Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade 7004ABR

Anbefalte innlegg

Hvem er du omtaler? meg eller vedkommende som måtte hive ut routeren pga begrensninger i mulighetene?  

Hva er arrogant med og anbefale andre løsninger enn akuratt den som det blir spurt om?

Det var ikke deg jeg siktet til, men når det gjelder å foreslå løsninger har jeg et forslag: vurder løsningen i forhold til den som ber om hjelp.

Det er lite trolig at en som har kjøpt en enkel bredbåndsrouter, har kunnskaper nok, eller interesse av å lage seg en linux-router.

Isåfall, ville vel personen spurt om dette.

Var kanskje litt krass tidligere, men har støtt på nok av linux-fundamentalister som egentlig kun er ute etter å "show off" enn å virkelig hjelpe.

Det er bare å innse: linux er ikke for alle (ihvertfall ikke ennå)...

Peace!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=TB&Dato=20030114&Kategori=NYHETER&Lopenr=112130054&Ref=AR

Man kommer ikke utenom å bruke Linux i disse dager.

Hvis du syns noe er for vanskelig, så anbefaler jeg å kutte ut PCen med en gang; for det har vært i mange tiår før at man faktisk måtte skjønne hvordan PCen virker, for å kunne bruke den!

Det er ikke snakk om å skjønne hvordan en pc virker!

Jeg tror du har et litt for spinkelt grunnlag til å kunne anta at jeg ikke vet hvordan en pc virker. Har hatt "pc" siden C64 og den første pc'en jeg skrudde sammen var en 286. Har elektronikk-utdanning og erfaring i C++/VB.

Det jeg lurte på nå var om noen hadde erfaringer med en bestemt SMC-router fordi jeg tenkte å kjøpe en. Det fikk jeg også endel svar på. Utgangspunktet mitt var at jeg skulle dele en bredbånd/ISDN-forbindelse, og ikke var interessert i å ha en fjerde pc stående. I tillegg syntes jeg at det å sette opp en linux-router tok for mye tid. Har nylig kjørt linux på en maskin, men hadde bla store problemer med driver til en telefon med innebygget ISDN-kort.

En enkel router dekker mine behov for øyeblikket....

Så om du ikke har noe konstruktivt å bidra med i denne tråden, så la det være!

Lenke til kommentar

Det var ikke deg jeg siktet til, men når det gjelder å foreslå løsninger har jeg et forslag: vurder løsningen i forhold til den som ber om hjelp.

Det er lite trolig at en som har kjøpt en enkel bredbåndsrouter, har kunnskaper nok, eller interesse av å lage seg en linux-router.

Isåfall, ville vel personen spurt om dette.

I dette tilfellet var jo kunnskapene der men løsningen passet ikke for hans behov, jeg vil tro de fleste som har bittelitt interesse av data greier og sette opp smoothwall. Den er nærmest ferdigkonfigurert ut av boksen og er den først innstallert er webgrensesnittet i den akuratt like enkelt som på en router.

At linux er umulig og ha med og gjøre hvis man ikke er totalt geek er sterkt overdrevet. En win2000 server er også umulig og ha med og gjøre uten noen kunnskaper.

Lenke til kommentar

At linux er umulig og ha med og gjøre hvis man ikke er totalt geek er sterkt overdrevet. En win2000 server er også umulig og ha med og gjøre uten noen kunnskaper.

Enig, kan du ikke grunnleggende ting bla om nettverk, får du problemer uansett.

Men endel personer som brenner veldig for linux antar umiddelbart at om du foretrekker windows fremfor linux er du rett og slett ikke smart nok. Det er ofte feil.

Lenke til kommentar

laaknor skrev:

Hvis du syns noe er for vanskelig, så anbefaler jeg å kutte ut PCen med en gang; for det har vært i mange tiår før at man faktisk måtte skjønne hvordan PCen virker, for å kunne bruke den!

For det første; les denne setningen for deg selv og tenk over hvordan andre skal kunne forstå hva du skriver....

En annen ting er at det er nokså tåpelig å påstå at en som skal bruke en PC må kunne sette opp en linux-router.

Personlig har jeg holdt på med PC'er siden Tiki-data lagde "IBM-kompatible" datamaskiner, jobbet med dem i 5 år og har et par års utdanning innen Windows nettverk, og synes at linux virker som et godt alternativ som jeg jobber med å sette meg inn i.

Derfor er det spesielt irriterende at noen i diverse fora, behandler en som om man skulle være helt idiot fordi man har problemer med å forstå enkelte ting.

Alle må begynne et sted, ikke sant?

Gjetter på at dine kunnskaper innen Active Directory er manglende, men jeg antar ikke på det grunnlag at du er helt ignorant.

Det jeg etterlyser er hjelpsomhet (open source -> open mind), ikke arroganse og hånlighet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...