shadowano Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei Laptopen min stod og kopierte over filer fra en ekstern hd til lokalt da batteriet nesten var tomt. Plutselig ser jeg at maskinen går i hvilemodus og like etterpå slår den seg av. Jeg setter maskinen på lading og prøver å starte den igjen; viften begynner og lyser som viser at maskinen er på lyser grønt, etter 2 sek slår viften seg av mens lyser fortsatt lyser. ingenting på skjermen, og ingenting skjer. jeg lader opp batteriet helt og prøver igjen, samme. Jeg tar ut batteriet og kobler ekstern strøm til, samme. Jeg har prøvd å trykke FN tasten og dvaletasten, ESC, enter, alle tastenene, CTRL+ALT+DEL, ingenting hjelper og ingenting skjer. fungerer fint å slå av maskinen ved å holde på/av-knappen i 4 sek. Hva kan dette være for noe? prøvd å søke på nettet, men har prøvd alle forslag.... Leste at man på macer kan tilbakestille strømbehandlingsenheten (PMU) når slikt som dette skjer, hvordan gjør jeg noe lignende på vanlig laptop? håper på gode hjelpende tips! -Martin Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Jeg lurer på om det kan være feil på HK. Viften begynner å surre for 2 sekunder ca, før den går helt av. Ingen HD aktivitet, skjermen er svart hele tiden. Jeg prøvde å koble ut både Cd-rom og HD og startet laptop uten disse, akkurat det samme skjedde. CD-rom får strøm hele tiden da jeg får åpnet den. Men synes det er sinnsykt pussig at HK skulle rykle pga tomt batteri... kan det være at det skjedde en liten kortslutning akkurat når dette skjedde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå