modstream 520W

Hovedkort: EVGA 680i SLI

CPU: Intel Core 2 Duo E6600

Minne: OCZ PC2-8000 Titanium Alpha VX2 Dual Channel 2 GB (2x1024)

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

harddisk: Western Digital RAID Edition 500 GB

Har fått lønning i dag så er i handlehumør :D

Jeg har bestemt meg for å kjøpe et sett til med identisk minne så det blir 4GB totalt. Ellers så lurer jeg på om det er vits i og verdt det å oppgradere til E6850. Og hvordan er den på klokking?

Andre ting det er på tide å, eller burde oppgraderes? Vil også kjøpe to identiske hardisker til og sette alle tre opp i raid 5 eller raid 0 om jeg føler meg heldig når det er på tide å installere komponentene.

Kan noen forklare dette:

E6700 - 2510,-

E6750 - 1425,-

E6850 - 2194,-

Er det bare jeg som synes att de prisene er litt merkelige? De er tatt fra prisguiden, hvordan har dette seg?

4.8.07: Dette er bestilt fra PS-Data:

OCZ PC2-8000 Titanium Alpha VX2 Dual Channel 2 GB (2x1024)

Western Digital RAID Edition 500 GB (2 stk.)

Thermaltake Big Typhoon VX

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det ingen prosessor oppdatering i år vil jeg tro, da extreme edition koster hellsikes mye. Og jeg tviler på at jeg vil sitte igjen med følelsen "dette var verdt penga!"

Hva mener dere om et ekstra skjermkort? For så å kjøre SLI, er dette noe å satse på?

Lenke til kommentar

SLI er jo kun nyttig visst du kjører svære oppløsninger (større enn ***x1050/1200)

og det kan medføre endel problemer å få til å fungere ordentlig (og du kan visst ikke kjøre flere skjermer når SLI er aktivert) :(

tror jeg ville gått for dobling av minne og flere disker og vissdu vil legge enda mere penger i det, ett fetere skjermkort (gtx, trenger ikke ultra da det er mye billigere å klokke opp ett vanlig gtx og du kan fint oppnå like høye frekvenser på det) :)

en ting som kan prøves utenom raid når du har flere disker, er å flytte sidevekslings filen over på en annen disk enn den du har operativsystemet på (gjerne ha sidevekslingsfil og mine dokumenter på en egen disk) og ha spillene på enda en egen disk, det vil og gjøre maskinen din endel raskere :)

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt minne og hardisker samt ny cpu kjøler da jeg bare har den som fulgte med. big typhoon vx er det jeg har bestilt.

Kjøpte hos psdata da de hadde alt sammen til en "billig" penge. Var tenkt på thermalright 120 extreme eller hva den heter, men ble litt dyrt. skal ikke klokke så veldig mye mer uansett. bare litt :)

Håper de får inn minne 18.08. selv om det står ubekreftet på sidene deres. krysse fingre :)

edit: flere forslag mottas med stor taknemlighet.

Jeg har forresten en SyncMaster 225BW da 226BW ikke var kommet ut da jeg kjøpte pc'n. Så jeg lurer på om noen har erfaring med 226'n, helst begge og kan fortelle meg om jeg bør kjøpe ny skjerm.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...