rks Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 hva slags erfaringer skulle det være?? jeg har erfaringer med å hive ut en sånn enn til fordel for en linux-router..... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har bare gode erfaringer med den. Bruker alle fire portene samt printserver funksjonen. Meget stabil og lett å sette opp. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg hadde forrige modellen, 7004BR. Den hadde problemer med nyere HP printere siden de krevde toveiskommunikkasjon via paralell porten. Ellers er de helt suverene. Telcontar Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Litt usikker på om dette er den jeg har stående uvirksom her. Den jeg har er trådløs, og hele saken låste seg da jeg forsøkte å kjøre med kryptering. Det var ikke så greit å låse den opp heller, for bruksanvisningen passet visst ikke helt til denne modellen. Etter en times support fra Frankrike fikk jeg den tilbake til utgangspunktet. Bortsett fra dette var den grei å sette opp, og fikk raskt kontakt med kortet i maskinen. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 hva slags erfaringer skulle det være?? jeg har erfaringer med å hive ut en sånn enn til fordel for en linux-router..... Hva slags svar er dette? Han spurte ikke om din fantastiske Linux Router. Dette er den type svar som forumet godt kunne vært foruten. SMC Barricade 7004ABR er en meget bra router, enkel å sette opp, og ikke minst fordelene med printerfunksjonen. Jeg skal forøvrig selge en SMC 7004BR som jeg fikk tilbake fra Komplett for noen uker siden på grunn av en garantisak. Routeren har som du kanskje vet livstidsgaranti. I påvente av behandlingen av denne garantisaken kjøpte jeg en SMC 7008BR (8 porter). Derfor har jeg en uåpnet og forseglet SMC 7004BR router for salg. Kom med et tilbud, så skal vi se hva vi kan gjøre. SMC 7004BR finner du bl.a. HER Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Litt usikker på om dette er den jeg har stående uvirksom her. Den jeg har er trådløs, og hele saken låste seg da jeg forsøkte å kjøre med kryptering. Det var ikke så greit å låse den opp heller, for bruksanvisningen passet visst ikke helt til denne modellen. Etter en times support fra Frankrike fikk jeg den tilbake til utgangspunktet. Bortsett fra dette var den grei å sette opp, og fikk raskt kontakt med kortet i maskinen. På esken, på brukermanualen, på produktet, på fakturaen, på hjemmesiden finner du ut hva slags produkt du egentlig har. Ikke bare gjett deg til at den heter SMC Barricade 7004ABR Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 hva slags erfaringer skulle det være?? jeg har erfaringer med å hive ut en sånn enn til fordel for en linux-router..... Hva slags svar er dette? Han spurte ikke om din fantastiske Linux Router. Dette er den type svar som forumet godt kunne vært foruten. Det er min erfaring; den var ikke bra nok! Det han spurte om var om det var noen erfaringer med den, og det svarte jeg på! Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Det hadde jo vært greit om du la til hvorfor du erstatta den med en Linux-ruter.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hva slags svar er dette? Han spurte ikke om din fantastiske Linux Router. Dette er den type svar som forumet godt kunne vært foruten. SMC Barricade 7004ABR er en meget bra router, enkel å sette opp, og ikke minst fordelene med printerfunksjonen. Vedkommende som spurte utdypet ikke hva han skulle bruke den til. Det er vanskelig og anbefale når man ikke helt vet behovet. F.eks hva om han skulle kjøre VPN mot routeren e.l mer avansert løsninger så er neppe denne SMC saken noe og anbefale. Jeg antar dette var grunnen til at det ble svart slik og linux er jo en knakende god og billig løsning uansett Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg skulle sette opp VPN + at jeg kjørte en web/mail/dns/shell server på baksiden, og dette bare tulla når det ble port-forwarda. Deilig å få ident også Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Linux er jo ikke alltid like enkelt... SMC-routeren kommer til å erstatte en Mandrake-router. Med begrenset kjennskap til Linux er det ganske mye jobb å administrere en slik router. Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg vil også kjøre en VPN-forbindelse mot jobb. Sier du at dette ikke vil funke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Linux er jo ikke alltid like enkelt... SMC-routeren kommer til å erstatte en Mandrake-router. Med begrenset kjennskap til Linux er det ganske mye jobb å administrere en slik router. Wow, f.eks Smoothwall er jo ekstremt lett. Alt settes opp i et like enkelt webgrensesnitt som en vanlig router. Den er laget for og være kun router/brannvegg og har alt ferdig innstallert og nesten ferdig konfigurert rett ut av boksen, du må velge om du skal kjøre PPPoE, rein IP eller over ISDN eller modem. Har du innstallert Mandrake så vil smoothwall være rene leken og innstallere. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg vil også kjøre en VPN-forbindelse mot jobb. Sier du at dette ikke vil funke? Jeg sier at jeg ville ha VPN *inn* mot den server'n. Å få en VPN forbindelse, *ut* av router'n er ikke noe problem! Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Er klar over at det finnes rene router-distroer, og de er sikkert mer enn gode nok. Poenget er at jeg helst vil slippe å ha flere PC'er stående. Den eneste som står konstant på i dag er serveren(fil, printer og mail). Tidligere var dette på mandrake-maskina, og det var det jeg gjerne ville ha tilbake på Windows 2000. Skal jeg kjøre feks ClarkConnect el må jeg derfor opp med en pc til. Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Er det noen som har brukt denne routeren mot modem / isdn? Fungerer dette greit? Lenke til kommentar
god_online Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg er så ekstremt drittlei, sånne arrogante noksagter som deg, som til en hver tid oppviser en sykelig trang til å vise at du har litt peiling på linux! Akkurat det tror jeg de fleste gir fullstendig faen i! At du foretrekker å sitte og tweake en linux-distro til du blir totalt sosiopat er forsåvidt greit nok, men du må vel kunne klare å innse at andre har andre ønsker og behov enn deg. Når det gjelder nevnte SMC router, er den omtrent på størrelsen med en Minidisc-spiller, lager ikke en lyd og kan plasseres omtrent hvor det skulle være. Omtrent sånn som linux-routeren din? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg er så ekstremt drittlei, sånne arrogante noksagter som deg, som til en hver tid oppviser en sykelig trang til å vise at du har litt peiling på linux! Akkurat det tror jeg de fleste gir fullstendig skitt i! Hvem er du omtaler? meg eller vedkommende som måtte hive ut routeren pga begrensninger i mulighetene? Hva er arrogant med og anbefale andre løsninger enn akuratt den som det blir spurt om? Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Er akkurat nå på nett via SMC-routeren. Virker helt fortreffelig, og som det ble sagt; bråker mindre, tar mindre plass og er enklere å sette opp en en linux-distro. Samtidig dekker den alle min behov......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå