Opticane Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Vet denne handler om en spillmaskin, men rekner med at folk her har litt mer peiling på bildesignaler enn folk fra gamer.no Jeg har en 42PX70 Plasma-tv, og en PS2 med RGB-kabel. Denne gir visst bare 480i oppløsning ut. Men derimot komponent støtter jo helt opp til 1080i/p(?) Synes oppløsningen på PS2 med RGB-kabelen blir begredelig, og lurer på om en komponent-kabel hadde fikset dette ved å gi meg høyere oppløsning. En annen ting er at med RGB-kabelen vil PS2 bare vise grønn farge ved DVD-avspilling (med mindre ps2-en er chippet). Vil jeg få fullfarge med en komponent til? Lenke til kommentar
krizla Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Såvidt det ikke har skjedd noe nytt så støtter ikke playstation mer enn pal (520 linjer) Og den vil ikke ha støtte for komponent signal. KUN RGB og COMPOSIT. Composit er den gule ledningen, og RGB oppnår du gjennom å bruke en egen kabel fra ps2 til scart som gir rgb signal. RGB vil være det beste signalet du kan dra ut fra din PS2, og grunnen til at ting kan bli grønt med rgb på dvd kan se ut som du har et macro vision problem. Dette vil oppstå dersom du ikke kjører scarten direkte fra PS2 og inn tv. Dvs den må ikke gå via parabol eller videospiller, men direkte inn i tv'n. Har du chip vil denne fjerne macro dekodingen slik at dvd vil fungere fint uansett, og da kan du også ta opp filmer på en VHS video spiller dersom den går via denne. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Du tar nok feil, da jeg vet at PS2 støtter komponent. Det kan velges i system menyen til ps2. RGB eller Component. Har imidlertid kjøpt en komponent-kabel nå, og den funker supert. Nå blir DVD'er ikke grønne, og minst like bra kvalitet som med RGB-tilkoblingen. De burde ha aktivert macrovision på komponent-utgangen også, den er jo like god som RGB Komponent støtter jo teoretisk flere linjer enn RGB Scart også. Men, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå